Fw: Manolescu (si) despre Rosia Montana

  • ARIN
    Message 1 of 1 , Sep 6, 2006
      (LIFE) MANOLESCU-AMBASADORI-POLITICÃ EXTERNÃ / Manolescu validat de comisii
      ambasador la UNESCO

      BUCUREªTI, 6 sep (MEDIAFAX) - Comisiile de politicã externã l-au validat,
      miercuri, pe scriitorul ºi criticul literar Nicolae Manolescu pentru postul
      de ambasador al României la UNESCO, acesta exprimând în timpul audierii
      "nelãmuri" faþã de administrarea culturii de patrimoniu ºi de gestionarea
      fondurilor la nivel internaþional.
      În timpul audierii sale de cãtre parlamentarii din comisiile reunite,
      Nicolae Manolescu a declarat cã, în cei 45 de ani cât a activat ca profesor
      universitar, ºi-a schimbat cartea de muncã o singurã datã, repectiv când a
      fost în Senatul României timp de patru ani
      "Cu ocazia asta am vãzut ºi eu diferitele majorãri de salariu, pentru cã
      uitasem cu desãvârºire ce leafã aveam de când am început", a glumit
      Manolescu.
      El a þinut sã precizeze cã nu a fost membru al PCR ºi cã nu a colaborat cu
      Securitatea.
      "Aº minþi dacã aº spune cã am rezistat la cine ºtie ce presiuni ºi
      provocãri. Din fericire, nu am fost provocat ºi nici presat ca sã-mi dau
      adevãrata mãsurã a rezistenþei mele, de aceea îmi vine destul de greu sã-i
      judec pe unii care au cedat", a mai spus criticul ºi istoricul literar.
      Totodatã, el le-a semnalat parlamentarilor mai multe "nelãmuriri" pe care le
      are legat de modul în care se va desfãºura activitatea sa ca reprezentant al
      României la UNESCO.
      Astfel, Manolescu a arãtat cã a încercat sã afle dacã un monument, dintre
      cele 31 româneºti, mai este monitorizat dupã ce este declarat ca aparþinând
      patrimoniului UNESCO. "Nu, nu existã nici o evaluare, nici internã, nici
      externã", a susþinut Manolescu.
      Fondurile UNESCO în România, reprezintã o a doua problemã care îi rãmâne
      "nelãmuritã" lui Nicolae Manolescu.
      "Nu toate dintre cele 191 de þãri membre primesc fonduri, iar unele primesc
      foarte multe. Nu am reuºit sã aflu situaþia acestor fonduri, nu am vãzut în
      niciun raport situaþia acestor fonduri. Ar trebui sã ºtiu ºi eu ce s-a dat
      pânã acum, ce sã fac ca sã obþin mai mult în condiþiile în care îmi pun
      obrazul în joc. Acest lucru îmi rãmâne cumva în ceaþã", a mai susþinut el.
      Manolescu s-a referit ºi la problema sitului arheologic de la Roºia Montanã,
      precizând cã, personal, nu ºi-a format încã o opinie nici "pentru", dar nici
      "împotriva" celor care vor sã exploateze aurul din zonã. El a precizat,
      totuºi, cã impresia sa este cã la Roºia Montana "este o imensã bãtaie între
      niºte grupuri de interese", susþinând cã nimeni, pânã acum, nu a cãntârit
      valoarea economicã a acestei zone.

      --
      Then she'll be a true love of mine"
      www.arin.ro