Hepziba's Heksen Gedonder

    Message 1 of 96 , Nov 2, 2009

      Lieve lezer,

      Dit is de eerste nieuwsbrief na anderhalf jaar, die ik verstuur namens Hepziba´s Heksen Gedonder. Als je inmiddels geen interesse meer hebt om deze nieuwsbrief te ontvangen, reageer dan even, dan haal ik je uit het bestand.

      Als je blij bent eindelijk (weer) een nieuwsbrief te ontvangen, dan ben ik je een verklaring schuldig; In de afgelopen anderhalf jaar ben ik afgestudeerd en ben ik een eigen bedrijfje begonnen in maatkleding; Touched by Magic. Vandaar dat ik nogal druk ben geweest.

      Ik merk zelf ook wel dat ik de extra tijd die ik had, wel mis. Als Halloweenviering heb ik dit jaar pompoenoorbellen gedragen, en dat is alles wat ik aan die feestdag heb gedaan… Maar, dit jaar heb ik wel 2 pompoenen uit eigen tuin! Jawel, ik heb eindelijk een tuin! Nu nog een gerecht kiezen om ze in te verwerken… Ik denk dat ik een oude favoriet ga herhalen; pompoenstoofpot.

      Update’s

      Geocities is gestopt met de gratis account. Daarom is de hele website verhuisd naar www.touchedbymagic.com/heksen, met oneindig veel dank aan Frank Bosman.

      Als gevolg van deze verhuizing is de site wat rommelig. HTML codes werken nog niet, het gastenboek en ons Boek der Schaduwen zijn helaas verdwenen en je kunt niet meer stemmen of inschrijven voor de nieuwsbrief. Daar moet ik nog wat op verzinnen.

      Voordeel is dat het webadres veel korter is en dat de site niet meer offline gaat bij te veel bezoekers! Als je nog tips of advies hebt, alles is welkom!

      Spreuk

      “Wie te lang nadenkt voor hij een stap zet, staat zijn leven lang op één been.”

      Chinees gezegde

      Ritueel: Welvaart

      In deze periode van crisis, sprak dit ritueel me wel aan; gericht aan de Voodoo Godin Ezili. ‘Ezili heeft de macht om welvaart uit te delen, dit ritueel is dan ook bedoeld om haar te vragen jou rijkdom te bezorgen. Je hebt meerdere kaarsen nodig in verschillende kleuren (maar geen zwart of wit; roze en lichtblauw zijn Ezili’s lievelingskleuren), of misschien vind je wel bontgekleurde kaarsen. Je hebt ook vijf zilveren en vijf koperen munten nodig, twee kleine zakjes of doosjes en een groter zakje of doosje waar de eerste twee in passen.

      Steek de kaarsen aan. Ga ervoor staan en leg de vijf koperen of gouden munten in het ene kleine doosje en de vijf zilveren munten in het andere. Steek de twee kleine doosjes nu in het grotere. Roep ondertussen op deze manier de godin aan: "Ezili, zorg ervoor dat deze munten die ik hier samenbreng, verder vermenigvuldigd worden.” Sluit nu de grotere doos en hang ze op aan de buitenkant van het hoogste raam in je huis, waar Ezili’s goddelijke energie ze kan vullen. Laat het pakketje hangen tot je de gewenste rijkdom hebt verkregen.’

      Uit ‘Handboek der Godinnen’ door Roni Jay

      Ezili is ook aan te roepen voor een geluksbad voor welzijn en voorspoed. Ideaal om het nieuwe jaar mee te beginnen.

      Doe hiervoor 4 liter vers water, verse basilicum, 140 ml koeienmelk, kaneel, nootmuskaat, enkele theebladeren, anijszaad en Lèkos (gemalen boombast) in een kom en giet de oplossing over het hoofd van de bader.

      Uit ‘Handboek Voodoo’ door Leah Gordon

      Recept: Pompoenstoofpot – 4 personen

      Neem 1 klein pompoentje per persoon of 1 grote voor iedereen. Haal het kapje van de pompoentjes en hol ze uit. Snijd het in blokjes, maar verwijder de pitten. Roerbak 1 grof gesnipperde ui in olijfolie en voeg pompoen, 250 gr. Groenten (sperziebonen, winterpeen, courgette, bloemkool…) en 2 teentjes knoflook toe. Doe er 4 verse in blokjes gesneden tomaten bij. Voeg nu verse kruiden toe; 2 laurierblaadjes, 1 eetlepel peterselie, 2 takjes tijm, 1 eetlepel marjolein en 1 klein blikje tomatenpuree. Leng aan met een half glas witte droge wijn en een half glas kruidenbouillon. Laat een poosje stoven, proef en breng op smaak met peper en zout.

      Kook ondertussen zilvervliesrijst of wilde rijst gaar. Schep het stoofmengsel in de pompoen(tjes) en bestrooi het met geraspte (belegen) kaas. Schuif ze even onder de gril, totdat de kaas gegratineerd is.

      Versier de borden met een pentagrammetje van bieslookstengeltjes. Serveer de pompoentjes voor ieder op een aparte schotel of in de ene pompoen met een opscheplepel. Leg een bolletje rijst in het midden van het bord, maar houd de pan erbij.

      Dien direct op met witte wijn of druivensap en een stuk landbrood erbij.

      Fabeltjeskrant

      Dierennieuws

      Omdat de prijs van vlees wordt gecompenseerd door de welzijn van het dier, heeft Wakker Dier een nieuwsbrief opgezet met biologische en vegetarische aanbiedingen en welke je moet ontwijken. Schrijf je hier in voor de Wakkere Winkelaar.

      Zelf dragen ze ook een steentje bij; Teken hier een petitie om biologische producten btw-vrij te maken.

      Maar je kunt zelf ook meer doen in de supermarkt;

      De nieuwe viswijzer is uit en gratis te downloaden. Klik hier.

      En vanwege het succes van de viswijzer, heeft Varkens in Nood nu ook de vleeswijzer gelanceerd! Ze sturen hem gratis naar je toe, klik hier.

      De dierenbescherming heeft een prachtige site gemaakt, vol wintertips om dieren bij te staan. Klik hier.  En als je nieuwsgierig bent naar hoe diervriendelijk je eigenlijk bent, klik hier voor een test.

      Milieu

      Voor 1 januari 2010 moet Minister Plasterk definitief besluiten of de omroep LLiNK blijft bestaan. Deze omroep komt in actie 14 oktober op het Binnenhof in Den Haag. Je kan helpen door een petitie te teken, of meer. Klik hier voor meer informatie.

      Fantasy wereld

      Het tijdschrift Elf Fantasy Guide is tegenwoordig (alleen nog) te lezen op de website van Elf. En er is weer nieuwe Koninklijke leiding nodig voor de Elf Fantasy Fair. Tot 6 januari 2010 kun je een verkiezingsfilmpje opsturen om je verkiesbaar te stellen.

      Zet maar vast in je agenda dat de 10e Elf Fantasy Fair zal plaatsvinden op 24 en 25 april 2010. De voorverkoop is gestart.

      Als je naar Elf Fantasy Fair Arcen  bent geweest en je hebt mooie foto’s gemaakt, dan kun je meedoen aan een fotowedstrijd. Je mag je beste 3 foto’s uploaden en stemmen. Op 1 december worden de winnaars bekend gemaakt.

      Ook een leuke voor in de agenda is de Gothic & Fantasy Beurs in Rijswijk op 7 en 8 november

      En tot slot is de Midwinterfair in het Archeon op 12 en 13 december. Als je hier kaartjes besteld in de voorverkoop, scheelt dat 2,50 per persoon.

      Happy Halloween en alvast fijne feestdagen!

      Groetjes van Hepziba

      Message 96 of 96 , Jan 6, 2011
        Hoi!

        Inderdaad! Het breekt mijn hart dat ik haast geen tijd heb om me nog bezig te houden met deze site, want hij is werkelijk nog steeds hartstikke leuk! Maar ik heb er gewoon geen tijd voor.
        Op het moment ben ik ziek en aan de beterende hand, dus ik ben nu wat zooi uit mijn leven aan het schoppen om meer ruimte te creëeren voor mezelf en wat dingen aan het doen, waar ik daarvoor ook geen tijd voor had. Vandaar nu dit initiatief.

        Ik heb mijn eigen bedrijfje in maatkleding (Touched by Magic) en omdat dit niet genoeg geld in het laatje bracht (lang leve de crisis) ben ik weer gestart met studeren; voltijd hbo voor leraar Engels. Maar ik wil mijn bedrijfje niet opgeven. Maar school vraagt veel meer tijd dan gedacht... En ik heb deze geweldige site ook nog! Ik ben al een paar maanden gillend gek geworden van tijdgebrek. Waarschijnlijk is dat ook de reden waarom ik in 2 maanden tijd nu voor de 2e keer goed ziek ben. Ik moet mijn bedrijfje rustiger aan gaan doen, een beetje afbouwen, en mijn schoolwerk beter organiseren. Dus dingen die ik leuk vond en nog wilde doen, maar waar ik maar niet in slaag, daar staak ik nu maar mee. Helaas.

        Ik ben wel benieuwd naar de andere mooie dingen die ervoor terugkomen. Daar gaan we het inderdaad voor doen. Jij succes met jouw laatste nieuwsbrief, Daniëlle, en bedankt voor je begrip en steun!

        Groetjes van Hepziba

        From: Hepziba de Vries <walvissen@...>
        Subject: [heksen_gedonder] Hepziba's Heksen Gedonder
        To: "me ik" <walvissen@...>
        Date: Thursday, January 6, 2011, 2:57 PM

        Lieve lezers,

        Allereerst wil ik je een gelukkig nieuw jaar toewensten met veel betovering en geluk!
        En dan komt nu mijn mededeling dat dit mijn laatste nieuwsbrief zal zijn. Elk jaar beloof ik beterschap in het versturen van deze nieuwsbrief en elk jaar faal ik. Daarom geef ik het op.

        Hepziba's Heksen Gedonder zal blijven bestaan en verder onderhouden worden, zodra ik weer wat meer tijd vrij kan maken. Als er weer iets aangevuld en geupdate is, zal dit op de voorpagina vermeld worden, zodat je meteen ziet of er weer wat is veranderd.

        Ik wil jullie ontzettend bedanken voor de vele leuke reacties door de jaren heen, bijdrages aan de website en bemoedigende mailtjes om hiermee verder te gaan! Het is ontzettend leuk om steeds te lezen dat je werk gewaardeerd wordt. En ik zal mijn best blijven doen.

        Blessed Be,

        Hepziba