KERKÜK'E DONUÞ

  • Sadun Köprülü
    Message 1 of 1 , Jan 6, 2000

      KERKÜK’E  DONUŞ

      --------------------------

      ŞİİR—SADUN KÖPRÜLÜ

      -----------------------------------

      Ölmeden bir varaydım , doğduğum Kerkük yurda

      Veremli bağlarında  , doğru  sevenler gezer

      Serin akar bulaklar , coşar gönüller  bunda

      Pembe güller içinde , renkler  karışır bozar

      Bakın güzeller bakın , Türkmen olduğu yere

      Bahçelerinde göğe    ‘ dertli  bülbüller uçar

      Meltem yeli büyüdür  coştukça serin dere

      Hasan’ını eteğinde  tomurcuk güller açar

      Güzel Kerkük’ten  düştüm kuşlarla uzağa ben

      Yolculuktan donaydım her Türkmen toprağa ben

      Yalnız kimsesiz başım , susuz yuvasız kaldım

      Anne baba evinde geleydim konağa ben

      Öz kardeş öz bacımı tez tez  görür giderim

      Engelle dağ uçurum  bilmez yürür giderim

      Allah’a yalvararak  her kes donsun sılaya

      Kuşlarda yuvasına görüşte hur giderim

      Kuşlar gibi dolaşıp kondukça bal yaparız

      Bahçede gül çiçekle , dağlar başında karız

      Her Türkmen gönüllerde ölmeden yaşarız biz

      Toprağa canlar verip yaşam boyuna varız