Re: For Sale: 3 Paintings by A. Thoriq: Caroq, Gundala, Gatotkaca

  • tita 91
    Message 1 of 2 , Sep 30, 2005
      Makasih udah disebar di sini juga.. hehe.. Saya baru upload ini kemaren, dan masih
      menambah2kan foto lukisan yg representatif. Silakan sebarkan penawaran ini ke
      komunitas2 yg kira2 tertarik.

      Tadinya saya ragu utk menyebarkan ke milis di Indonesia, sebab lukisan2 itu sedang
      berada di Amsterdam. Saya masih harus mikir cara ngirimnya kalau ada peminat di
      Indonesia (meskipun ini bukan hal sulit). Lukisan2 ini pernah dipamerkan di Stripdagen
      Haarlem 2002 dan di National Ethnology Museum, Leiden.

      Salam,
      Tita

      ps. belum ada yang terjual, karena baru akan dilepas utk penawar tertinggi di akhir
      November 2005

      --- In komik_indonesia@yahoogroups.com, "Rieza FMuliawan" <fragjkt@i...> wrote:

      > EDAN GAMBARNYA THORIQ !!
      > Kok kaga dijual di publish di sini ? - tapi dijajakan ke Belanda ???
      >
      > Men, harganya 10 juta ! Tapi sangat Worth it !!!!
      >
      > Contoh gambar lukisan Thoriq...cepat check di multiply-nya Tita.
      > http://esduren.multiply.com/market/item/1
      >
      > Jangan2 udah sold out dibeli bule Belanda ?
      >

      > For Sale: 3 Paintings by A. Thoriq: Caroq, Gundala, Gatotkaca
      > Category: Other/General
      > Price: (min) 1000,00 EUR each
      >
      > These three paintings by Thoriq are auctioned, prices starting from 1000,00 Euro for
      each painting. You may bid until the end of November 2005 (please mail to
      titazijlstra@gmail if you're interested. New bids will be updated in this entry).
      > Photo: from left to right: Caroq, Gundala and Gatotkaca paintings - with Thoriq sitting
      at the front.

      > "Caroq", oil on canvas, 1 x 2 sqm.
      > Caroq is an Indonesian (super)hero, a main character in comic series created by Thoriq
      and has captured faithful fans. Based on Maduranese culture, this painting presents Caroq
      and his spiritual fathers who granted him his powers.

      > "Gundala", oil on canvas, 1 x 2 sqm
      > An Indonesian legendary superhero, Gundala "Son of Thunder", created by Hasmi. This
      painting captures the moment when Gundala acquired his superpowers.

      > "Gatotkaca", oil on canvas, 1 x 2 sqm
      > Gatotkaca, a famous warrior from the Mahabharata epic, is interpreted by Thoriq as a
      fierce and mean war machine.