Jag vill kunna se mig själv i någon annan

  • Sunny Jo
    Message 1 of 1 , Oct 5, 2008
      Jag vill kunna se mig själv i någon annan
      Av Nathalie Nasr
      Först publicerad: 4 oktober 2008 23:30
      Senast uppdaterad: 4 oktober 2008 23:30

      Ett foto av mina föräldrar har jag saknat jättemycket.

      Läs/Se mer

      • Hur gör jag om mina papper är falska?

      • Jag har inte hela livet på mig att hitta henne

      • Jag tänker anlita en privatdetektiv

      • Längtan att åka till Indien blir starkare

      • "Det finns en risk att riva upp gamla sår"

      Jag vill kunna se mig själv i någon annan, förutom i min tvillingsyster.

      Nu ska vi göra en återresa. Inom ett par veckor börjar sökningen och
      om några månader kan adoptionsbyrån ha hittat våra föräldrar.

      Det känns spännande och roligt. Ibland tänker jag att jag kanske är
      alldeles för avslappnad och därför inte beredd på att det kan bli
      känslomässigt jobbigt.

      Samtidigt tycker jag att känslorna kring en adoption inte
      nödvändigtvis behöver vara negativa och jobbiga, vilket många antar.

      Det enda som skulle kännas svårt är om de inte vill träffas. Det
      skulle vara en stor besvikelse. Jag skulle nog bli arg och tycka att
      det är ansvarslöst, trots att jag vet att de inte alls har något
      ansvar längre, vare sig formellt eller moraliskt.

      Varken jag eller min tvillingsyster har under årens lopp trott att vi
      varit intresserade av våra rötter. De tankarna kom inte förrän 2007,
      när vi var i Sydkorea och läste koreanska. Där blev vi väldigt
      intresserade av landet och fascinerade av kulturen.

      Jag vill veta hur många syskon jag har, hur familjen lever, hur gamla
      mina föräldrar är, hur de ser på hela adoptionen och hur de ser ut.

      Vi vill även säga till våra föräldrar att vi inte är bittra på något
      sätt, att de inte ska ha dåligt samvete för att de adopterade bort
      oss.

      Det är det som är det viktigaste med resan.

      Malina Ögren
      Ålder: 24 år.

      Bor: I Malmö.

      Gör: Jobbar som försäkringsutredare.

      Ursprung: Kom till Sverige från Busan i Sydkorea 1984.

      http://sydsvenskan.se/sverige/article375353/Jag-vill-kunna-se-mig-sjalv-i-nagon-annan.html