Proiectul "Amprenta" continua in luna mai la CNDB

  • centrul national al dansului - bucuresti
    Message 1 of 1 , May 5, 2008

      Proiectul „Amprenta” continua la Centrul National al Dansului Bucuresti (CNDB)

      Invitatul lunii mai: Mihai Mihalcea

      Lansat in luna martie a acestui an cu Razvan Mazilu , proiectul curatorial „Amprenta” continua in luna mai, avandu-l acum ca artist invitat pe Mihai Mihalcea.

      Despre evenimentele prin intermediul carora isi va lasa „amprenta” in spatiul CNDB, Mihai Mihalcea afirma: <Recunosc, uneori devin nostalgic. Îmi plouă-n gură gîndindu-mă la „Zmeurată”, mi se face dor să ascult Angela Similea şi să învîrt între degete inelul de la cravată... Am adus in „Amprenta” trei prezente fictive si spectacolele mele vechi, pe care simteam nevoia sa le revizitez si sa le expun la lumina nemiloasa a prezentului. Printre „ruinele” lor am sa incerc sa construiesc – live - citeva elemente de posibil prezent. Imi asum riscul unei eventuale nereusite, nu insa si pe cel al nesinceritatii.>

      Programul spectacolelor propuse de Mihai Mihalcea cuprinde:

      4 mai – Walzer” - Pina Bausch (epuizat)

      7 mai - Studio 2, ora 20:00

      „Miercurea lejera”

      De Maria Baroncea & Eduard Gabia

      9 mai  – Crises” - Merce Cunnigham Dance Company (epuizat)

      10 mai si 17 mai – Sala Ronda, ora 20:00

      „Stars High in Amnesia’s Sky”

      Concept si directie artistica: Mihai Mihalcea

      11 mai – Sala Ronda, ora 20:00

      Nespus  (Mihai Mihalcea & invitatii)

      14 si 15 mai – Sala Ronda, ora 20:00

      Oda artificialului (premiera)

      De Maria Baroncea

      16 mai –„ Giselle - Mats Ek (epuizat)

      23 mai – Sala Ronda, ora 20:00

      „Remix/You come to see the show… ”

      Concept, text si coregrafie: Mihai Mihalcea & Solitude Project

      Proiectul curatorial „Amprenta” presupune acordarea unui mandat curatorial unui numar de sase coregrafi independenti, invitati sa conceapa si sa organizeze cite trei saptamini din stagiunea de spectacole a CNDB.
      Implicarea coregrafilor independenti in programul CNDB este poate echivalentul „artistilor asociati”, sistem practicat in multe institutii de dans din Europa, care raspunde unei nevoi de descentralizare a viziunii si diversificare a continutului curatorial, in conditiile in care identitatea CNDB s-a caracterizat, programatic si de la bun inceput, tocmai prin accesul liber al tuturor artistilor, diversitatea estetica si pluralismul discursurilor artistice.

      Artistii invitati sint coregrafi consacrati despre care publicul are inca o imagine fragmentara sau poate incompleta. Prin punerea intr-un context unitar si adecvat, „Amprenta” participa la crearea unor repere culturale.

      Artistii invitati sunt Mihai Mihalcea din 1 in 25 mai, Brynjar Bandlien din 26 mai in 15 iunie; Vava Stefanescu din 10 in 30 septembrie; Florin Fieroiu   in octombrie, Cosmin Manolescu in noiembrie.

      _____________________________
      CNDB
      adresa de corespondenta: O.P. 37, C.P. 26
      sector 2 , Bucuresti, Romania

      locatie: TNB , B-dul Nicolae Balcescu 2
      etaj 3/4, sector 1, Bucuresti
      (acces spre Laptaria Enache)