Fwd: {İTÜ Ay-Ti-Yu Olmasın} İTÜ - Tüm Öğretim Üyeleri Derneği "Yabancı Dilde E ğitim Türkiye'yi Nereye Götürüyor?" Topl antısı

  • KASTAMONULU1
    Message 1 of 1 , Feb 19, 2010

      --- 18/02/10 Per tarihinde İ.T.Ü. Ay-Ti-Yu Olmasın <yonetici@...> şöyle yazıyor:

      Kimden: İ.T.Ü. Ay-Ti-Yu Olmasın <yonetici@...>
      Konu: Fwd: {İTÜ Ay-Ti-Yu Olmasın} İTÜ - Tüm Öğretim Üyeleri Derneği "Yabancı Dilde Eğitim Türkiye'yi Nereye Götürüyor?" Toplantısı
      Kime: kastamonulu1@...
      Tarihi: 18 Şubat 2010 Perşembe, 20:26

      ---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
      Kimden: İ.T.Ü. Ay-Ti-Yu Olmasın <yonetici@...>
      Tarih: 18 Şubat 2010 20:24
      Kime: ituaytiyuolmasin@...

      http://www.tdtkb.org/index.php?option=com_content&task=view&id=819&Itemid=40

      TÜM ÖĞRETİM ÜYELERİ(TÜMÖD) TOPLANTISI

      “YABANCI DİLDE ÖĞRETİM TÜRKİYE’Yİ

      NEREYE GÖTÜRÜYOR?”

      27 Şubat 2010 Cumartesi, 13:30 İstanbul, İTÜ Maçka Yerleşkesi Toplumsal Kurgusu(Sosyal Tesisleri).

      Katılım Topluma Ödemesiz Açıktır.

      Katılanlar;

      Prof. Dr. Övgün Ahmet Ercan (İTÜ)

      Prof. Dr. Alpaslan Işıklı (TÜMÖD Başk.)

      Prof. Dr. Tolga Yarman (TÜMÖD İstanbul Kolu Başk.)

      Prof. Dr. Mümtaz Soysal( BCP Başkanı)

      Hulki Cevizoğlu- Yazar-Çağımcı(Gazeteci)

      Prof. Dr. Yusuf Ziya Özcan(YÖK Başkanı)

      Prof. Dr. Bülent Sankur(Boğaziçi Üniversitesi)

      Doç. Dr. Filiz İrge (Marmara Üniversitesi)

      Prof. Dr. Haluk Akalın(Türk Dil Kurumu Başkanı)

      Prof. Dr. Turan Yazgan (Türk Dünyası Araştırma Vakfı Başkanı)

      Prof. Dr. Muhammed Şahin(İTÜ Bilimbeyi-Rektörü)

      TÜRKÇE DEMEK TÜRK DEMEKTİR

      Prof. Dr. Övgün Ahmet ERCAN

       Geçmişte Türkler 5 kez inanç(din), ayrıca 5 kez tamga(alfabe), ayrıca yurt değiştirmiş bir kök ulustur. Ancak, dillerini hiç değiştirmemişlerdir. Türkçenin gittiği her yer Turan olmuştur.

       Osmanlı döneminde, egemen güç olmalarına karşın, tamgalarını yeniden Uygurcadan Arapçaya değiştiren yönetim orunu, bu kez 16 dilin karması olan Osmanlıcayı Türkçe ile değiştirmeye kalkmış, bunun sonucunda; ulusal dik duruşlarını, ülke bütünlüğünü, özgürlüklerini, bağımsızlık ile Türklük kimliklerini yitirmeye başlamışlardır.

       Atatürk’ün önderliğinde Türkiye Cumhuriyeti adıyla yeniden dirilen Türkler, yeryüzünde ilk “Dil Devrimini” yapmış biricik topluluktur.

       Türk demek; “örgütlü toplum” demektir.

       Devrimci İlteriş Mustafa Kemal, dilde özüne dönüşte şunu demiştir;

       “Türk demek Türkçe demektir. Türkçe, ulusun yapışkanıdır. Türkçe giderse ulus biter. Türkçe konuşmayana Türk denmez”.

       Anadil Türkçe’yi konuşmak, özgürlük ile bağımsızlık, ayrıca ülkemiz üzerinde bayrak dalgalandırmaktır.

       Çoloğlu(insanlık) geçmişinde Türkçe ölçüsünde üretken, türetken, buluşçu, ezgisel, kurallı, kolay algılanabilir başka bir dil yoktur.

       Ana okullarından bilimteylere(üniversitelere) dek okullarımız Türkçenin bağımsızlık çırasını yakan, bizi bize, bizi en büyük geleneğimize yapıştıran, bizi örgütlü bir topluluk yapan, Türkü Türkçe konuşturan en özgün özgürlük kurumlarımızdır.

       Bu kurumların eğitim ile öğrenim dilini yabancı dile çevirmek yurdumuza, bağımsızlığıma, Türk Devrimlerine yapılan en büyük satkınlıktır(ihanettir), Türkü yok etmenin ilk adımıdır.

       Türkçe konuşulmayan okullar, Türk okulu değildir. Oralarda okuyan çocuklarımız yabancı güdümüne girmeye dönüştürülmek üzere olan, batının baskıcı güçlerinin işçileri, görevlileri, ayrıca kimliksiz bırakılan, Türklük özünden uzaklaştırılmış yurttaşlarımız olacaklardır.

       Türkçeyi eğitim, öğrenim, bilim dili yapmamak, bizi biz yapan Türklüğü öldürmek demektir, Atatürk, Türk Devrimlerine “Dur” demektir. Türkçeye karşı çıkmak Türklüğe karşı durmaktır.

      Ne mutlu Türküm diyene.

      27 Kısaay(Şubat) 2010 Cumartesi, 13:30’da İTÜ Maçka Yerleşkesi Sosyal Tesislerinde halka açık, bilimcilerin sunucu olacağı oturumda buluşmak üzere.

      http://www.tdtkb.org/index.php?option=com_content&task=view&id=819&Itemid=40

      --
      Not: Yukaridaki metni okuyamiyorsaniz tarayicinizin dil kodlamasini UTF-8 (unicode) olarak degistirin.

      --
      Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "İTÜ Ay-Ti-Yu Olmasın" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
      Bu gruba kayıt göndermek için ituaytiyuolmasin@... adresine e-posta gönderin.

      Not: Yukaridaki metni okuyamiyorsaniz tarayicinizin dil kodlamasini UTF-8 (unicode) olarak degistirin.

      Yahoo! Türkiye açıldı!
      Haber, Ekonomi, Videolar, Oyunlar hepsi Yahoo! Türkiye'de!
      www.yahoo.com.tr