Hepziba's Heksen Gedonder

    Message 1 of 96 , Mar 23, 2008
      Lieve geduldige lezers,

      Ik weet dat de nieuwsbrief wat laat is, maar ik zit in ieder geval nog in de juiste maand. En wederom heb ik weer een hele goede reden om te laat te zijn; Ik zit midden in mijn eindexamens en ik doe mee met een ontwerperswedstrijd. Een lang verhaal kort; ik mag 7 outfits maken in 2 maanden… Die wedstrijd kun je trouwens vinden op www.obsession4fashion.nl, mocht je meer willen weten. Je kunt zelfs langskomen om te zien hoe ik mijn hekserige fantasy mode over de catwalk laat zweven.
      Verder moet ik zeggen dat ik geschrokken ben van zoveel sneeuw in maart. De vogels verzamelen al nestmateriaal en dan krijgen ze zo’n witte deken over zich heen! Het blijft bizar. Zullen we er ooit aan wennen? Móéten we er ooit aan wennen? Hmmm…
      Hoe dan ook; fijne paasdagen en Ostara!

      Update’s
      * Ik heb de links weer ge-update en
      * ‘Dagboek van een Heks’ uitgebreid.
      * Winkels is bijgewerkt. De pagina is inmiddels al zo lang hetzelfde. Als je weet dat winkels weg zijn, zou je het dan alsjeblieft willen mailen?
      * Bij Kruidenrecepten heb ik het toegestuurde recept voor madeliefjes soep toegevoegd. Klinkt interessant, moet het nog uitproberen…

      Poll
      Het hoofdstuk Elementen heeft inmiddels 82 stemmen behaald en ik haal hem eruit om als volgende op de lijst in elkaar te zetten. De andere hoofdstukken die de poll hadden gewonnen, zijn nog niet allemaal uitgewerkt… Maar ‘Hoe je een heks wordt’ is nog steeds langzaam maar zeker aan het groeien.
      Hoe dan ook, de nieuwe poll uitslag tot nu toe;
      5. Oproepen met 46 stemmen
      4. Godenlijsten met 50 stemmen
      3. Geuren met 55 stemmen
      2. Magie soorten met 57 stemmen
      1. Rituelen met 65 stemmen aan kop.

      Spreuk
      “Beledigingen moeten in zand geschreven worden, complimenten in steen gegraveerd.”
      Arabisch

      Ritueel: Zuiverheid
      ‘Reserveer een hele dag om jezelf te zuiveren met de zegen van de Chinese Godin Kuan Yin. Kies een dag waarop je niet hoeft te werken en ook geen andere afspraken hebt. Als dit onmogelijk is, probeer dan zoveel mogelijk vrije tijd voor jezelf uit te trekken als je kan – een hele voormiddag bijvoorbeeld, of een hele avond.
      Breng de tijd alleen door, laat het antwoordapparaat de telefoontjes opvangen en zet de tv uit. Ga niet winkelen of naar een andere plaats waar je met mensen moet omgaan. Drink alleen maar water en eet de hele dag niets anders dan vers biologisch fruit. Breng je dag door met eenvoudige dingen die je graag doet, vooral nadenken, lezen en met de natuur bezig zijn. Misschien wil je graag bloemen plukken of een lange wandeling door de velden maken.
      Neem bij het begin en het einde van de dag een zuiverend bad met een handvol zout erin. Terwijl je erin stapt, roep je Kuan Yin aan met de volgende woorden: “Kuan Yin, was al mijn onvolkomenheden van mij af en maak mij even zuiver als u bent.” ‘
      Uit ‘Handboek der Godinnen’ door Roni Jay

      Recept: Brandnetelomelet
      ‘Was 1 vergiet vol jonge brandneteltoppen en een paar sprieten stengelui en knip ze in het vergiet in stukjes. Smelt een klontje boter in een koekenpan en smoor de groenten tot ze zacht zijn. Klop ondertussen 6 eieren met een scheutje melk en peper en zout los. Giet dit mengsel over de brandnetels en laat zachtjes gaar worden.’
      Uit ‘Wilde venkel & rabarber’ door Caroline Zeevat en Ans withagen.

      Fabeltjeskrant
      Dierennieuws
      Mars is van de leg(baterijeieren) af! Ze gebruiken geen eieren meer uit legbatterijen.
      Helaas heeft de ChristenUnie zich niet aan zijn woord gehouden en voor de legbatterij gestemd, terwijl ze zeiden tegen te zijn. Op www.wakkerdier.nl/legbatterij/draaikontenspel.php kun je ze billenkoek geven, samen met andere voor-stemmers; CDA, VVD, SGP en PVV.
      Ondanks dat het legbatterijverbod nu niet door gaat, is wel de grootste legbatterij van Nederland dicht. De milieuvergunning is vernietigd door bezwaar van omwonenden en Stichting Wakker Dier, omdat ze niet voldoen aan de milieunormen.
      Het bedrijf telt 300.000 kippen, ieder op een A4'tje leefruimte. Volgens de Raad van State veroorzaakt het bedrijf onacceptabele stank en had de vergunning nooit mogen worden verleend.

      Na 1 april zijn er geen vossen- en chinchillafokkerijen meer in ons land.
      Daartegenover dat IC Companys (moeder bedrijf van InWear, Matinique, Jackpot, Part Two, Cottonfield en By Madelene Birger) zich heeft bedacht en weer echt bont wil gaan verkopen. Stichting Bont voor Dieren heeft een actie op touw gezet, samen met andere organisaties, om ze weer op andere gedachten te brengen. Doe mee aan de email actie op www.bontvoordieren.nl/actie_ic.php
      Om te onderzoeken of je foute couture of nepbont koopt, kun je ook de volgende test doen. Deze helpt je bij het onderscheiden van de twee. www.bontvoordieren.nl/kids.php?item=6&sub=1
      Bont voor Dieren heeft tot slot nog een leuk spel op hun website staan. Gewoon, voor de gezonde lol; www.bontvoordieren.nl/kids.php?item=9

      Boeren die ganzen op hun land laten en daardoor beschadigde gewassen of minder inkomen krijgen, krijgen een volledige vergoeding naar marktwaarde. Dit geld alleen op de provinciale gebieden waar ganzen niet mogen worden verjaagd of geschoten.

      Milieu
      We hebben een goed vooruitzicht. Door de schonere vervoersmiddelen en roetfilters, word de Nederlandse luchtkwaliteit steeds beter. We zullen ruim op tijd voldoen aan de Europese fijnstof eisen van 2011 en de stikstofdioxide eisen voor 2015.
      Helaas is de uitstoot van broeikasgassen wereldwijd met 20% gestegen door de opkomende economieën in India en China. In Europa zelf is deze uitstoot licht gedaald. En Engeland staat klaar om te compenseren;
      De Britse overheid wil voor 2020 tien klimaatneutrale steden bouwen, ontworpen volgens strenge milieu-eisen en waar broeikasgassen gecompenseerd worden met duurzame energie. Voor Engeland is dit uniek, maar het idee komt van de groene steden Hammarby in Zweden en Vauban in Duitsland. Allen een nobel streven.

      De reclameborden heb je vast al gezien, maar denk je er ook aan als je thuis achter de computer zit? Ik geef je nog één keer een link om een steentje bij te kunnen dragen aan een vermindering van broeikasgassen en hulp bij klimaatveranderingen; www.klimaatwet.nu

      Fantasy wereld
      De voorverkoop is geopend voor de Elf Fantasy Fair. Je kunt ze online bestellen op www.elffantasy.eu of bij Labyrinth Fantasy in Utrecht (het oude pand van Elf Fantasy) www.labyrinthfantasy.nl.
      Het programmaboekje voor 19 en 20 april zit in de nieuwe Elf Fantasy Guide en is online te besnuffelen.

      Je kunt nog even stemmen voor een koningin van Elfië, tot donderdag 31 maart, op de site van Elf Fantasy. Tot deze datum kun je je ook opgeven voor een Master Class Fantasy Art door Boris Vallejo. Er worden maar twee mensen gekozen, één per dag, en je moet een biografie, motivatie en link van je werk mailen (Engels en Nederlandstalig) naar renata.vanderflier@...  om in aanmerking te komen. De uitslag is op 4 april…

      Er is een nieuwe fantasy community online; www.talkingfantasy.com
      Hier staan allerlei nieuwtjes op, je hebt een eigen forum en kunt evenementen aankondigen. Je kunt binnenkort ook vrienden toevoegen aan je profielpagina.

      En als sluitend nieuws komt er een nieuwe heksenroman uit;
      Jacqueline Zirkzee heeft een boek geschreven over de heksenprocessen uit de 17e eeuw en het huis waarin de verdachten werden opgesloten. ‘Het Heksenhuis’ komt uit op 20 april. www.jacquelinezirkzee.nl
      Fijne Beltane en misschien zie ik je op de Fair!
      Groetjes van Hepziba

      Message 96 of 96 , Jan 6, 2011
        Hoi!

        Inderdaad! Het breekt mijn hart dat ik haast geen tijd heb om me nog bezig te houden met deze site, want hij is werkelijk nog steeds hartstikke leuk! Maar ik heb er gewoon geen tijd voor.
        Op het moment ben ik ziek en aan de beterende hand, dus ik ben nu wat zooi uit mijn leven aan het schoppen om meer ruimte te creëeren voor mezelf en wat dingen aan het doen, waar ik daarvoor ook geen tijd voor had. Vandaar nu dit initiatief.

        Ik heb mijn eigen bedrijfje in maatkleding (Touched by Magic) en omdat dit niet genoeg geld in het laatje bracht (lang leve de crisis) ben ik weer gestart met studeren; voltijd hbo voor leraar Engels. Maar ik wil mijn bedrijfje niet opgeven. Maar school vraagt veel meer tijd dan gedacht... En ik heb deze geweldige site ook nog! Ik ben al een paar maanden gillend gek geworden van tijdgebrek. Waarschijnlijk is dat ook de reden waarom ik in 2 maanden tijd nu voor de 2e keer goed ziek ben. Ik moet mijn bedrijfje rustiger aan gaan doen, een beetje afbouwen, en mijn schoolwerk beter organiseren. Dus dingen die ik leuk vond en nog wilde doen, maar waar ik maar niet in slaag, daar staak ik nu maar mee. Helaas.

        Ik ben wel benieuwd naar de andere mooie dingen die ervoor terugkomen. Daar gaan we het inderdaad voor doen. Jij succes met jouw laatste nieuwsbrief, Daniëlle, en bedankt voor je begrip en steun!

        Groetjes van Hepziba

        From: Hepziba de Vries <walvissen@...>
        Subject: [heksen_gedonder] Hepziba's Heksen Gedonder
        To: "me ik" <walvissen@...>
        Date: Thursday, January 6, 2011, 2:57 PM

        Lieve lezers,

        Allereerst wil ik je een gelukkig nieuw jaar toewensten met veel betovering en geluk!
        En dan komt nu mijn mededeling dat dit mijn laatste nieuwsbrief zal zijn. Elk jaar beloof ik beterschap in het versturen van deze nieuwsbrief en elk jaar faal ik. Daarom geef ik het op.

        Hepziba's Heksen Gedonder zal blijven bestaan en verder onderhouden worden, zodra ik weer wat meer tijd vrij kan maken. Als er weer iets aangevuld en geupdate is, zal dit op de voorpagina vermeld worden, zodat je meteen ziet of er weer wat is veranderd.

        Ik wil jullie ontzettend bedanken voor de vele leuke reacties door de jaren heen, bijdrages aan de website en bemoedigende mailtjes om hiermee verder te gaan! Het is ontzettend leuk om steeds te lezen dat je werk gewaardeerd wordt. En ik zal mijn best blijven doen.

        Blessed Be,

        Hepziba