Re: [heksen_gedonder] Voor iedereen die vega wil eten tijdens de kerst

  • Danielle -
    Message 1 of 3 , Dec 30, 2007
      Hoi Heppie,
      Wij hebben prima kerstdagen gehad, ouders en schoonouders gingen allebei met korte vakantie dit jaar dus heb ik mijn 2 jongere broers uitgenodigd. Ze waren er om 12 uur en we begonnen met brunch en het uitdelen van elkaars kerstpakken, wie wil er wat hebben? Onze voorraad kast is flik gevuld, helaas is het ongezond en niet biologisch maar daar komen we voor die ene keer wel weer overheen.....We hadden wat broodjes, toastjes uit de pakketten en ook genoeg belegd.
      Daarna hebben we tot een uurtje of 6 met zijn vieren Monopoly gespeeld. Remco heeft gewonnen en daar is hij erg trots op! Tussendoor hebben we genoten van Remco's zeer goed gelukte 100% zelfgebakken biologisch appeltaart. We hebben de spuitbus slagroom uit een van de kerstpakketten goed leeggemaakt!
      Toen pakte mijn jongste broertje zijn kerstpaketkado: een eletrische poffertjes pan. Die kon mooi op de salontafel. Het resultaat was iets teleurstellend omdat het erg lang wachten was en op het einde het apparaat niet meer warm genoeg was. Om onze magen toch wat te vullen maakten we van de in huis aanwezige ingredienten zoals witlof, appels en sinasappels een lekkere salade dus hadden we ook nog wat gezonds.
      Dat was een zeer geslaagde 1ste kerstdag!

      Wij steken geen vuurwerk af, we kijken wel hoe andersmans geld de lucht in vliegt ;-)
      Fijne jaarwisseling!
      Danielle

      Hepziba de Vries <hepzibadevries@...> wrote:
      Mooi gesproken, Danielle!
      Had er zelf ook al iets over gelezen. Toch nog fijne kerstdagen gehad?
      Zelf heb ik op kerstavond fondue en gourmet gegeten (veel vlees, afgewisseld met champignons en pannekoekjes) , eerste kerstdag traditionele kipcocktail, boontjes, aardappelen, stoofpeertjes en nog meer kip. En op tweede kerstdag gingen we uit eten bij de Griek: Mousaka, giros en zaziki. Heerlijk! Yule heb ik dit jaar eigenlijk als kerst gevierd. Ben nog aan het bijkomen van al het bijbenen van de afgelopen maand. Hoop voor volgend jaar hiermee klaar te zijn.

      Hoe was jullie Kerst en Yulefeest?
      Alvast een fijne jaarwisseling en wees voorzichtig met vuurwerk!
      Groetjes van Hepziba

      Danielle - <danielleprive@ yahoo.com> wrote:
      Hallo allemaal,
      dit wilde ik jullie niet onthouden: AH heeft de 9 lekkerste vegetarisch schijven verruild voor tradioneel kerstvlees!
      Wat eten jullie met de kerst?

      Vegetariers teleurgestelt door AH
      Ah heeft 9 van de lekkerste vegetarisch burgers tijdens de kerst ingeruild voor tradioneel kerstvlees als hertenvlees en kalkoen. Nu kunnen vegetariers en vleesverlaters dus niet lekker vegetarisch eten inkopen voor de kerst.
      Momenteel ben ik aan het e-mailen met de AH Klantenservice hierover, dit naar aanleiding van een tip van mijn vriend: op de website van de partij voor de dieren is een actie gestart om Ah hierover te schrijven. Al 5000 mensen hebben dat gedaan!
      Ja, dat kan ik als overtuigd en principeel vegetarier toch niet ongemoeid laten. Eerst kreeg ik een standaart reactiemail en daarna een inhoudelijke mail, naar ik vermoed al 5000 keer met dezelfde tekst verstuurd. Br> Dit was mijn reactie daarop:
      Beste AH,
      Bedankt voor uw vlotte reactie. Helaas hebt u wel de 9 LEKKERSTE vegetarische produkten uit het schap gehaald, die heerlijke, duurdere burgers die ik nu met kerst niet kan serveren!!! 2 januari is een beetje laat he, om dan met kerst een lekkere vega burger op tafel te zetten. U had op zijn minst de 'gewonere' produkten eruit kunnen halen zodat wij vegetariers niet hoeven uit te wijken naar andere winkel EN U DUS KLANDISIE EN GELD misloopt.
      Ook vind ik het schandalig dat u in deze tijd waarin het milieu zo centraal staat u die heerlijke verantwoorde burgers inruild voor bio-industrie vlees!!
      Heb u uw klanten ooit weleens gevraagd wat ze willen? Of hebt u gewoon maar besloten dat we massaal kalkoen met pepersaus moeten eten waar u reclame voor maakt op de radio? Ik had toch meer verwacht van de Albert Heijn. Daarom ga ik met de kerst lekker inkopen doen bij uw grootste CONCURRENT: EkoPlaza!!
      Hopenlijk heeft u over een jaar wat meer besef en loopt u niet meer zo achter op uw klanten.
      Bij deze wens ik u prettige, vlees vrije kerstdagen toe.