propunere legislativa

  • Virgil Nitulescu
    Message 1 of 1 , Sep 1, 2004
      Stimati colegi,
      Nu imi aduc aminte sa fi citit, pe lista, o stire privind propuenrea legislativa pe care o semnalez. Daca da, imi cer scuze cu anticipatie.
      Asadar, d-nul deputat Metin Cerchez a depus, la 27 mai 2004, o propunere legislativa privind conferirea titlului de "jurnalist de onoare". Propunerea, potirivt procedurilor constitutionale, va intra, mai intii, in dezbaterea Senatului, deoarece Camera Deputatilor este camera decizionala. Fiind un text scurt, il copiez in interiorul acestui mesaj.
      Iata, mai intii, expunerea de motive:

          In urma decesului celor doi ziaristi de la Antena 1 - Elena Popescu si Ionut Barbu - s-a demonstrat, inca o data, cat de periculoasa este uneori meseria de ziarist.
          Nu de putine ori, ziaristii sunt trimisi in zone de conflict punandu-si viata in pericol.
          De aceea, cred ca este o datorie de onoare a Parlamentului Romaniei si a parlamentarilor romani de a recunoaste munca ziaristilor.
          Propun si rog a se examina in procedura de urgenta prezenta initiativa legislativa.

      Iata si textul:

          PROPUNERE LEGISLATIVA
      privind conferirea titlului de "JURNALIST DE ONOARE"

          Art. 1. Se confera titlul de "JURNALIST DE ONOARE" acelor ziaristi, care prin faptele lor s-au remarcat in situatii deosebite, salvand vieti omenesti sau au adus o contributie extraordinara promovarii imaginii Romaniei.
          Art. 2. In cazul in care ziaristul si-a pierdut viata, toate drepturile ce revin prin prezenta lege vor fi inmanate si vor reveni familiei respectivului ziarist.
          Art. 3. Daca, in urma faptei sale de eroism, jurnalistul a ramas infirma, statul va plati lunar o renta viagera, reprezentand salariul mediu pe economie, precum si costul tratamentelor medicale.
          Art. 4. "JURNALISTUL DE ONOARE" va beneficia de toate drepturile, care sunt conferite din punct de vedere legal cetateanului de onoare al unui oras:
      - 500 metri patrati pamant;
      - scutire de taxe si impozite
      De aceste drepturi vor beneficia si membrii familiei.

      Dr. Virgil Stefan NITULESCU
      Consilier
      CAMERA DEPUTATILOR
      Str. Izvor nr. 2-4, Sect. 5