Re: [iklimlendirme] Alüminyum geri dönüşümü

  • Erdem Mersin
    Message 1 of 4 , Jun 1, 2010

    Omer Bey,

    Bu gruba beni uye yaptiginiz icin tesekkurler.
    Atik siselerin degerlendirilmesi ile ilgili bir metodunu ekte gonderiyorum.
    Atilla arkadasimiz bu metod ile universite kampuslerinde bir bina yapilmasina on ayak olsa oldukca guzel bir proje olabilir.
    Ote yandan atik aluminyum kutularinin geri donusum kutularinda toplanmasi metodu iki ayri yoldan devam ediyor.
    1. Sokak toplayicilari yoluyla. Hic kucumsenmeyecek bir yontemdir. Kayitdisi ekonominin bu kadar yogun oldugu bizim gibi ulkelerde kacinilmaz bir yontem.
    2. Kapali ve kilitli (cam, metal) kumbaralarla. bu yontem daha cok gelismis ulkelerde uygulanıyor. Bilincli tuketici ve bilincli yerel yonetimler ve bilincili bir organizasyon ile yapilabilir ancak.
    Selamlarimla
    Erdem Mersin

    2010/5/28 Omer Ergun Ciftci <omerergun.ciftci@...>
    SEVGILI ATILLA,

    BU KONUDA SAYIN ERDEM MERSIN ILE YAZISMANDA YARAR VAR.
    KENDISI DERIN TECRUBEYE VE DOKUMANLARA SAHIP.
    BU TIP ATIKLARIN CENNET KOYCEGIZ VE MUGLA CEVRESINI TAHRIP ETMEMESI ICIN OLAGANUSTU CALISIYOR.

    SEVGILER

    OMER ERGUN CIFTCI

    27 Mayıs 2010 16:20 tarihinde Atilla Yeşil <atillayesil@...> yazdı:

    Merhaba sayın grup üyeleri,

    Bir araştırma yapıyorum bilginiz varsa yardımcı olabilir misiniz?

    İçecek kutularının (cola, bira vs..) geri dönüşümü ile ilgili bir proje yapmak istiyorum.
    Alüminyumun doğadan çıkması ile karşılaştırılınca geri dönüşüm %95 oranında karlı.

    Bu içecek kutularını çöplerin arasına karışmadan ayırma işlemi nasıl yapılabilir?
    Depozito sistemi olabilir fakat bu bireysel yapılacak bir iş değil, üreticilerin halletmesi gerekir.

    Çok klasik bir metod olan ayrı çöp kutusu sistemi var fakat ne kadar etkili oluyor bu sistem de?

    Bu ürünlerin en çok tüketildiği yerler göz önüne alınırsa nasıl bir sistem kurulabilir?
    Pilot bölge olarak üniversite kampüsleri alınabilir.
    Gerçek uygulama için de Taksim-Beyoğlu gibi gece hayatının ve bira tüketiminin fazla olduğu yerler olabilir.

    İnsanların içecek kutularını ziyan etmemesi için ne gibi bir çalışma yapılmalı?

    İyi-kötü fikirlerinizi bekliyorum.

    Teşekkürler.
    Atilla YEŞİL

    Windows Live: Arkadaşlarınız size e-posta gönderdiklerinde Flickr, Twitter ve Digg güncellemelerinizi öğrenirler.

    --
    OMER ERGUN CIFTCI

    www.trade-in-dubai.com

  • Omer Ergun Ciftci
    Message 2 of 4 , Jun 1, 2010
      Erdem Bey,

      Bilgiler icin cok tesekkur ederiz.

      Umarim Atilla arkadasimiz cok yararlanacaktir,

      Saygilar,

      Omer