Raporto de La 5a Azia Kongreso

  • HORI Yasuo
    Message 1 of 3 , Feb 27, 2008
      Karaj,

      Jen estas raporto de la 5a Azia Kongreso. Resume:

      1. La 11an-la15an de februaro okazis la 5a Azia Kongreso en Bengaluro,
      Barato.

      2. En g^i partoprenis 160 (alig^intoj 254) el 29 landoj (el Azio 13, el
      ekster Azio 16). La nombro de la landoj (ambau^ el Azio kaj el ekster Azio)
      estis rekorda.

      3. S-ro LEE Jung-kee el Koreio elektig^is kiel la nova prezidanto de
      Komisiono pri Azia Esperanto-Movado. Hori el Japanio eksig^is.

      4. La 6a Azia Kongreso okazos en junio 2010 en Ulaanbaatar, Mongolio.

      Nenio estas pli internacia ol Esperanto

      (esprimo de s-ro Muhammad Mahbubul Huq en la Fermo)

      La 11an ? la 15an de februaro 2008 en Bengaluro, Barato, okazis la 5a Azia
      Esperanto-Kongreso tre sukcese kun la temo “Esperanto en multlingva Azio”.

      Partoprenis el la plej diversaj landoj

      La plej granda Azia Kongreso (en C^inio en 1996) konsistis el 585 alig^intoj
      el 18 landoj, do tiu ?i bengalura Kongreso ne estis tiel granda kiel tiu,
      ?ar la nombro de la alig^intoj estis nur 254 kaj tiu de la partoprenantoj
      estis 160. Sed tiuj partoprenantoj venis el 29 landoj, el kiuj 13 estis el
      Azio kaj la 16 estis el ekster Azio. En la antau^aj AK-oj, eble azianoj
      venis nur el C^inio, Japanio, Koreio kaj malmulte da aliaj landoj, sed en
      tiu c^i Kongreso partoprenantoj venis el jenaj landoj: Banglades^o, Barato,
      C^inio, Irano, Israelo, Japanio, Koreio, Mongolio, Nepalo, Pakistano,
      Srilanko, Tag^ikio, Vjentamio, nome preskau^ el c^iuj landoj, kie ekzistas
      Esperanto-movado.

      La plej multe alig^is el Japanio (86), tamen ankau^ multe (21 homoj) ne
      venis. C^u tio signifas la maljunig^antan/intan japanan Esperanto-movadon?
      El Barato 35 alig^is, sed tre bedau^rinde nur malmultaj barataj junuloj
      estis en la kongresejo. Kie estas barataj junuloj? La kongreso estas la plej
      bona loko por sperti la vivantan Esperanton, tamen la barata movado ne
      sukcesis doni tian s^ancon al gejunuloj. Male el Nepalo 28 alig^is, kaj ili
      tre energie kaj june laboris kaj agadis en la kongresejo. Jam tradiciaj
      Internaciaj Himalajaj Renkontig^oj kaj la 4a Azia Kongreso en 2005
      antau^enpus^is la movadon. El C^inio 16 kaj el Pakistano 10 alig^is, sed pro
      vizo-problemo duono el C^inio kaj neniu el Pakistano (krom unu log^anta en
      Kanado) venis. LKK klopodis pri la vizo, sed tre bedau^rinde tio ne efikis.
      Oni ne rajtas malhelpi pacamajn homojn agi por paco, sed la realo tion ne
      permesis. El ekster Azio venis 33 homoj. Tio estis mirinda. Dank’ al iliaj
      partoprenoj la kongreso estis pli internacia kaj certe profitis.

      Interamikig^o lau^ la “barata tempo”

      La kongresejo estis Kunvena Centro de Nacia Instituto pri Mensa Sano kaj
      Neu^ra Scienco. La haloj estis tre tau^gaj por nia kunveno kaj krome la
      koridoroj kaj spaco ekster la haloj estis tiel larg^aj, ke ni povis libere
      uzi tiujn kiel budejojn kaj ec^ kunvenejojn. C^iuj rajtis g^ui la bankedon,
      tagmang^i kune kaj teumi dufoje po 30 minutoj. Dank’ al la spaco kaj la
      libera tempo ni povis multe amikig^i unu kun la aliaj lau^ la barata tempo.

      Nacia Vespero konsistis el belegaj tradiciaj dancoj fare de profesiaj
      dancistoj, kaj la internacia Arta Vespero el amatoraj kantoj, muzikoj,
      dancoj kaj au^kcio fare de la partoprenantoj.

      Okazis diversaj fakkunsidoj (entute 33) de la fakaj, konversaciaj, artaj,
      politikaj, edukaj, lingvistikaj g^is KAEM-aj. En la koridoro partoprenantoj
      g^uis japanajn paperfaldarton, kaligrafion, abakon kaj surpos^tkartan
      desegnadon.

      La Inau^guron prezidis s-ro Hori Jasuo, sed la Fermon s-ro LEE Jungk-kee,
      c^ar dum la kongreso elektig^is nova prezidanto kaj novaj komisionanoj pri
      Azia Esperanto-Movado (KAEM). En la Fermo mongola reprezentanto s-ro Enkhee
      Chimedtseren invitis la kongresanojn al la 6a AK okazonta en junio 2010, kaj
      la nova prezidanto s-ro LEE lau^tvoc^e adresis sian sian laborplanon kaj
      deklaris la fermon de la kongreso.

      Poste de la 16a g^is la 22a okazis du postkongresoj: unu al nordo kaj unu
      al sudo.

      Jen esta smia persona impreso:

      Mi g^uis la renkontig^ojn

      Povi foje renkonti unu la alian estas unu granda avantag^o de
      esperantistoj. Inter fremdlandanoj malofte okazas re-renkontig^o, sed inter
      esperantistoj tio estas tre oftaj. Dum la lastaj 12 monatoj mi renkontis
      Indu el Nepalo trifoje: dum la Himalaja Renkontig^o en marto, dum la
      Jokohamo-UK en au^gusto kaj c^i-foje. Tiamaniere en Esperantujo estas oftaj
      renkontig^oj. Tiuj donas al mi grandan g^ojon.

      Mi renkontis unuan fojon s-ron Zeiter Perera el Srilanko, s-ron Firdaus
      Shukurov el Tag^ikio kaj s-ron Muhammad Mahbubul Huq el Banglades^o, kiujn
      mi konis per interreto kiel verajn samideanojn, sed c^i-fojaj renkontig^oj
      kun ili donis al mi pli fortajn impresojn, naskinte en mi amikecon kaj
      solidarecon. En la kongresejo okazis tiaj renkontig^oj tie kaj c^i tie, kaj
      mi konstatis, ke tiaj estas la plej grandaj motoroj por progresigi la
      movadon.

      G^is 2010, kiam okazos la 6a AK en Mongolio, ni nutru amikecon pere de
      pos^to kaj interreto, kaj en la kongreso eksplodigu la g^ojon de
      renkontig^oj.

      Fine mi dankas al LKK-anoj, kiuj klopodadis por la bela kaj sukcesa
      kongreso.

      (Raportis Hori Jasuo)

      HORI Yasuo (s-ro)
      <hori-zonto@...>
      10-27 Simosinden Maebasi Gunma 371-0822 Japanio
    • probal dasgupta
      Message 2 of 3 , Feb 27, 2008
        dankon pro la raporto, Hori-san,

        ankau mi tre ghuis la kongreson; mi
        dankas la malnovan kaj novan funkciularojn
        de KAEM pro la diligenta laboro, kiu
        ebligas modelan funkciadon por la azia
        movado; mi gratulas la LKK pro la
        bone organizita kongreso,

        amike

        probal

        Probal Dasgupta
        Linguistic Research Unit
        Indian Statistical Institute
        203 B.T. Road
        Kolkata 700108, India
        tel. +91-9831815042

[...]

        <hori-zonto@water. sannet.ne. jp>
        10-27 Simosinden Maebasi Gunma 371-0822 Japanio

        <!--

        #ygrp-mkp{
        border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:14px 0px;padding:0px 14px;}
        #ygrp-mkp hr{
        border:1px solid #d8d8d8;}
        #ygrp-mkp #hd{
        color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:bold;line-height:122%;margin:10px 0px;}
        #ygrp-mkp #ads{
        margin-bottom:10px;}
        #ygrp-mkp .ad{
        padding:0 0;}
        #ygrp-mkp .ad a{
        color:#0000ff;text-decoration:none;}
        -->

        <!--

        #ygrp-sponsor #ygrp-lc{
        font-family:Arial;}
        #ygrp-sponsor #ygrp-lc #hd{
        margin:10px 0px;font-weight:bold;font-size:78%;line-height:122%;}
        #ygrp-sponsor #ygrp-lc .ad{
        margin-bottom:10px;padding:0 0;}
        -->

        <!--

        #ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:arial, helvetica, clean, sans-serif;}
        #ygrp-mlmsg select, input, textarea {font:99% arial, helvetica, clean, sans-serif;}
        #ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}
        #ygrp-text{
        font-family:Georgia;
        }
        #ygrp-text p{
        margin:0 0 1em 0;}
        #ygrp-tpmsgs{
        font-family:Arial;
        clear:both;}
        #ygrp-vitnav{
        padding-top:10px;font-family:Verdana;font-size:77%;margin:0;}
        #ygrp-vitnav a{
        padding:0 1px;}
        #ygrp-actbar{
        clear:both;margin:25px 0;white-space:nowrap;color:#666;text-align:right;}
        #ygrp-actbar .left{
        float:left;white-space:nowrap;}
        .bld{font-weight:bold;}
        #ygrp-grft{
        font-family:Verdana;font-size:77%;padding:15px 0;}
        #ygrp-ft{
        font-family:verdana;font-size:77%;border-top:1px solid #666;
        padding:5px 0;
        }
        #ygrp-mlmsg #logo{
        padding-bottom:10px;}

        #ygrp-vital{
        background-color:#e0ecee;margin-bottom:20px;padding:2px 0 8px 8px;}
        #ygrp-vital #vithd{
        font-size:77%;font-family:Verdana;font-weight:bold;color:#333;text-transform:uppercase;}
        #ygrp-vital ul{
        padding:0;margin:2px 0;}
        #ygrp-vital ul li{
        list-style-type:none;clear:both;border:1px solid #e0ecee;
        }
        #ygrp-vital ul li .ct{
        font-weight:bold;color:#ff7900;float:right;width:2em;text-align:right;padding-right:.5em;}
        #ygrp-vital ul li .cat{
        font-weight:bold;}
        #ygrp-vital a{
        text-decoration:none;}

        #ygrp-vital a:hover{
        text-decoration:underline;}

        #ygrp-sponsor #hd{
        color:#999;font-size:77%;}
        #ygrp-sponsor #ov{
        padding:6px 13px;background-color:#e0ecee;margin-bottom:20px;}
        #ygrp-sponsor #ov ul{
        padding:0 0 0 8px;margin:0;}
        #ygrp-sponsor #ov li{
        list-style-type:square;padding:6px 0;font-size:77%;}
        #ygrp-sponsor #ov li a{
        text-decoration:none;font-size:130%;}
        #ygrp-sponsor #nc{
        background-color:#eee;margin-bottom:20px;padding:0 8px;}
        #ygrp-sponsor .ad{
        padding:8px 0;}
        #ygrp-sponsor .ad #hd1{
        font-family:Arial;font-weight:bold;color:#628c2a;font-size:100%;line-height:122%;}
        #ygrp-sponsor .ad a{
        text-decoration:none;}
        #ygrp-sponsor .ad a:hover{
        text-decoration:underline;}