Hepziba's Heksen Gedonder

    Message 1 of 96 , Mar 30, 2010

      Lieve lezer,

      En het is lente!!! De laatste sneeuw is dan eindelijk weggesmolten en de eendjes en vogeltjes zijn alweer druk aan het concurreren met elkaar. Zelfs de crisis schijnt weer aan te trekken, maar dat geloof ik pas als het aantal werkelozen weer gaat dalen…

      En daarover gesproken; ik hoop dat iedereen deze lente een vruchtbare periode mag beleven van groei, ontwikkeling en overvloed! Als we daar allemaal naartoe werken, moet het lukken! Witches-teamwork.

      Update’s

      Eh, tja, nee. Op het moment probeer ik mijn bedrijf door te starten en ik heb te veel hooi op mijn vork door deadlines. Na april kom ik weer in rustiger vaarwater. En dan gaan we ook toewerken naar groei, ontwikkeling en overvloed.

      Als iemand nog leuke toevoegingen heeft, stuur dan vooral door!

      Spreuk

      “Life is not waiting for the storm to pass, it’s learning to dance in the rain.”

      Ritueel: Energie-douche

      “Hoe vaker je deze oefening doet, hoe gemakkelijker het zal zijn om je energie vrij te maken voor nieuwe gedachten, opbouwend in plaats van blokkerend. Al snel heb je er geen echte douche meer voor nodig om met een eenvoudige visualisatie hetzelfde effect te bereiken. Ook onder lastige omstandigheden zoals pittige vergaderingen, een ruzie met je ex of een slapeloze nacht vanwege zorgen of het feestje bij de buren.

      Terwijl je onder de douche staat, concentreer je je op hoe de waterdruppels op je kruin vallen, langs je lichaam naar het putje stromen en met zich meevoeren wat jij niet meer nodig hebt; zweet, stof, huidschilfers, alles spoelt van je af en wordt afgevoerd via het putje.

      Stel je nu voor hoe het water verandert in een lichtstraal die dezelfde weg van je douche naar je kruin, via je huid naar het putje, aflegt. De lichtdouche reinigt je op een ander vlak: vermoeidheid, teleurstelling, kwaadheid, zorgen, problemen, oordelen, ook die kun je wegspoelen met de lichtstraal langs je huid. De hele zooi wordt weer afgevoerd via het putje.

      En stel je nu voor hoe die lichtstraal via je kruin ook door je lichaam gaat en je vult met pure liefde, pure energie. Vul jezelf er gul en uitbundig mee, voel hoe je van je voeten tot je kruin een lichtgevend energiewezen bent, zo vol van liefde dat het overstroomt – via het putje de wereld in…”

      Uit; ‘De magie van het huishouden’ door Yoeke Nagel.

      Recept: De Grote Schoonmaak

      In je dagelijkse verzorging kun je aromatherapie toepassen door geurolie in je douchegel, badschuim, bodylotion of shampoo te mengen. Wanneer je het in je badwater wilt doen, meng het dan eerst met plantaardige olie, een paar druppels alcohol, een lepel room of volle melk en niet meer dan 10 druppels. Of maak een groot theezakje dat je in je badwater hangt.

      Bij behandeling van ziekte of wonden kun je etherische olie verwerken in kompressen, zeep en zalf. Steek een citroenkaarsje aan om de lucht te desinfecteren of doe dit met sandelhoutwierook of een andere reinigende of genezende geur, zoals;

      Den, Eucalyptus, Kamille, Kaneel, Lavendel, Roos, Appel, Mandarijn, Citroen, Mirre of Ylang Ylang.

      Je kunt natuurlijk ook een kruidenbos maken. Die werden vroeger regelmatig bij deuren gehangen ter bescherming. Inmiddels weten we dat veel van deze kruiden insectenwerend of bacterie- of virusdodend zijn. In deze kruidenbossen gingen o.a.;

      Alant, Leverkruid, Valeriaan, Bijvoet, Citroenkruid, Alsem, Walstro, Bitterzoet, Boerenwormkruid, Duizendblad, Wijnruit, Jeneverbes, Aronskelk, Marjolein, Knoflook, Juffertje-in-‘t-groen, Vijfvingerkruid, Scabiosa, Vlier, Vuilboom, Taxus, Toorts, Sint-Janskruid, Kummel, Munt, Maggikruid en/of Klaproos.

      Of meng geurige en reinigende kruiden in zakjes en stop die in je klerenkast.

      In het huishouden kun je olie of een (eucalyptus)aftreksel toevoegen aan je dweilwater om er een desinfecterende en reinigende formule van te maken. Strooi munt en lavendel bij de ingang van je huis en veeg het, door het huis heen, naar de andere uitgang naar buiten om alle negativiteit weg te halen. Ook kun je wat olie druppelen in de filter van je stofzuiger om tijdens het stofzuigen de lucht door het hele huis te verspreiden. Als je een doekje besprenkelend met olie met de schone was in de droger gooit, ruikt je kleding ook lekker.

      Fabeltjeskrant

      Vanaf 2 februari is het dan eindelijk zover. Seks met dieren is verboden! En ik maar denken dat dat al jaren zo was…

      Calvé was al goed bezig met scharreleieren, maar nu zijn ze overgestapt op vrije-uitloopeieren, waarvoor 2 kippenbedrijven worden omgebouwd om de beestjes uit te laten.

      Inmiddels heeft Bont voor Dieren een wake georganiseerd, omdat binnenkort de zeehondenjacht weer van start gaat. Teken hier de petitie om te helpen dit tegen te houden; http://www.bontvoordieren.nl/site/main/content/7 Ook hebben ze nieuwe actieposters tegen bontkleding, die je gratis kunt bestellen om voor je raam te hangen. http://www.bontvoordieren.nl/site/main/content/122

      Ook nog wat nieuws uit de supermarkten;

      De Aldi is de enige supermarkt die nog paling verkoopt en Wakker Dier hoopt deze winkel als laatste super over te halen om te stoppen met de verkoop van deze bedreigde en mishandelde vis. Daarnaast stopt ook C1000 met de verkoop van gecastreerd varken en de Plus verkoopt als eerste reguliere supermarkt, alleen nog maar Fair Trade bananen.

      Fantasy wereld

      De Elf Fantasy Fair komt er weer aan. Zet in je agenda op 24 en 25 april.

      Alvast veel plezier met Beltane!

      Groetjes van Hepziba

      Message 96 of 96 , Jan 6, 2011
        Hoi!

        Inderdaad! Het breekt mijn hart dat ik haast geen tijd heb om me nog bezig te houden met deze site, want hij is werkelijk nog steeds hartstikke leuk! Maar ik heb er gewoon geen tijd voor.
        Op het moment ben ik ziek en aan de beterende hand, dus ik ben nu wat zooi uit mijn leven aan het schoppen om meer ruimte te creëeren voor mezelf en wat dingen aan het doen, waar ik daarvoor ook geen tijd voor had. Vandaar nu dit initiatief.

        Ik heb mijn eigen bedrijfje in maatkleding (Touched by Magic) en omdat dit niet genoeg geld in het laatje bracht (lang leve de crisis) ben ik weer gestart met studeren; voltijd hbo voor leraar Engels. Maar ik wil mijn bedrijfje niet opgeven. Maar school vraagt veel meer tijd dan gedacht... En ik heb deze geweldige site ook nog! Ik ben al een paar maanden gillend gek geworden van tijdgebrek. Waarschijnlijk is dat ook de reden waarom ik in 2 maanden tijd nu voor de 2e keer goed ziek ben. Ik moet mijn bedrijfje rustiger aan gaan doen, een beetje afbouwen, en mijn schoolwerk beter organiseren. Dus dingen die ik leuk vond en nog wilde doen, maar waar ik maar niet in slaag, daar staak ik nu maar mee. Helaas.

        Ik ben wel benieuwd naar de andere mooie dingen die ervoor terugkomen. Daar gaan we het inderdaad voor doen. Jij succes met jouw laatste nieuwsbrief, Daniëlle, en bedankt voor je begrip en steun!

        Groetjes van Hepziba

        From: Hepziba de Vries <walvissen@...>
        Subject: [heksen_gedonder] Hepziba's Heksen Gedonder
        To: "me ik" <walvissen@...>
        Date: Thursday, January 6, 2011, 2:57 PM

        Lieve lezers,

        Allereerst wil ik je een gelukkig nieuw jaar toewensten met veel betovering en geluk!
        En dan komt nu mijn mededeling dat dit mijn laatste nieuwsbrief zal zijn. Elk jaar beloof ik beterschap in het versturen van deze nieuwsbrief en elk jaar faal ik. Daarom geef ik het op.

        Hepziba's Heksen Gedonder zal blijven bestaan en verder onderhouden worden, zodra ik weer wat meer tijd vrij kan maken. Als er weer iets aangevuld en geupdate is, zal dit op de voorpagina vermeld worden, zodat je meteen ziet of er weer wat is veranderd.

        Ik wil jullie ontzettend bedanken voor de vele leuke reacties door de jaren heen, bijdrages aan de website en bemoedigende mailtjes om hiermee verder te gaan! Het is ontzettend leuk om steeds te lezen dat je werk gewaardeerd wordt. En ik zal mijn best blijven doen.

        Blessed Be,

        Hepziba