muzeele din Constanta

  • vladimir bulat
    Message 1 of 4 , Sep 8, 2004
      De ce oare nu ma mira aceasta miscare PSD-ista?
      Acum 2-3 ani, cind eram in trecere prin "peninsula" constanteana, in zona
      Pietii Ovidiu, vedeam cum anumite fragmente de sit dispar, ziua in amiaza
      mare...se demolau, firesc, pentru a se face loc noilor constructii...mult
      mai "necesare" decit patrimoniul ce a supravietuit veacurilor
      daca si un sit (arheologic si arhitectural)de amploarea celui amintit era
      prada si victima a imbecilei adimistrari locale, de ce sa ne mire ca
      muzeele din Constanta vor deveni un "colos" administrativ aidoma Casei
      poporului, adica de-a dreptul inutil!
      Opera de propagare a "nimicului", cu care s-a remarcat actuala putere
      culturala din Romania, CONTINUA.

      ochiul de veghe,
      vladimir bulat

      "Virgil Nitulescu" <vnitulescu@...> wrote:
      >Stimati colegi,
      >In urma cu doar citeva ore, am expediat memoriul alaturat dlui Daniel
      Nicusor Constantinescu si dlui ministru Razvan Theodorescu (prin posta si
      prin fax). Probabil ca nu a ajuns, inca, in atentia conducerii Consiliului
      Judetean Constanta. Nu stiu daca ar fi fost luat in considerare, mai ales
      ca exista, deja, un aviz negativ al Ministerului Culturii si Cultelor cu
      privire la propusa "unificare" a celor trei muzee judetene din Constanta,
      aviz care a ajuns la cunostinta autoritatii judetene. Am aflat, in schimb,
      ca in jurul orei 15.00, Consiliul a votat propunerea de desfiintare a celor
      trei muzee si de infiintare a unuia nou, pe "ruinele" celor trei.
      >Cu amaraciune,
      >
      >Dr. Virgil Stefan NITULESCU
      >Presedintele Comitetului National Roman ICOM
      >Consilier
      >CAMERA DEPUTATILOR
      >Str. Izvor nr. 2-4, Sect. 5
      >050563 Bucuresti
      >tel: +40.21.4021284
      >fax: +40.21.3142913

      ---------------------------------
      Vreau sa-mi inregistrez CV-ul la BursaMuncii!
      Vreti sa publicati oferte de munca? Noi avem solutia!
      Lasa profesionistii sa lucreze pentru tine!
      http://www.bursamuncii.ro
    • Traian T. Cosovei
      Message 2 of 4 , Sep 9, 2004
        Ce baroni au mai pus ochii pe sediile muzeelor Constantei?

        Informatii suplimentare la info@...

        > ATTACHMENT part 2 application/msword name=muzeeconstantene.doc

        Do you Yahoo!?
      • Virgil Nitulescu
        Message 3 of 4 , Sep 14, 2004
          Stimati colegi,
          Cred ca am ramas dator cu o explicatie. Domnul Vladimir Bulat a intrebat
          care este miza economica a deciziei de "comasare" a muzeelor din Constanta.
          Sint in masura sa dau o scurta explicatie.
          As incepe prin a spune ca, incepind din 19 august (!!) "orice cheltuieli ca
          vor fi angajate de catre institutie" (este vorba de nou creatul muzeu) "se
          vor aviza de catre directorul Directiei de specialitate din cadrul
          Consiliului Judetean Constanta si aprobate de catre ordonatorul principal de
          credite". "Orice cheltuieli" inseamna exact TOATE cheltuielile. Directorul
          directiei de cultura din Consiliu este dl. Cristian Zgabercea (care, pina nu
          cu foarte mult timp in urma, dupa ce a plecat din Societatea Romana de
          Televziune, unde a lucrat ca operator imagine) a fost interesat, mai ales,
          de fotbal (avind interese in una din firmele de "impresariat" din domeniu).
          Desigur, nu persoana domniei sale este relevanta, ci procedura in sine. Dar
          marele interes economic este determinat de activitatea S.C. "Domeniul
          Publkic si Privat Judetean" SRL, care a fost infiintata in 21 ianuarie 2004,
          avind ca asociat unic Judetul Constanta. Acest SRL, infiintat ca urmare a
          initiativei domnului consilier Petre Stanca, administreaza toate bunurile
          imobiliare ale oricaror institutii subordonate Consiliului Judetean (asadar,
          inclusiv muzeul). Prin unificare, SRL-ul poate administra cu mai multa
          usurinta cladirile fostelor institutii publice in cauza, carora li s-au
          eliminat din buget toate cheltuielile de intretinere. Ar trebui sa adaug ca
          unul dintre cele trei muzee desfiintate administra (pina la infiintarea
          SRL-ului amintit) mai multe situri arheologice de pe intregul teritoriu al
          judetului, pe suprafete de sute de hectare. Din aceasta perspectiva,
          necesitatea "comasarii" muzeelor apare, mai degraba, a fi in interesul
          acestui SRL, decit al oricui altcuiva.

          Dr. Virgil Stefan NITULESCU
          Consilier
          CAMERA DEPUTATILOR