Zaterdag 3 april 2010: Rheingold naar Hoek van Holland

  • nico spilt
    Message 1 of 21 , Apr 2 8:04 AM

      Zaterdag 3 april 2010: Rheingold naar Hoek van Holland

      Vertrek uit Keulen rond 8:00. Vanaf Emmerich neemt loc 2225 de trein over. Via Arnhem, Utrecht (ca. 11:15) en Rotterdam naar Hoek van Holland, daarna bezoek aan het SSN-depot. Vervolgens via Utrecht (ca. 18:30) en Arnhem terug naar Duitsland. www.rheingold-zug.com/pdf/030410.pdf

      Modelspoor, modelbouw, elektronica

      Adverteren bij Daisycon

    • nicospilt
      Message 2 of 21 , Apr 2 2:07 PM
      • Robbert van der A
        Message 3 of 21 , Apr 2 2:37 PM
          Ik plaat hem denk ik op de heen weg naar Hoek van Holland bij Moordrecht.

          Robbert.

            Zelf te druk met het roestrijden in het oosten ;)

            Greetz Ruud

            Message 5 of 21 , Apr 3 4:19 AM
              From: "nicospilt"
              Subject: [langsderails] Re: Zaterdag 3 april 2010: Rheingold naar Hoek van
              Holland

              > Dienstregeling:
              > http://www.somda.nl/forum/7847/Rheingold+komt+0304+naar+Hoek+van+Holland%21/

              In de regen en + 30 langs overweg Utrecht Mereveld tussen Utrecht en Bunnik.
              Vanwege het weer geen filmpje gemaakt. Als het weer zo blijft doe ik niets
              aan de terugrit....

              Raymond v/d Hoven
              keikdv@...
            • Robbert van der A
              Message 6 of 21 , Apr 3 4:41 AM
                Heb de loc geplaat bij Mda met +30, helaas vol in de regen en Cf kaart vergeten.
                Mede spotter had er nog wel een, dus klikje gemaakt en hij mailt mij vanavond mijn foto's.
                Dan zal ik hem met jullie delen.

                Robbert.

                Sent: Saturday, April 03, 2010 1:19 PM

[...]

                keikdv@ziggo. nl

              • Robbert van der A
                Message 7 of 21 , Apr 3 6:26 AM
                  Sneller dan verwacht, hierbij een foto voor de mensen die met dit weer toch maar niet gaan klikken:

                  Groet,

                  Robbert.

                  Sent: Saturday, April 03, 2010 1:19 PM

[...]

                • Dhr. C. Westerduin
                  Message 8 of 21 , Apr 3 7:37 AM
                    Hello,
                    Ik wilde de trein op de Hoekse lijn vastleggen want over een paar jaar zal het lightrail van de RET het hier wel voor het zeggen krijgen.
                    Nadat we de trein op de heenweg bij station Maassluis hadden vastgelegd wilden we eigenlijk naar huis gaan wegens de stortregens. Opeens werd het rond 14u lichter dus toch nog maar even positie kiezen op de dijk tussen Hoek van Holland Haven en Maassluis West. Met +30 kwam de trein langs zelfs in de zon!

                    Kort filmpje kan je hier zien: http://www.youtube.com/watch?v=qgYh6tJf6fk
                    Groet, Chris Westerduin

                    Sent: Saturday, April 03, 2010 1:19 PM

                    Message 9 of 21 , Apr 3 10:09 AM
                      Bedankt Raymond. Ik heb de trein een paar minuten eerder gefotografeerd.
                      Jammer van dat baggerweer!

                      Vriendelijke groeten van Nico

                      Message 10 of 21 , Apr 4 5:56 AM
                        De blauwe 1202 van het NSM voor de trein had ook een mooi zicht geweest, en
                        wellicht wel veel realistischer gezien de historie. Al mag deze mooie 2225
                        er ook wezen hoor...!!!! Mooie kar...

                        Ralph.

                        Message 11 of 21 , Apr 4 12:17 PM
                          Dat heb ik wel meer gehoord maar de 1200 kan het ssn terrein niet zo makkelijk op als de 2225.

                          Verstuurd vanaf mijn iPod

                          Op 4 apr 2010 om 14:56 heeft "Ralph van Meer" <treinspotter@...> het volgende geschreven:\

                          Message 12 of 21 , Apr 4 12:48 PM

                            Dan is een dieseltje wat makkelijker jaJ

                            Message 13 of 21 , Apr 4 3:54 PM

                              Met een 2200 in voorspan wel. En er zijn in Rotterdam Noord toch nog wel sporen met een waslijntje ?

                              Met vriendelijk groeten,
                              Ben Doedens
                              http://home.kpn.nl/vrouger

[...]

                              __________ NOD32 4999 (20100404) Informatie __________

                              Dit bericht is gecontroleerd door het NOD32 Antivirus Systeem.
                              http://www.nod32.nl
                            • Tim Oosterlee
                              Message 14 of 21 , Apr 4 4:18 PM
                                Zeker wel! Maar het depot is niet onder de waslijn te bereiken, dan kom je niet verder dan een overpad.

                                Groeten van Tim

                                Message 15 of 21 , Apr 4 5:36 PM

                                  Binnennemen op een spoor met bovenleiding en dan door een stoom- of dieselloc naar het SSN depot slepen was geen optie ? Heeft de SSN een 01 of een 03. Die zou wel gepast hebben.

                                  Met vriendelijk groeten,
                                  Ben Doedens
                                  http://home.kpn.nl/vrouger

                                  Message 16 of 21 , Apr 5 8:11 AM

                                    De SSN heeft de 01 1075

                                    Message 17 of 21 , Apr 5 9:24 AM
                                      Waar een paar weken terug het loopstel onderuit is geweest, dus denk niet dat deze al klaar voor zo´n rit is.

                                      To: langsderails@yahoogroups.com
                                      From: ruud@...
                                      Date: Mon, 5 Apr 2010 17:11:27 +0200

                                      De SSN heeft de 01 1075

[...]

                                      Ontdek nu Windows phone. De smartphone van dit moment
                                    • nicospilt
                                      Message 18 of 21 , Apr 5 11:46 AM
                                        Interessante ontwikkeling: de 01 1075 heeft behalve ATB nu ook Indusi, en mag binnenkort dus op eigen houtje in Duitsland rijden.
                                      • phantom1122001
                                        Message 19 of 21 , Apr 6 4:07 AM
                                          --- In langsderails@yahoogroups.com, "nicospilt" <nico.spilt@...> wrote:

                                          > Interessante ontwikkeling: de 01 1075 heeft behalve ATB nu ook Indusi, en mag binnenkort dus op eigen houtje in Duitsland rijden.

                                          Ja als alles is aangesloten en op tijd gekeurd dan wel ja,hopelijk red de klusploeg het om het geheel met 2 weken klaar en gekeurd te hebben,anders dan is t maar weer afwachten wat er met de 01 gebeurd bij de grens als we naar Bebra afreizen.
                                        • Ralph van Meer
                                          Message 20 of 21 , Apr 6 1:30 PM
                                            Dan kan er in Duitsland wel een voorspanloc voor de 01 geplaatst
                                            worden......