Re: [heksen_gedonder] groep afsluiten?

  • Gracia
    Message 1 of 15 , Aug 20, 2008
      Nou, ik heb vooral het geluk dat ik in een huis woon, waar ook een gedeelte gebruikt kan worden als hotel, en als ik in huis (of in de tuin) mee werk, dan krijg ik te eten, zodat ik hier nauwelijks geld aan kwijt ben... Geld was maar een van de vele problemen, maar het belangrijkste voor mij, komt nu in ieder geval een einde aan. Mijn beide kinderen waren opgenomen in een kinder- en jeugdpsychiatrische instelling, omdat mijn oudste gediagnosticeerd is met PDD-NoS, en ze wilden zeker zijn dat mijn jongste dit niet had, omdat hij een hele moeilijke schooltijd heeft gehad en hier depressief door is geworden.
      Maar komende vrijdag mag ik mijn jongste dus weer ophalen, zodat hij weer thuis kan komen wonen, want naast een wat ADHD-achtig gedrag en hoogsensitiviteit hebben ze bij hem niets kunnen vinden. Helaas moet mijn oudste nog blijven, want bij hem zijn de problemen wat groter en al die maanden dat hij daar zat, was er geen plek voor een groep van jongeren voor zijn leeftijd en kon hij dus ook geen behandeling krijgen, (maar hij moest daar wel al die tijd blijven) en ook geen onderzoeken, die de recente stand van zaken in kaart zouden brengen. Vandaag had hij zijn eerste onderzoek, en hem was niet verteld waarvoor dat was, maar dat had hij na enkele vragen al door, dus heeft hij de antwoorden gegeven, die hij nodig achtte om zo snel mogelijk weg te kunnen... Haha, precies hetzelfde heeft zijn vader me verteld, dat hij hetzelfde deed toen hij jong was... Autisme is genetisch en ja, mijn oudste zoon en zijn vader lijken innerlijk sprekend op elkaar en ze hebben trouwens ook dezelfde lichaamsbouw, dezelfde porblemen met motoriek. Alleen de zwakke knieen heeft mijn jongste zoon van zijn vader, en zijn donkere uiterlijk, al is mijn jongste verder twee druppels water mij, met zijn wat groffere bouw...

      Haha, zo snel ik het geld heb, mag jij voor mij een corset maken, in de hoop dat ik iets aan mijn groffe bouw kan doen LOL ;-)

      En ik kan toveren met een paar euro, elke keer ben ik weer verbaasd dat ik het weer een maand heb gered... De hele maand heb ik mijn huur bij elkaar geschraapt, omdat ik op dit moment (ja, dat ook er nog bij) in de ziektewet zit, omdat ik overspannen ben, vanwege alle commotie over de opname en alle stress die erbij hoort van de jongens.
      Maar ik heb waarschijnlijk weer werk, niet het meest intelligentste werk en ook echt niet iets dat ik jaren ga doen, maar het zijn even een paar euro's tot ik mijn zaakjes beter op orde heb...

      Groetjes, Gracia

      On 20/08/2008, Hepziba de Vries <hepzibadevries@...> wrote:

      Hé Gracia, je hebt het gered!!!
      De vorige keer dat je mailde, dacht je niet dat je financieel het hoofd boven water zou houden, als ik me het goed herinner... Hoe gaat het nu met je?
      Zo te horen alweer wat beter, ondanks dat je er nog steeds niet helemaal bovenop bent. Gefeliciteerd!

      Dankje voor je complimenten over de kleding! Daar krijg je korting voor :) Ik hoor het vanzelf wel als ik je als klant in kan schrijven.

      Groetjes van Hepziba

      From: Danielle - <danielleprive@ yahoo.com>
      To: heksen_gedonder@ yahoogroups. com
      Date: Monday, July 28, 2008, 9:09 PM

      Hoi Heppie en medeleden,
      Inderdaad is de groep niet heel actief geweest de laatste tijd en ik snap dan ook dan je je afvraagt of je de groep zal sluiten.
      Mij maakt het eigenlijk niet veel uit, in die zin dat ik eigenlijk alles wel weet wat ik wil weten rond het thema heksen en wicca. En bezoekers van mijn site die mij een vraag sturen waar iki geen antwoord op weet stuur ik door naar Hepziba's Heksen Geonder.
      Aan de andere kant zijn de discussies en praterijen zeker leuk, leerzaam en vermakelijk geweest.
      Wellicht is het een idee om na de start van het nieuwe schoolseizoen in september deze vraag nog eens te stellen aangezien leden nu mogelijk op vakantie zijn.

      Succes met je keuze. Ik hoor graag weer wat van je Heppie.

      Groetjes,
      Danielle

      Message 2 of 15 , Aug 21, 2008
        Hoi Heppie!
        Gefeliciteerd met je mooie cijfers, je baan en je eigen bedrijf!! Ben wel een beetje jaloers hoor... je hebt een mooie start zo..

        Mocht je ooit een andere website willen... ik heb er naast mijn eigen site nu ook één voor iemand anders gemaakt en wellicht ga ik daar in de toekomst meer mee doen. Op mijn vrijwilligerswerk kan ik alles wat betreft websites leren en ik vraag er niet veel voor want het moet wel een leuke hobby blijven.

        Veel succes met alles, we spreken mekaar.

        Danielle

        Message 3 of 15 , Aug 25, 2008
          Hai mensen,

          Ik zit hier dan wel niet zo lang bij, en heel erg actief ben ik ook
          niet geweest. Maar ik zou het wel fijn vinden als de groep er bleef.
          Naast deze groep zit ik ook bij een hele hoop engelstalige groepen.
          Maar dat is af en toe toch best lastig.
          Ik ben nog neit zo heel lang bezig, en kom er nu eigenlijk achter dat
          ik wel wat hulp nodig heb om mijn weg te vinden.
          Als er toch niet genoeg activiteit hier komt om de groep in leven te
          houden, hebben jullie dan misschien een andere mogelijkheid voor me om
          hulp te krijgen?

          Groetjes Jette

          --- In heksen_gedonder@yahoogroups.com, fred de groot
          <degroot_werk@...> wrote:

          > .... the silence is perdominant, perhaps that ehm ne forget it that
          wont work. Probably.

          > Freddy
          >
          > (\_/) usagipowered
          > (=';'=)
          > ('')_('')
          >
          > There is a greater darkness than the one we fight. It is the
          darkness of the soul that has lost its way¢. The war we fight is not
          against powers or principalities, it is against chaos and despair.
          Greater than the death of flesh is the death of hope, the death of
          dreams. Against this peril we can never surrender.

        • Danielle -
          Message 4 of 15 , Sep 13, 2008
            Hoi Jette,
            Wat leuk dat je reageert.
            Mag ik vragen hoe oud je bent en met welke vragen je zit, misschien kunnen we je een beetje op weg helpen! Dan hebben een iets activere groep en jij hebt er ook wat aan...
            Tip: als je niet weet wat voor vraag je prcies hebt kun je bijvoorbeeld vertellen waar je mee bezig bent... ben benieuwd!
            Danielle

            <degroot_werk@ ...> wrote:

> [...]
            Greater than the death of flesh is the death of hope, the death of
            dreams. Against this peril we can never surrender.

          • jettespoormans
            Message 5 of 15 , Sep 25, 2008
              Hai,

              Nou, ik ben 17 nu, misschien wat jong (ik las op een andere groep dat
              een minderjarige officieel niet iets geleerd mag worden over Wicca).

              Waar ik mee zit is niet erg duidelijk aan te geven. Ik heb meerdere
              boeken al wel gekocht, en ben er ook wel wat in gaan lezen. Maar ik
              heb geen idee waar ik echt mee moet beginnen. Boeken zeggen vaak dat
              je ritulen gewoon moet proberen en dat je het door ervaring moet
              leren, maar ik heb geen idee hoe ik een ritueel zou moeten beginnen en
              wat er allemaal voor nodig is en waar ik alles vandaan moet halen. Ik
              weet in ieder geval dat hier in het dorp waar ik woon geen
              spirituele/occulte winkels zijn.

              Groetjes

              --- In heksen_gedonder@yahoogroups.com, Danielle - <danielleprive@...>

              Message 6 of 15 , Oct 6, 2008
                Hoi Jette,

                Dat is nou zo leuk aan Wicca; er is geen 'officieel'. De enige regels zijn de grenzen van je geweten (geen kwaad doen). En dan is de vraag; is het verstandig om op jonge leeftijd iemand in te lichten over Wicca en laat je diegene wel vrij om zijn/haar eigen keuzes te maken zonder verdere beïnvloeding.

                Maar je naar mijn mening zit hier geen gevaar in, dus ik ga je gewoon uitleggen wat je wilt weten :)
                En wat je wilt weten, slaat precies de spijker op z'n kop; dit is exact de reden waarom deze groep bestaat! Elke solitaire heks die op eigen houtje start door zelfstudie, komt deze onzekerheid tegen. Het ene boek zegt dit, het andere dat, op die website beweren ze zus, terwijl ik zo denk.
                Dan is het altijd prettig om je gedachten te kunnen delen met anderen.

                Maar zo vaag als jouw vraag is, zo vaag is mijn antwoord; het is net als een zure appel, je moet er even doorheen bijten. Elke start heeft zijn drempels, en als je over deze heen bent, heb je genoeg inzet getoond om jezelf wicca te mogen noemen. ;)

                Waar je moet beginnen, zijn de grondbeginselen, de basis. De praktijk, waaronder de rituelen, komen later. Want er is nog zoveel spannende voorstudie!
                In deze beginfase, start je met je eigen Boek der Schaduwen. Hier schrijf je wat jij van de regels vind, wat jouw visie is van Wicca en hoe jij deze vorm wilt geven in je leven, wat het voor jou betekend. Ik raad je aan om even rond te neuzen op deze pagina http://www.geocities.com/julius1882/heksworden.html. Hier vind je wat onderwerpen om over na te denken en over te filosoferen en schrijven. Ook staan er een paar oefeningen tussen, die je misschien wilt proberen.

                Zodra je alles een beetje voor jezelf op een rijtje hebt, en weet waar je aan begint, is het tijd voor je eerste echte ritueel. Tegen deze tijd zal je met verschillende technieken al wat geoefend hebben (meditatie en visualisatie). Oefeningen hiervoor staan ongetwijfeld ook in je boeken.
                Zodra je weet waar je aan toe bent en wat je wilt, kun je een ritueel voorbereiden en uitvoeren. En het mooie aan Wicca is; het is een natuurreligie. Als je wat groen in de buurt hebt en de maanfases in de gaten houdt, heb je geen occulte of spirituele winkel nodig om een goed ritueel uit te voeren.

                Misschien hebben anderen hier nog wat aan toe te voegen.
                Laat in ieder geval weten of je nog vragen hebt, of alles lukt en hoe het gaat! Lijkt me hartstikke leuk om je ontwikkeling te mogen volgen!

                Groetjes van Hepziba

                Message 7 of 15 , Oct 6, 2008
                  Je vroeg om andere plekken waar je eventueel om raad kunt vragen, als we sluiten.
                  Nou gaan we niet sluiten. Je helpt al heel goed om het gesprek hier weer op gang te brengen. Maar toch wil ik je helpen met andere links.

                  Op http://paganisme.startkabel.nl/ vind je een aantal leuke groepen onder Groepen, fora en contact.

                  Iemand anders nog leuke heksenlinks?

                  Message 8 of 15 , Oct 6, 2008
                    Hoi Danielle,

                    Dankje, ik had het zelf ook niet zo kunnen bedenken. Ik dacht eerst dat die baan fulltime zou zijn. Dat hij part-time bleek te zijn, kwam als een goede verrassing omdat ik nu veel tijd heb voor mijn eigen bedrijfje!

                    Je voelt me perfect aan! Ik had eerst daarvoor gegoogled, maar die mensen waarnaar ik had gemaild, reageren niet meer, dus ik geloof dat ik bij hen van de haak ben.
                    Kun je me een voorbeeld van je werk en mogelijkheden laten zien?
                    Misschien kunnen we dit beter privé bespreken ipv over de groep...
                    Mail je me?

                    Groetjes van Hepziba

                    Message 9 of 15 , Oct 6, 2008
                      Hoi Gracia,

                      Klinkt heftig allemaal. Maar fijn te horen dat de jongste weer thuis is.
                      Wordt je oudste nu eindelijk behandeld?
                      En hoe bevalt het nieuwe niet-permanente-werk? Is het genoeg om mee rond te komen, inclusief je dubbeltjes-omdraai-magie? Je klinkt in ieder geval alweer erg hoopvol, ondanks de overspannenheid, die niemand je kwalijk kan nemen in jouw situatie!

                      Groetjes van Hepziba