Re: [Info_Culture] Interviu cu Marina Abramovic: "Orice rahat era considerat performance"

  • Florian LIBER
    Message 1 of 3 , Feb 28 5:26 AM
      Am fost invitat saptamanile trecute la un � 5 � 9 � un
      fel de chef vin et fromage, undeva in Montr�al. Niste
      colegi frustrati, din ciclul postuniversitar, au
      filmat intr-un spital de urgenta si au ajuns cu o
      camera ascunsa undeva intr-o sala de operatie.
      Unghiurile, lumina, montajul, imaginile erau �
      ilizibile �, aiurea, fara suscesiune. Ei numeau
      actiunea lor : PERFORMANCE, libertate de exprimare; ei
      fiind � occidentali din nastere �. Nu am comentat
      nimic, nu am baut vinul ieftin dar am gustat branza
      pentru ca-mi crescuse aciditatea la stomac. La
      plecarea mea desgustata, o colega a aparat � creatia
      � cu argumentul : � suntem toti egali ar trebui sa
      gandim la fel. De ce tu, ca artist, crezi ca esti
      altfel decat noi? � Nu am raspuns, dar ma astept ca
      astia sa rescrie maine opera unuia la Chopin pentru ca
      e est european. Colegii mei creatori nu auzisera de
      un Masaccio, Ghiberti � les portes du paradis (stiu
      asta pentru ca am facut o lectura despre Renasterea
      florentina cu cateva zile inainte, la un curs
      postuniversitar).

      Florian LIBER, artist plastic
      Universit� de Montr�al

      --- vladimir bulat <vbulat@...> wrote:

> [...]
      > piata era omniprezenta,
      > iar piata nu era deloc interesata de performance. Eu
      > am plecat in desert -
      > sa ma autonalizez, sa ma autoevaluez. Performance
      > art a revenit in anii'90,
      > dar sub alte forme - sub forma culturii de club, a
      > teatrului, modei,
      > dansului contemporan...Daca e sa urmezi moda asta
      > inseamna sa imbatrinesti
      > cit se poate de rapid, in timp ce consecventa
      > promovarii propriei idei, mai
      > devreme sau mai tirziu, va deveni actuala".
      >

      > A intervievat criticul de arta Irina Kulik

      http://mail.yahoo.com
    • vladimir bulat
      Message 2 of 3 , Feb 28 7:49 AM
        Draga domnule Florian LIBER,

        v-am urmarit de-a lungul timpului diverse interventii in care va refereati
        la "gunoiul" artistic din lumea americana in special, si trebuie sa spun ca
        asistam cu totii la un proces sustinut si bine ghidat de
        distructie/aneantizare a artei in general - invocindu-se in sustinerea
        acestei grozavii diverse platforme, idei, teorii, doctrine etc. Iar lumea
        romaneasca consimte fara cricnire, si docil, la acest fenomen, il accepta
        pentru ca se simte (deja) neputincioasa in raport cu propriile valori, cu
        proria-i cultura si cu propriul trecut. Se uita prea usor totul pe aici!
        Vrem sa fim europeni, si vrem sa ne debarasam, pasamite, de lestul greu al
        identitatii noastre, de traditia culturala locala...nu cred totusi, ca prin
        asta vom fi interesanti la masa generala a europei unite! Caci, oricit
        ne-am considera noi egalii vest-europenilor, intr-o zi tot ne vor reprosa
        apasat aceasta jalnica "abdicare" de la specificitatea ce ne caracterizeaza
        si ne deosebeste...

        vladimir bulat,
        critic de arta

        info_culture-unsubscribe@yahoogroups.com