Hepziba's Heksen Gedonder

    Message 1 of 96 , May 1 5:02 AM
      Prachtig weer en een geweldige tijd om nieuwe kruiden, bloemen en zelfs bomen te planten! Ik heb toevallig een stel paastakken (hazelaar) in een vaasje gehad die spontaan wortel schoten. Na een tijdje kwamen er tussen de verdorde bladeren ook nieuwe takken en nu staan ze in de tuin te pronken. Kijken of het wat wordt…
      Met dit droge weer is het wel van belang dat je alle planten genoeg water geeft, want als het je nog niet was opgevallen, het heeft al ruim een maand niet meer geregend. Ga dus zo nu en dan alles even af met de tuinslang, het gietertje of desnoods de sproeier. Je zult een dankbaar resultaat krijgen!

      Updates
      * Er zijn afgelopen maanden 2 keer nieuwe links toegevoegd aan de linkpagina. En daarbij moet ik even vermelden dat de website van De Wakende Draak eindelijk actief is en absoluut een kijkje waard. Het heeft lang geduurd, maar dat is er zeker aan af te zien!
      * Na de Elf Fantasy Fair zijn op 24 april direct de foto’s online gezet. Je kunt ze besnuffelen op www.heksengedonder.punt.nl.
      * Op 30 april heb ik een collectebus voor het CIWF op de website geplaatst. Hier kun je de stichting online steunen.
      * En de site is uitgenodigd voor de webring Magical Circle door Kim (dankjewel!). En zo is deze site nu gelinkt aan de webring en kun je onderop de pagina nog meer interessante heksensites vinden.

      Poll
      5. Godenlijst met 49 stemmen
      4. Geuren met 55 stemmen
      3. Magie soorten met 57 stemmen
      2. Rituelen met 65 stemmen
      1. Elementen met 81 stemmen

      Spreuk
      Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift;
      that's why they call it 'present'!
      Joan Rivers

      Ritueel: Een beetje geluk
      ‘Deze bezwering gebruikt de gaven van de natuur om geluk te brengen. Ze is in het bijzonder nuttig om andere bezweringen succesvol uit te voeren. Ze gebruikt immers de krachten van Moeder Natuur om je bij al je ondernemingen geluk te brengen op een bepaalde dag.
      Elke dag van de week wordt geregeerd door een planeet. Elk van die planeten is verbonden met een bepaalde kleur. Plant een selectie van kamer- of tuinplanten in de kleur van de dag waarop je extra geluk nodig hebt. Welke planten je kiest, hangt af van je persoonlijke voorkeur. Het belangrijkste is dat je ze omringt met liefde en goede zorgen. Zo kan jij op jouw beurt je ziel, lichaam en geest in harmonie brengen.
      De zon regeert over zondag, zijn kleur is oranje.
      De maan regeert over maandag, haar kleur is wit.
      Mars regeert over dinsdag, zijn kleur is rood.
      Mercurius regeert over woensdag, zijn kleur is geel.
      Jupiter regeert over donderdag, zijn kleur is paars.
      Venus regeert over vrijdag, haar kleur is blauw.
      Saturnus regeert over zaterdag, zijn kleur is groen.’
      Uit ‘Handboek der Magie’ door Nicola de Pulford.

      Recept: Elfencake
      Elfjes die deze zomer ronddartelen kun je lokken door een mooi plekje te maken in de tuin, versierd met edelstenen en bloemen. En om het extra aantrekkelijk te maken, kun je een cake voor ze maken, waar je natuurlijk zelf ook van mag snoepen ;) Voor de cake kun je het beste plantaardige en onbehandelde ingrediënten gebruiken.
      ‘Smelt 60 g . honing, 30 g . gecondenseerde melk en 90 g . boter in een pan. Neem de pan van het vuur en voeg 90 g . havermout, 90 g . gemengde zaden (sesamzaad, maanzaad, zonnebloempitten, enz.),  en 30 g . fijngehakte hazelnoten toe. Druk het deeg stevig aan in een ondiepe, ingevette bakvorm van 20 x 20 cm . En bak het 30 min. in de oven op 180 graden C. Laat de cake wat afkoelen en snijd hem terwijl hij nog warm is in kleine vierkantjes.’
      Uit ‘Het boek der Elfen’ door Frances Melville

      Fabeltjeskrant
      Een beter milieu… is in aantocht!
      * De klimaatgids is nu verkrijgbaar via Natuur en Milieu. Bij een donatie vanaf  € 10,- krijg je het boekje thuisgestuurd, zodat je met de energietips zelf weer geld kunt besparen. http://www.klimaatgids.nl/
      * En we boeken vooruitgang! Sinds 1999 is er in 2005 weer een daling berekend in de uitstoot van koolstofdioxide (CO2). Ook de uitstoot van andere broeikasgassen namen af.
      * Het zal alleen even duren voordat we er werkelijk wat van zullen merken. De afgelopen winter was namelijk wereldwijd de warmste ooit. Het vorige record was in 2004 en die daarvoor in 1998.
      * Maar de Britten doen ook hun best. Zij willen hun CO2 uitstoot tot het jaar 2050 met wel 60% verminderen. Succes.
      * In de Spaanse stad Sevilla is Europa's eerste commerciële elektriciteitscentrale op zonne-energie geopend. De zonnecellen geven genoeg stroom voor 10.000 mensen.

      De dierenwereld
      * Het burgerinitiatief ‘Stop fout vlees’ is, voor het eerst in de geschiedenis, meteen op de politieke agenda gezet! De actie wordt gesteund door 106.975 mensen.
      * Dierenrechten komen waarschijnlijk in onze grondwet! Het wetsvoorstel van GroenLinks is goedgekeurd door de Raad van State. De Tweede Kamer mag het nu afhandelen, waar de meerderheid het voorstel steunt.
      * Dankzij 31.000 mensen is de petitie Wilde Dieren de Tent Uit een ongekend succes geworden. Ze hebben nu een nieuwe promotiesite en als je hier ook de petitie tekent en deze doorstuurt naar zoveel mogelijk vrienden, dan maak je kans op kaarten voor Cirque du Soleil.
      * Op 20 mei is er een Recordpoging Grootste Hondenwandeling 2007 in Hellevoetsluis. Het is alweer de 5e landelijke recordpoging en als je met je hond meeloopt, krijg je ook nog eens een verrassing.

      Heksennieuws
      * Bereid je leeshoekje maar alvast weer voor op een goede beurt, want 21 juli is de dag waar we (bijna) allemaal zinderend naar uitkijken. Op deze dag zal namelijk de laatste Harry Potter verschijnen! ‘Harry Potter and the Deadly Hallows’ is nu al te bestellen bij de Wakende Draak, dus zorg dat jij dan alvast je exemplaar hebt!

      Als iemand nog heksenweetjes heeft of leuke dingetjes te delen, dan weet je me te vinden.
      Allemaal een hele fijne zomer, Litha, en vakantie!
      Groetjes van Hepziba

      Check out new cars at Yahoo! Autos.
      Message 96 of 96 , Jan 6, 2011
        Hoi!

        Inderdaad! Het breekt mijn hart dat ik haast geen tijd heb om me nog bezig te houden met deze site, want hij is werkelijk nog steeds hartstikke leuk! Maar ik heb er gewoon geen tijd voor.
        Op het moment ben ik ziek en aan de beterende hand, dus ik ben nu wat zooi uit mijn leven aan het schoppen om meer ruimte te creëeren voor mezelf en wat dingen aan het doen, waar ik daarvoor ook geen tijd voor had. Vandaar nu dit initiatief.

        Ik heb mijn eigen bedrijfje in maatkleding (Touched by Magic) en omdat dit niet genoeg geld in het laatje bracht (lang leve de crisis) ben ik weer gestart met studeren; voltijd hbo voor leraar Engels. Maar ik wil mijn bedrijfje niet opgeven. Maar school vraagt veel meer tijd dan gedacht... En ik heb deze geweldige site ook nog! Ik ben al een paar maanden gillend gek geworden van tijdgebrek. Waarschijnlijk is dat ook de reden waarom ik in 2 maanden tijd nu voor de 2e keer goed ziek ben. Ik moet mijn bedrijfje rustiger aan gaan doen, een beetje afbouwen, en mijn schoolwerk beter organiseren. Dus dingen die ik leuk vond en nog wilde doen, maar waar ik maar niet in slaag, daar staak ik nu maar mee. Helaas.

        Ik ben wel benieuwd naar de andere mooie dingen die ervoor terugkomen. Daar gaan we het inderdaad voor doen. Jij succes met jouw laatste nieuwsbrief, Daniëlle, en bedankt voor je begrip en steun!

        Groetjes van Hepziba

        From: Hepziba de Vries <walvissen@...>
        Subject: [heksen_gedonder] Hepziba's Heksen Gedonder
        To: "me ik" <walvissen@...>
        Date: Thursday, January 6, 2011, 2:57 PM

        Lieve lezers,

        Allereerst wil ik je een gelukkig nieuw jaar toewensten met veel betovering en geluk!
        En dan komt nu mijn mededeling dat dit mijn laatste nieuwsbrief zal zijn. Elk jaar beloof ik beterschap in het versturen van deze nieuwsbrief en elk jaar faal ik. Daarom geef ik het op.

        Hepziba's Heksen Gedonder zal blijven bestaan en verder onderhouden worden, zodra ik weer wat meer tijd vrij kan maken. Als er weer iets aangevuld en geupdate is, zal dit op de voorpagina vermeld worden, zodat je meteen ziet of er weer wat is veranderd.

        Ik wil jullie ontzettend bedanken voor de vele leuke reacties door de jaren heen, bijdrages aan de website en bemoedigende mailtjes om hiermee verder te gaan! Het is ontzettend leuk om steeds te lezen dat je werk gewaardeerd wordt. En ik zal mijn best blijven doen.

        Blessed Be,

        Hepziba