Nje reportazh per qytetin e Korces

  • Quo Vadis ?
    Message 1 of 1 , Jun 10, 2004

      MENGJESET DHE MBREMJET KORCARE .

      Sapo ngjyra e dites ka dryshuar enda ta ka te kundrosh Korcen nga dritarja e hotelit "Grand" te rikonstruktuar (ish-Turizmi) e qe mbreteron mu ne zemer te Korces . Ky mengjez i grirte te percjell tek nje njeri qe te ben impresion. Ora eshte 6:00 dhe une vishem me shpejtesi per te takuar njeriun qe pastron me nje shpejtesi te jashezakonshme qendren e qytetit me lulishtet e saj Nje mengjes me pare une nuk e takova dot sepse vonesa ime ne te zbritur nga hoteli kish humbur nga syte 58-vjecarin qe pastronte cdo mengjes 6 mije meter katror. Maliq Arifi, babai i njembedhjete femijeve pastron cdo cep me fshese: bordura, stola, mbledh letra e mbeturina. Ai vetem vrapon, nga nje vend ne tjetrin ndonese pikla shiu dhe debore i "kercenojne" fytyren e duart e tij . "Puna duhet bere - thote Maliqi buzeqeshur - sepse duhet te hash buke . Mire s'jemi, por ka edhe me keq. Marr 125 mije leka te vjetra ne muaj. Gjithe kete siperfaqe jo vetem e pastroj, por edhe e punoj, mbjell lule, krasit druret dekorative, etj. Une kam punuar ne bonifikim, kam krasitur mollet ne Dvoran per 9 vjet. Eh, mollet starkinge te Korces! Kur haje nje molle, gojes i vinte ere e mire gjate gjithe dites. Cne te ha une mollen maqedonase?! " Njeriu i njembedhjete femijeve te martuar meton te me beje nje cigare te dredhur e me pas gjithe vrig te thote: "Te vazhdoj punen se jam mbrapa ", - thote ai duke qeshur dhe vrapon per tek puna e lene per disa hope ne shenje respekti. Nje tjeter "banor" i mengjesit te hershem eshte edhe kambisti Dion Dishnica, nje burre me kaskete, me mollezat e faqeve te perskuqura e me gjatesi trupore pak mbi te shkurten. Ne oren 5:00 te mengjesit leviz ne trotuarin prane "Grandit". Ben ecejake para e prapa ne nje segment prej 50 metrash. Eshte i pari qe u sherben klienteve ne shkembimin e lekeve shqiptare ne euro apo dollare e anasjelltas. Nje klient kerkon te kembeje nje kartmonedhe pese euro dhe ai e shikon me imtesi. "E kontrolloj mire sepse para pak kohesh ma kane hedhur me pesedhjete euro fallso. Punoj mengjeseve, drekave dhe pasditeve e mund te fitoj nga pese deri ne pesembedhjete mije leke te vjetra ne dite. Kam disa vjet qe punoj si kambist nderkohe qe gjithe jeten kam punuar si gjeometer kudo ne Shqiperi si pershembull ne hekurudhen Rrogozhine - Fier, hidrocentralin e Bistrices, ne Tale te Lezhes etj, " - tregon Dioni, nipi i Ymer Dishnices. Dy dite me pare ai ka mbushur 60 vjec dhe e ka festuar tok me gruan e tij dhe djalin qe e ka ne klasen e peste. Njerezit tashme jane zgjuar dhe rruget e Korces gumezhijne.Taksistet qendrojne prane makinave te tyre dhe shpejtojne per oferta. 150 leke eshte nje sherbim brenda qytetit. Shkodra qe mbahet si qytet i varferise kete sherbim e ofron me 2 mije lek. Korca ka varferi pavaresisht se uje te pijshem ka per 24 ore rrjesht e dritat i nderpriten vetem dy ore ne dite. Olsi Bicolli me shoqeron ate mengjes me taksi per tek ish-kampi i punetoreve, aty ku dikur shume cifte shqiptare te porsamartuar benin muajin e mjaltit dhe nisnin fillimet e se ardhmes se tyre. Aty ne koder Korca te rrefen si ne nje maket fizionomine e vet te vecante me rruget, ndertesat, vilat, ndermarrjet e "vdekura", me oxhaqet e patymte, ndertesen blu te Coca-Coles, stadiumin "Skenderbeu" ku Jani Kaci me shoke ne fundvitet 70' trondisnin mbare ekipet shqiptare, malet me debore te Ravonikes, Catronit e Polenes perballe etejlarg me Moraven qe u dhuron ftohtesi e freski korcareve me eren e vet ne dimer e vere. Shprehja e korcareve se Korca eshte nje Paris i vogel them se vlen nga kjo pike veshtrimi. Kjo pamje me rikujton Edinburgun e mahnitshem tek e kundroja nga nje koder e tille ne nje paradite gushti te vitit 1995. Por kodra atje ishte plotesisht e gjelberuar ndersa kjo koder e Korces e disa perreth jane "fushe" . "Kjo koder ka qene bashke me te tjerat plot me akacje, bli e drure te tjere por ne vitin 1991 u prene te gjitha. Kjo mbulese bimore ka qene mushkeria e Korces ndaj disa fidane te mbjellur jane shume pak ", - thote shoferi . Disa gra bejne shetitjen e tyre te mengjesit. Pranvera e vera e mbush kete vend me shetitjet e mengjeseve. Ne kthim per ne qender syte te rrokin rrugicat e pastra ne forme kurrizi, kangjellat e vilave karakteristike, por edhe asfalte te "lodhura" qe tundin jo pak vetura te tipit Benz. Ne rrugen qe te shpie tek prefektura takojme fotografin Medi Nuka, i cili ka nje studio. Sic thote ai, dy vitet e fundit ka me pak njerez dhe tre here me pak para se disa vite me pare. Edhe roja i radio ABC Arben Tahirllari qe vjen aty te rrefen per papunesine e Korces pavaresisht se shtate rrobaqepsi me kapital vendas e te huaj kane punesuar shume gra. Tek foto "Xhimi" te thuhet se pronari i studios, Xhimi, ka prodhuar nje katalog me fotografi te Korces sipas kerkeses te disa emigranteve qe punojne ne Greqi te cilet donin t'i tregonin pronareve mosbesues greke se Korca ka kisha dhe eshte nje qytet i bukur e i kohes. Mbremjet korcare jane te bukura e te qeta sidomos kur debora sic thone korcaret bie me cifla te medha si boce pishe. Korcaret me cadra shetisin nen dritat e verdha te nates ne rruget e gjera te qytetit te tyre ndonese hena serish do te kthehet. Ne mbremje ne mitropoline e vjeter te Korces ngjitas me muzeun ikonografik ka njerez qe punojne per riberjen e saj. Njerezit aty se bashku me klerikun orthodoks nje njeri me shtat te larte e fisnik te tregojne se pikturat e varura ne mure jane dhurata te familjeve me ne ze te Korces. Madje njera prej tyre e vendosur ne te djathte te murit perballe eshte sjellur nga ish-kleriku i Dardhes, te cilen ai e kish ruajtur si nje perle e funddetit nen jorganet e shtepise per 27 vjet gjate diktatit komunist. Sapo del nga vendi i shenjte i njerezve te perkushtuar, diku prane, ne nje rrugine te kalldremte qe te dergon ne qender ndodhet nje mejhane tipike e perngjashme me ato te shume dekadave me pare, ku njerezit me pak para nen avujt marramendes ia kane marre serenatave korcare dhe une ua kam zili. Zerat bas nuk perceptojne as pyesin per ministra, kryeministra, ambasadore qe "duan" ta shpien Shqiperine drejt Europes apo planetit te kuq, per Irak, per Tek bar "Vaspot" qe eshte prane ushtarit te panjohur, ndonese ora ka shkuar 20:00, nje grup mesuesish nga disa kende te Shqiperise tok me disa pedagoge kane kohe qe kercejne nen ritmet e kengetarit te shkelqyer Maksi Kulla e orkestres se tij trio. Buzuk e kitare. Vecas serenatave qe ia shfaq shpirti korcar, levizjet e buzeve e laringut te tij percjellin plot dell dhe elegance kenget shkodrane, labe, beratase, tiranase, elbasanase, bluz, rock, etj, Lindita, Vitjana, Dhimitri, Berti, Ardiani, Tomka, Alketa, Armiri si dhe austriaket Gerlinde, Joseph, Roman e Karl i pergjigjen ritmit dalldites korcar. Prane bar "Premier" qe rinia korcare e ka per zemer dhe ne ver` lulezojne lloj-lloj ngjyrash te luleve ndodhet nje kartfon ku qendron i "gozhduar" nga mengjesi deri naten vone Kostika Stefa, nje babaxhan i lindur pese dekada e gjysme me pare ne qytetin simbol te juglindjes shqiptare. "Fitoj 20-25 mije leka ne dite dhe i bej hyzmetin punes. Nje dite, xhami i kartofonit u thye dhe une e vendosa vete. Kam punuar 30 vjet tornitor si dhe disa vjet si tregtar me Greqine, Bullgarine e Turqine. Korca s'ka para e po te isha ne Tirane do te beja namin", - thote korcari qe krenohet si nip i Petro Nini Luarasit e kusheri i Skender Luarasit . Mbremja korcare qe hesht ne oren 21:00 tok me disa disko vazhdon ne shtepite korcare me programet televizive te :"Tv Korca" , "Tv Lobi" , "Tv Kristal" e disa stacione shqiptare e te huaja.

      Irfan Rama

      Koha Jone- E Premte, 11 Qershor 2004

      Do you Yahoo!?
      Friends. Fun. Try the all-new Yahoo! Messenger