RE: [KebunMalaysia] Agen Baja

  • Faizal Hamdan
    Message 1 of 3 , May 7, 2007
      apa nama baja encik,, ayah saya pekebun sawit dan keluasan ladang dalam 10
      ekar...
      boleh tahu naklumat lanjut??

      Message 2 of 3 , May 9, 2007
        Baja saya tak ada di jual di kedai, kami edarkan sendiri satu Malaysia

        Hasil sawit turun naik dalam masa setahun,, jadi untuk menilai keberkesanan pembajaan, maka hasil sawit selama 12 bulan di jumlahkan.

        Contoh;

        Luas; 10 ekar

        Kebaikkan:

        1.0 Hasil tinggi sehingga 160mt/thn

        Setelah guna baja kami, hasil sawit Peneroka Felda Mengkuang = 140 mt
        tahun 2006.

        2.0 Kurang kesan musim buah melawas

        Hj Dollah, Felda Redong, Segamat telah menggunakan baja SMPF semenjak tahun 2000, musim melawas palin jatuh pun 5.9mt

        3.0 Hanya 40g/pokok

        4.0 4 bulan sekali

        5.0 1 bag boleh 62 pokok sawit matang
        1 bag 2.50 kg

        6.0 Harga baja jatuhnya RM 1.00 /pokok

        7.0 Harga satu bag RM 60.00, 2.50kg

        Kebaikkannya:
        a) Buah besar
        b) Buah berat
        c) Pelepah lembut
        d) Daun hijau pekat
        e) Tandan jatuh tak berderai
        f) Pokok tahan dari serangan penyakit.

        nama baja SUPER MY PLANT FOOD,

        CALL 019-6488938 Abd Rahman
        musim melawas, orang lain jatuh sehingga 3.0mt
        pelangan kami turun sikit ke 6.0mt