Re: [heksen_gedonder] Re: groep afsluiten?

    Message 1 of 15 , Oct 6, 2008
      Hoi Jette,

      Dat is nou zo leuk aan Wicca; er is geen 'officieel'. De enige regels zijn de grenzen van je geweten (geen kwaad doen). En dan is de vraag; is het verstandig om op jonge leeftijd iemand in te lichten over Wicca en laat je diegene wel vrij om zijn/haar eigen keuzes te maken zonder verdere beïnvloeding.

      Maar je naar mijn mening zit hier geen gevaar in, dus ik ga je gewoon uitleggen wat je wilt weten :)
      En wat je wilt weten, slaat precies de spijker op z'n kop; dit is exact de reden waarom deze groep bestaat! Elke solitaire heks die op eigen houtje start door zelfstudie, komt deze onzekerheid tegen. Het ene boek zegt dit, het andere dat, op die website beweren ze zus, terwijl ik zo denk.
      Dan is het altijd prettig om je gedachten te kunnen delen met anderen.

      Maar zo vaag als jouw vraag is, zo vaag is mijn antwoord; het is net als een zure appel, je moet er even doorheen bijten. Elke start heeft zijn drempels, en als je over deze heen bent, heb je genoeg inzet getoond om jezelf wicca te mogen noemen. ;)

      Waar je moet beginnen, zijn de grondbeginselen, de basis. De praktijk, waaronder de rituelen, komen later. Want er is nog zoveel spannende voorstudie!
      In deze beginfase, start je met je eigen Boek der Schaduwen. Hier schrijf je wat jij van de regels vind, wat jouw visie is van Wicca en hoe jij deze vorm wilt geven in je leven, wat het voor jou betekend. Ik raad je aan om even rond te neuzen op deze pagina http://www.geocities.com/julius1882/heksworden.html. Hier vind je wat onderwerpen om over na te denken en over te filosoferen en schrijven. Ook staan er een paar oefeningen tussen, die je misschien wilt proberen.

      Zodra je alles een beetje voor jezelf op een rijtje hebt, en weet waar je aan begint, is het tijd voor je eerste echte ritueel. Tegen deze tijd zal je met verschillende technieken al wat geoefend hebben (meditatie en visualisatie). Oefeningen hiervoor staan ongetwijfeld ook in je boeken.
      Zodra je weet waar je aan toe bent en wat je wilt, kun je een ritueel voorbereiden en uitvoeren. En het mooie aan Wicca is; het is een natuurreligie. Als je wat groen in de buurt hebt en de maanfases in de gaten houdt, heb je geen occulte of spirituele winkel nodig om een goed ritueel uit te voeren.

      Misschien hebben anderen hier nog wat aan toe te voegen.
      Laat in ieder geval weten of je nog vragen hebt, of alles lukt en hoe het gaat! Lijkt me hartstikke leuk om je ontwikkeling te mogen volgen!

      Groetjes van Hepziba

      Message 2 of 15 , Oct 6, 2008
        Je vroeg om andere plekken waar je eventueel om raad kunt vragen, als we sluiten.
        Nou gaan we niet sluiten. Je helpt al heel goed om het gesprek hier weer op gang te brengen. Maar toch wil ik je helpen met andere links.

        Op http://paganisme.startkabel.nl/ vind je een aantal leuke groepen onder Groepen, fora en contact.

        Iemand anders nog leuke heksenlinks?

        Message 3 of 15 , Oct 6, 2008
          Hoi Danielle,

          Dankje, ik had het zelf ook niet zo kunnen bedenken. Ik dacht eerst dat die baan fulltime zou zijn. Dat hij part-time bleek te zijn, kwam als een goede verrassing omdat ik nu veel tijd heb voor mijn eigen bedrijfje!

          Je voelt me perfect aan! Ik had eerst daarvoor gegoogled, maar die mensen waarnaar ik had gemaild, reageren niet meer, dus ik geloof dat ik bij hen van de haak ben.
          Kun je me een voorbeeld van je werk en mogelijkheden laten zien?
          Misschien kunnen we dit beter privé bespreken ipv over de groep...
          Mail je me?

          Groetjes van Hepziba

          From: Hepziba de Vries <hepzibadevries@ yahoo.com>
          To: heksen_gedonder@ yahoogroups. com
          Date: Tuesday, August 19, 2008, 9:51 PM

          Dank voor je berichtje en advies. Ik ga het opvolgen.
          Ik ben zoiezo niet geneigd om te gaan haasten met het afsluiten van de groep, omdat ik hem zo leuk vind en nog een kans wil geven. Maar het lijkt me inderdaad verstandiger om daarmee te wachten tot na de vakantie. Goed dat je het zegt.

          En fijn dat je mensen doorstuurt naar Heksen Gedonder. Ik heb al zo lang geen tijd meer gehad voor de site, dat ik verbaasd was met dat hij nog steeds erg goed bezocht wordt. Ik ga er binnenkort weer eens wat aan doen, want ik heb weer tijd! Hahahaaaa!

          Ik heb namelijk weer wat leuks te melden;
          Ik ben geslaagd voor mijn eindexamen, met een 8, 9, 9 en 10!!! En ik heb een vaste part-time baan aangeboden gekregen en een eigen bedrijf opgericht! Dat betekend dat ik waarschijnlijk de eerste maanden het nog wat rustig zal hebben, vermoed ik, totdat de webshop goed en wel op gang is gekomen. Als je interesse hebt; www.touchedbymagic. com

          Hoe gaat het met de rest van de groep?
          Groetjes van Hepziba

          Message 4 of 15 , Oct 6, 2008
            Hoi Gracia,

            Klinkt heftig allemaal. Maar fijn te horen dat de jongste weer thuis is.
            Wordt je oudste nu eindelijk behandeld?
            En hoe bevalt het nieuwe niet-permanente-werk? Is het genoeg om mee rond te komen, inclusief je dubbeltjes-omdraai-magie? Je klinkt in ieder geval alweer erg hoopvol, ondanks de overspannenheid, die niemand je kwalijk kan nemen in jouw situatie!

            Groetjes van Hepziba

            From: Gracia <Spiderwoman68@ gmail.com>
            To: heksen_gedonder@ yahoogroups. com
            Date: Wednesday, August 20, 2008, 7:06 PM

            Hoi Hepziba,

            ik ben eens aan het neuzen gegaan op je webshop, en oh, wat ziet dat er allemaal mooi uit... Als ik er het geld voor heb, mag je voor mij een corset maken... Maarruh, ga nog maar niet maken, want de komende maanden zit ik nog erg krap... Hopelijk gaat het daarna beter en als ik iedereen van wie ik de afgelopen maanden heb moeten lenen om het te redden, heb terugbetaald, ben jij aan de beurt ;-)

            Heel veel succes,

            Gracia

            --
            Sorrow sweeps the house fiercely