Hepziba's Heksen Gedonder

    Message 1 of 96 , Jan 18, 2010

      Lieve lezer,

      Nog een gelukkig 2010 voor iedereen (het is nog steeds januari, hoewel erg laat…)!

      En de witte kerst is gelukt! Hopelijk heeft iedereen lol beleefd aan het ijs en de sneeuw, dan zijn alle vertragingen het ook waard geweest.

      Mijn jaar begint al goed; met mijn kledingbedrijfje Touched by Magic sta ik dit jaar voor het eerst met een stand op de Gothic Fantasy Beurs in Rijswijk! Voor wie ook wil komen, voeg ik een kortingsbon bij! Zo vaak uit te printen als je maar wilt.

      Update’s

      De site groeit weer door!

      Inmiddels doen de html-codes het weer op de pagina’s Kruiden en Maantekens.

      Verder heb ik nog wat heerlijke kruidenrecepten binnengekregen, waar ik de lijst mee heb aangevuld. Heel erg bedankt daarvoor!

      Spreuk

      “Leraren openen de deur, maar je moet zelf naar binnen gaan.”

      Chinees gezegde

      Ritueel: Tijd voor inkeer

      Omdat de winter en donkere maan (direct na de blauwe maan; leuk toeval!), een tijd zijn voor inkeer en inzicht, heb ik hier een ritueel waarmee je tijd voor jezelf vind. Zeker prettig na de hectische feestdagen.

      “Maak een week lang elke dag een kwartier vrij voor jezelf. De eerste dag bedek je een pot met tijm met aluminiumfolie (symboliseert de kracht van de geest. Let wel op de afwatering!). Ontspan en haal diep adem, twee minuten lang. Maak een lijst van dingen waarvoor je tijd nodig hebt (alleen voor jezelf). Leg de lijst onder de pot tijm. De tweede dag naam je een bad met zoete aromatische olie (mix met wat douchegel of melk). Steek er een kaars bij aan en denk na over de lijst. Vul de lijst aan, bekijk de plant, geef hem water en zeg aardige dingen. De derde dag noteer je zaken die tijdverspilling zijn. De vierde dag kies je een eenvoudige taak van uw eerste lijst en voert hem uit. Je zegt;

      Dit is mijn tijd en ik gebruik hem op de manier waarop ik dat wil. Weg met de dingen waaraan ik tijd verspil.’

      De vijfde dag stort je je grieven en verrukkingen uit over de plant. De zesde dag probeer je iets nieuws uit dat je altijd hebt willen doen. De zevende dag pak je de lijst met de tijdverspillende zaken en streep deze zaken stuk voor stuk door met een zwarte stift. Erken dat je best wat gas terug kunt nemen. Voer dit ritueel zo vaak uit als je wilt.”

      Uit ‘Meer Magie’ door Marian Green

      Recept: IJsberg – 2 personen

      Dit is een simpele souflé als toetje. Heerlijk en weinig werk. Ik vond hem wel toepasselijk met de sneeuwpret. Helaas is die inmiddels gesmolten, maar zo zal ook dit toetje smelten op je tong!

      Sla 4 eiwitten stijf (zo stijf als je kunt!) en klop daar een eetlepel poedersuiker en twee zakjes vanillesuiker doorheen. Terwijl je dit doet, verwarm je de oven voor op 200 graden.

      Leg bakpapier op de bakplaat en schep hier een eetlepel cranberry jam op. Doe dit 15 cm verderop een tweede keer. Hoeveel ijsbergen je ook maakt, zorg dat er genoeg afstand tussen de jamhoopjes is!

      Bedek elk jamhoopje met eiwit-schuim, tot het mengsel op is en je 2 (grote) bergen schuim hebt (of hoeveel je er ook maakt). Zet het midden/onderin de oven (afhankelijk van de hoogte) en laat het 8 minuten bakken.

      Schep op met 2 lepels en vergeet vooral de jam niet mee te scheppen!

      Eet smakelijk!

      Fabeltjeskrant

      Dierennieuws

      De Dierenbescherming heeft nieuwe en uitgebreide wintertips; Bekijk onze wintertips

      Goed nieuws voor varkens; de mannetjes worden niet meer onnodig gecastreerd. Daarnaast zal Albert Heijn vanaf 2011 alleen nog varkensvlees verkopen met het Beter Leven kenmerk van de Dierenbescherming. Je kunt zelf de varkens nog een handje helpen door de petitie te tekenen om ze meer ruimte te geven en zo snel mogelijk; Teken de petitie

      Wakker Dier en Tros Radar ontdekten dat restaurants die ‘diervriendelijke’ foie gras serveren, in werkelijkheid de levers van gedwangvoederde eenden op de menukaart hebben. Na de uitzending haalden vele hotels en restaurants de foie gras van de kaart. Heerenveen is zelfs de eerste foie gras-vrije stad van Nederland! Alle horecabedrijven in Heerenveen hebben toegezegd om foie gras niet (meer) op de kaart te zetten.

      Als je in een restaurant dierenleed op de menukaart vindt (foie gras, paling, blank kalfsvlees, enz.), dan kun je bij de betaling een actiekaartje achterlaten en laat je vriendelijk weten dit niet op prijs te stellen. Bestel ze gratis hier.
      Supermarkt Jumbo volgt het goede voorbeeld van Jan Linders en Dirk/Bas/Digros: vanaf 1 januari verkopen zij geen paling meer! Wakker Dier had hierom gevraagd, omdat paling een bedreigde en mishandelde vissoort is.

      Milieu

      Vrijdag 12 februari 2010 is het Warme Truiendag; een coole actie tegen de opwarming van de aarde. Trek een warme trui aan, zet de verwarming lager, bespaar 7% energie per graad en bezoek de website om te zien wat jij kunt doen of om je direct aan te melden.

      Fantasy wereld

      Touched by Magic staat op de Gothic Fantasy beurs! Kom me bezoeken met korting op 20 en 21 februari in Rijswijk. Als je bijgevoegde flyer opslaat en uitprint, levert hij 2,- korting per persoon op!

      Elfia (land van de Elf Fantasy Fair) zoekt een nieuwe koning en koningin. Klik hier om te stemmen.

      Alvast veel plezier met Imbolc!

      Groetjes van Hepziba

      Message 96 of 96 , Jan 6, 2011
        Hoi!

        Inderdaad! Het breekt mijn hart dat ik haast geen tijd heb om me nog bezig te houden met deze site, want hij is werkelijk nog steeds hartstikke leuk! Maar ik heb er gewoon geen tijd voor.
        Op het moment ben ik ziek en aan de beterende hand, dus ik ben nu wat zooi uit mijn leven aan het schoppen om meer ruimte te creëeren voor mezelf en wat dingen aan het doen, waar ik daarvoor ook geen tijd voor had. Vandaar nu dit initiatief.

        Ik heb mijn eigen bedrijfje in maatkleding (Touched by Magic) en omdat dit niet genoeg geld in het laatje bracht (lang leve de crisis) ben ik weer gestart met studeren; voltijd hbo voor leraar Engels. Maar ik wil mijn bedrijfje niet opgeven. Maar school vraagt veel meer tijd dan gedacht... En ik heb deze geweldige site ook nog! Ik ben al een paar maanden gillend gek geworden van tijdgebrek. Waarschijnlijk is dat ook de reden waarom ik in 2 maanden tijd nu voor de 2e keer goed ziek ben. Ik moet mijn bedrijfje rustiger aan gaan doen, een beetje afbouwen, en mijn schoolwerk beter organiseren. Dus dingen die ik leuk vond en nog wilde doen, maar waar ik maar niet in slaag, daar staak ik nu maar mee. Helaas.

        Ik ben wel benieuwd naar de andere mooie dingen die ervoor terugkomen. Daar gaan we het inderdaad voor doen. Jij succes met jouw laatste nieuwsbrief, Daniëlle, en bedankt voor je begrip en steun!

        Groetjes van Hepziba

        From: Hepziba de Vries <walvissen@...>
        Subject: [heksen_gedonder] Hepziba's Heksen Gedonder
        To: "me ik" <walvissen@...>
        Date: Thursday, January 6, 2011, 2:57 PM

        Lieve lezers,

        Allereerst wil ik je een gelukkig nieuw jaar toewensten met veel betovering en geluk!
        En dan komt nu mijn mededeling dat dit mijn laatste nieuwsbrief zal zijn. Elk jaar beloof ik beterschap in het versturen van deze nieuwsbrief en elk jaar faal ik. Daarom geef ik het op.

        Hepziba's Heksen Gedonder zal blijven bestaan en verder onderhouden worden, zodra ik weer wat meer tijd vrij kan maken. Als er weer iets aangevuld en geupdate is, zal dit op de voorpagina vermeld worden, zodat je meteen ziet of er weer wat is veranderd.

        Ik wil jullie ontzettend bedanken voor de vele leuke reacties door de jaren heen, bijdrages aan de website en bemoedigende mailtjes om hiermee verder te gaan! Het is ontzettend leuk om steeds te lezen dat je werk gewaardeerd wordt. En ik zal mijn best blijven doen.

        Blessed Be,

        Hepziba