heksen hype

    Message 1 of 8 , Feb 5, 2008
      Hoi allemaal,

      Ik dacht, ik gooi weer eens een berichtje over de groep.
      Nu het laatste Harry Potter boek uit is, vind ik namelijk dat de
      heksenhype een beetje overgewaaid is. Er wordt geen ophef meer over
      gemaakt, het is geen onmisbaar onderwerp meer in jongerentijdschriften
      en hekserij is inmiddels gewoon geworden i.p.v. nieuw, populair en
      opwindend. Althans, dat zie ik op het moment.

      Hoe zien jullie dat? Is de heksenhype over, nooit geweest of nog
      steeds in volle gang?

      Groetjes van Hepziba
    • Pat Doumen
      Message 2 of 8 , Feb 5, 2008
        Ik heb meer de indruk dat het gothic terug komt.
        lange zwarte jassen, zwarte nagellak e.D.

> [...]
        >

        > Om de website te bezoeken waaraan deze groep gekoppeld is;
        > http://www.geocities.com/walvissen/
        > Yahoo! Groups Links
        >
        > <*> To visit your group on the web, go to:
        >
        > <*> Your email settings:
        > Individual Email | Traditional
        >
        > <*> To change settings online go to:
        > (Yahoo! ID required)
        >
        > <*> To change settings via email:
        > mailto:heksen_gedonder-digest@yahoogroups.com
        > mailto:heksen_gedonder-fullfeatured@yahoogroups.com
        >
        > <*> To unsubscribe from this group, send an email to:
        >
        > <*> Your use of Yahoo! Groups is subject to:

        Deel gratis al je leukste eindejaarsmomenten... Windows Live
      • Gracia
        Message 3 of 8 , Feb 5, 2008
          Hoi,

          ik denk inderdaad dat het een beetje overgewaaid is, en daar ben ik blij om... Hoeveel jonge meiden werden geen heks alleen omdat het "cool" was, wisten totaal niet wat ze deden en ik ken een aantal voorbeelden van niet zo heel ver weg in mijn vriendenkring, waar die kinderen (13-16 jaar oud) met flink heftige dingen bezig waren, die je rechtstreeks onder zwarte magie kan scharen...
          En tja, alles wat je doet, komt drie keer terug, dus ik ben daar flink van geschrokken. Gelukkig zijn die meiden op tijd goed opgevangen en toen ze bemerkten dat hekszijn wel iets meer inhield dan wat zij dachten, vonden ze het allang niet leuk meer en waren weer heksaf...

          Natuurlijk vind ik het nog steeds leuk als ook jongere mensen zich gaan interesseren in wicca, maar dan wel omdat ze een bewuste keuze maken, en niet omdat ze een leuke film hebben gezien of een spannend boek hebben gelezen...

          Groetjes, Gracia

          Op 05-02-08 heeft Hepziba de Vries <hepzibadevries@...> het volgende geschreven:

          --
          Plato:
          "Let early education be a sort of amusement. You will then be better able to find out the natural bent."
          Message 4 of 8 , Feb 5, 2008
            Hoi,

            ik heb niet het gevoel dat het terugkomt, omdat het nooit weg is geweest... Misschien dat het wat meer mainstream aan het worden is, of je bent zelf veranderd van groep, waardoor je het vaker tegenkomt?

            Groetjes, Gracia

            Op 05-02-08 heeft Pat Doumen <patdoumen@...> het volgende geschreven:

            Message 5 of 8 , Feb 5, 2008
              Ik bedoel eigenlijk dat er een nieuwe generatie komt (zo als er al zovele geweest zijn , en terugkomt).Terug zo een zwarte generatie, jongeren van 14-15 jaar.(alla siouxi and the banchees??))
              terwijl het twee jaar terug meer een generatie was met allemaal kleine felle kleurtjes (alla pipi langkous ;) )

              To: heksen_gedonder@yahoogroups.com
              From: Spiderwoman68@...
              Date: Tue, 5 Feb 2008 21:35:18 +0100
              Subject: Re: [heksen_gedonder] heksen hype

> [...]

              Quoted in Des MacHale, Wisdom (London, 2002).

              Update vandaag nog in één klik je hele online leven! Windows Live
            • Danielle -
              Message 6 of 8 , Feb 6, 2008
                Hoi,
                Ik weet niet of het echt een hype is geweest, gezien de publiciteit etc wel. Dat is inderdaad al een tijdje over. Nu is het milieu de 'hype'. Daar word flink (mis)bruik van gemaakt. Voorbeeld: op de huishoudbeurs staan ook een 'duurzame' hoek en welke bedrijven staan daar tussen de echte 'groenen'? Bedrijven als V&D! Echt belachelijk, zij doen echt niet meer aan het mileu dan andere 'gewone' bedrijven. Denk dat de heksen hype nu milieu hype is geworden?
                Danielle

                Op 05-02-08 heeft Pat Doumen <patdoumen@hotmail. com> het volgende geschreven:

                Message 7 of 8 , Jun 15 4:54 AM

                  Ik geloof eerder dat fantasy een beetje in komt. We hebben in tijden niet zoveel populaire fantasyfilms gehad en ook de mode gaat daar lichtelijk in mee. Dat vind ik zelf erg grappig om te zien gebeuren! Fladderstofjes en wijde rokken worden steeds vaker gezien en het is niet langer zweverig of kinds om kleding met elfjes afbeeldingen te dragen. Maar de gothic scene lift daar inderdaad ook lekker op mee. Want in fantasy films is de bad guy, geloof ik, vaak gothic(-achtig). Of verbeeld ik me dat?

                  Groetjes van Heppie

                  Message 8 of 8 , Jun 15 4:58 AM

                    He Danielle,

                    Ik geloof dat je gelijk hebt. De heksenhype is volgens mij ook omgeslagen in een milieuhype. En ik geloof dat de stylen fantasy, gothic en neo-paganisme, een nieuw hippie-tijdperk met zich meenemen. Ik vermoed dat ik een hippie van deze tijd ben :P

                    Maar er wordt inderdaad wel van alles verkocht onder het mom 'groen', wat nu echt niet groener is dan dat het vorig jaar was. Laten we hopen dat daar verandering in komt...

                    Heppie