Nieuw thema

    Message 1 of 21 , May 7 4:45 AM
      Hoi heksjes en sorry dat ik jullie zo verwaarloosd heb de afgelopen
      maand.
      Geweldig dat er alsnog een nieuw thema is gekozen, maar ik wil er
      graag nog één aan toevoegen nu de nieuwe maand (heerlijk) begonnen is.
      Hebben jullie trouwens een lekkere Beltane gehad? Aan het weer zal het
      niet gelegen hebben!

      Het thema van de maand is heksenklets.
      Wat vind jij van de heksenuitspraken 'blessed be', 'namaste', 'merry
      meet' enz.?
      Weet je wat het betekend, waarom het wordt gebruikt, gebruik je het
      zelf en waarom niet?
      Kortom, hoe denk jij over het heksentaaltje?

      Ben benieuwd...
      Groetjes van Hepziba
    • fred de groot
      Message 2 of 21 , May 7 3:25 PM
        het "taaltje" als het ware is wel constructief met het scheppen van een zekere identiteit. maar het is soms wel jammer om te zien dat het dan alleen daar voor gebruikt wordt. in plaats van de betekenis ervan. gelukig is dat maar door enkelen ;)
        wat mezelf aangaat... ik denk niet dat ik me ooit echt makelijk heb gevoeld met het te gebruiken dus hou het bij me eigen verwoording van mensen voorspoed en geluk wensen :)

        luck and light

        Hepziba de Vries <walvissen@...> wrote:
[...]

        There is a greater darkness than the one we fight. It is the darkness of the soul that has lost its way’. The war we fight is not against powers or principalities, it is against chaos and despair. Greater than the death of flesh is the death of hope, the death of dreams. Against this peril we can never surrender. The future is all around us, waiting in moments of transition, to be born in moments of revelation. No one knows the shape of that future, or where it will take us. We know only that it is always born in pain

        Yahoo! Messenger with Voice. Make PC-to-Phone Calls to the US (and 30+ countries) for 2¢/min or less.

        Message 3 of 21 , May 15 2:58 AM
          Ik ben er ook nog steeds wat onwennig mee... Het wil niet echt.
          Ergens vind ik het inderdaad wel wat hebben als ik het (over de mail) gebruik, maar als het er eenmaal staat of het is uitgesproken, voel ik me toch wel een beetje opgelaten. Je weet natuurlijk niet of de ander het waardeerd of niet. Hoewel veel heksen het ook wel wat vinden hebben, geloof ik.
          Zeker als ik het zeg tegen iemand, voel ik me ongemakkelijk, net alsof ik me wat bloot geef. Als het tegen mij gezegd wordt, zal ik terug antwoorden, maar zelf doe ik het niet meer, sinds ik het uitgeprobeerd heb.

          Ik vind de boodschap erachter wel mooi. Merry meet, merry part and merry meet again (voor de volgende ontmoeting of het volgende leven) en Blessed be. Hoewel ik bij de laatste (wees gezegend) me een beetje maf voel over het idee dat ik het recht heb om iemand gezegend te laten worden. Maar ik voel me ook al niet geweldig als ik zelf iets zegen (zie ik het nut niet echt van in), omdat ik gewoon ik ben en wat haalt mijn zegen nou uit? Of misschien is het de Goddelijke zegen die je iemand toewenst. Toch vind ik het wat priesterachtig klinken. Maar de afkorting is wel leuk! BB, B*B, B~B...
          De vorige heeft trouwens ook afkortingen MM&MP.

          Ik heb op een andere groep ontdekt dat daar Namasté vaak gebruikt wordt als 'hallo'. Deze groet komt, dacht ik, ergens uit Afrika, maar hoe hij in de hekserij terecht is gekomen weet ik niet. Ik heb er zelf ook niks mee.

          Trouwens, ik gebruik Blessed Be wel wat vaker dan ik net dacht; het staat als welkomst tekst op mijn mobieltje! ;)

          http://mail.yahoo.com

        • Anouk
          Message 4 of 21 , May 15 5:14 AM
            merry meet

            ten eerste welkom trug dan he ;)
            en verder ik gebruik merry meet en blessed be eigelijk altijd
            want dat is mij van kleins af aan een beetje geleerd
            en daarom is het voor mij de normaalste zaak van de wereld
            jaah ik heb beltane met een paar mensen geviert en het was super
            gezellig

            blessed be Anouk

            --- In heksen_gedonder@yahoogroups.com, "Hepziba de Vries"
            <walvissen@...> wrote:

> [...]
            > zelf en waarom niet?
            > Kortom, hoe denk jij over het heksentaaltje?

          • raymond welballen
            Message 5 of 21 , May 15 5:37 AM
              hoe oud ben je alweer ?

              <walvissen@...> wrote:

> [...]
              > Groetjes van Hepziba

              Yahoo! Messenger with Voice. Make PC-to-Phone Calls to the US (and 30+ countries) for 2¢/min or less.

            • Anouk van sister
              Message 6 of 21 , May 15 7:05 AM
                14 bijna 15 hoezo?

> [...]
                >gezellig
                >
                >blessed be Anouk
                >

                >--- In heksen_gedonder@yahoogroups.com, "Hepziba de Vries"

                >is.
                >het

                >be', 'namaste', 'merry

                >Om de website te bezoeken waaraan deze groep gekoppeld is;
                >http://www.geocities.com/walvissen/

                > Wicca supplies Wicca jewelry Wicca book Witchcraft Wicca
                > Wicca stores

                >---------------------------------
                >

                >---------------------------------
                >Yahoo! Messenger with Voice. Make PC-to-Phone Calls to the US (and 30+

                Typ je SMS sneller binnen MSN Messenger
                http://www1.imagine-msn.com/Messenger/Expressions.aspx
              • raymond welballen
                Message 7 of 21 , May 15 11:38 AM

                  omdat ik je herhende verder niets hoor .
                  je was een zeer lieve persoon.
                  en  tja blijf je zelf .
                  heb je nog de Bijbel ? heb je over Judas kunnen lezen ?
                  groetjes.
                  Anouk van sister <miss_wicca_girl@...> wrote:
> [...]

                  >---------------------------------
                  >

                  >---------------------------------
                  >Yahoo! Messenger with Voice. Make PC-to-Phone Calls to the US (and 30+

                  Blab-away for as little as 1¢/min. Make PC-to-Phone Calls using Yahoo! Messenger with Voice.

                • Anouk van sister
                  Message 8 of 21 , May 16 6:39 AM
                    dankje en ik zal zeer zeker mijzelf blijven :) hoe bedoel je herkende mij
                    :) ehh neej heb eigelijk niks meer met de bijbel
                    nooit gehad eigelijk.:)

                    blessed be Anouk

> [...]
                    >

                    >---------------------------------
                    >

                    >---------------------------------
                    >Blab-away for as little as 1¢/min. Make PC-to-Phone Calls using Yahoo!

                    MSN Webmessenger voor als je niet achter je eigen PC zit
                    http://webmessenger.msn.com/
                  • fred de groot
                    Message 9 of 21 , May 16 6:50 AM
                      denk dat hij je verward met iemand anders ;)

                      Message 10 of 21 , May 16 7:19 AM
                        haha oke ;)

> [...]
                        >

                        >---------------------------------
                        >Talk is cheap. Use Yahoo! Messenger to make PC-to-Phone calls. Great rates

                        Nieuw op MSN Messenger 7.5: Dynamische achtergronden
                        http://www1.imagine-msn.com/Messenger/Audio.aspx
                      • raymond welballen
                        Message 11 of 21 , May 17 4:29 PM
                          Dat is jammer dan wel .De Bijbel vertel ook heel veel over heden en het verleden ,en ik merkt dat de meeste mensen verafschuw de bijbel n het woord Van de God Almachtig die toch tot heden bestaat .
                          ach het zijzo .
                          liefs

> [...]

                          >Messenger with Voice.

                          MSN Webmessenger voor als je niet achter je eigen PC zit

                          Sneak preview the all-new Yahoo.com. It's not radically different. Just radically better.

                        • raymond welballen
                          Message 12 of 21 , May 17 4:29 PM
                            ach dat zou kunnen maar weet je niet zeker

> [...]

                            There is a greater darkness than the one we fight. It is the darkness of the soul that has lost its way’. The war we fight is not against powers or principalities, it is against chaos and despair. Greater than the death of flesh is the death of hope, the death of dreams. Against this peril we can never surrender. The future is all around us, waiting in moments of transition, to be born in moments of revelation. No one knows the shape of that future, or where it will take us. We know only that it is always born in pain

                            New Yahoo! Messenger with Voice. Call regular phones from your PC and save big.

                          • fred de groot
                            Message 13 of 21 , May 20 6:13 AM
                              Met Merry meet, merry part and merry meet again zal ik nooit echt goed kunnen wennen denk ik, komt waarschijnlijk omdat ik het dan ga vergelijken met het princiep van dat zeg je als je zeker weet dat je dit persoon nooit meer in dit leven gaat zien. en ik probeer toch in het algemeen optimistisch te blijfen daaromheen ;)

                              dat gezecht snap ik wel waarom iemand het zou gebruiken, vooral vanuit het perspectief van wie weet wat er morgen gebeurd en het is een aardige spreuk.

                              maar dan kom je ook gelijk bij de kern van dat ik het ook als een vorm van spreuk zie.
                              op zekere hoogte dan.

                              het is een gevoelskwestie voor me.

                              maar.... jezelf blootgeven zoals je aangeef doe je ook hiermee. voornamelijk omdat je het voor jezelf inprint als.. "de" groet tussen heksen. en ook gelijk dat gedeelte van jezelf deelt.

                              maak ik blijf bij het princiep van... als je gevoel zeg.. ik ben er ongemakkelijk mee ik zeg liever iets anders... volg je gevoel.

                              net zo als dat ik luck en light nog wel is gebruik, voor mijn gevoel is het een warm iets om te geven in een groet. dus dan geef ik het ook vanuit dat perspectief.

                              luck and light ;)
                              fred/sarhelion

                              Hepziba de Vries <hepzibadevries@...> wrote:
[...]

                              Feel free to call! Free PC-to-PC calls. Low rates on PC-to-Phone. Get Yahoo! Messenger with Voice

                            • fred de groot
                              Message 14 of 21 , May 22 6:40 AM

                                Ik had gisterenavond nog een interesant gesprek met iemand waar dit thema ook ter proppen kwam.

                                mijn stelling was dat ieders perspectief in minder of meerdere mate veranderd/aangepast kon worden door een anders zijn perspectief.
                                met als relevantie naar de groep toe dat jou eigen wil en energie en vanuit zekere perspectieven hulp van buitenaf. de wereld om je heen en dus ook de perspectieven van een ander kunnen veranderen. zoals gebruikt wordt binnen de grondleg van magiesche structuren met betreft tot zoals heks.

                                zijn idiologie was dat de wereld en het universum volgens een vastgesteld aantal wetten reageerd en dat wij daar geen invloed op hebben. en dus ook niet op het handelen van anderen omdat we hun perspectief van de werkelijkheid of hun visie van de wereld niet kunnen veranderen door ons eigen perspectief te delen.

                                ik vroeg me af wat jullie idee hierover was vanuit een magie/theologie/theoretisch perspectief.

                                fred/sarhelion

                                ps... ik moet vaker geen i-net thuis hebben... ik post meer :P

                                Message 15 of 21 , May 23 1:36 PM
                                  Ik vind het fijn voor je dat je gelooft dat de God Almachtig bestaat, maar dat is niet het onderwerp van deze groep. Heb je nog wat leuks over Hekserij?

                                • Jacques
                                  Message 16 of 21 , Jun 28, 2006
                                    Is hekserij dan geen religie? Ik dacht van wel, ook al is de bijbel
                                    niet de basis ervan. Ik denk dat je uit de bijbel, de koran, de edda
                                    en allerlei andere oude geschriften veel kunt halen.
                                    Ik ben het wel met je eens dat het niet de bedoeling is om de bijbel
                                    te promoten en te gaan evangeliseren.

                                    Blessings,
                                    Jacques

                                    Message 17 of 21 , Jun 29, 2006
                                      Wat grappig dat dat van kinds af aan al gaat.
                                      Groet je elkaar met merry meet en zeg je gedag met blessed be, of gebruik je het alleen voor speciale dagen of ontmoetingen?
                                      Ben ik best nieuwsgierig naar.

                                      Groetjes van Hepziba

                                        Message 19 of 21 , Jun 29, 2006
                                          Wow, ik weet niet of ik je helemaal kan volgen, maar volgens mij is alles wel met elkaar verbonden. Dat wil zeggen, dat wat je deeld, toch weer naar je terugkomt. En of dat is omdat het invloed op iemand heeft uitgeoefend of niet, het is toch in de wereld gebracht. En op de één of andere manier zal het toch iets betekenen. Want iets delen is beter dan het stilletjes voor jezelf te houden, daar doe je niks goeds mee voor je omgeving en daardoor kan je het ook niet terugkrijgen.
                                          Maar ik denk niet dat alles wat je zegt een ander altijd kan beïnvloeden.
                                          Soms wordt er niet geluisterd of er wordt gewoon regelrechts iets raars geopperd, of de persoon is te standvastig om met een andere mening mee te gaan. En zo zijn er vast nog meer situaties waarin iemand niet beïnvloed kan worden door een ander.
                                          Ik ben mezelf nu aan het tegenspreken. Best grappig, ziet iemand door de bomen het bos nog?

                                          Groetjes van Hepziba

                                          Message 20 of 21 , Jul 2, 2006
                                            Oh, Hekserij is zeker een religie, met veel waardevolle informatie uit de bijbel, koran, edda, tora, kabbala en andere historische teksten die hier prachtig op aansluiten. Maar mijn doel was inderdaad de evangelisering even stop te zetten. Het moet wel leuk blijven voor iedereen, zonder dat je op je bord krijgt dat je een bijbel behoord te hebben om over het woord van de God Almachtig en Judas te kunnen lezen. We hebben het hier zeker over Goden en Godinnen, maar bij voorkeur richting de Heidense Godheden. De rest mag natuurlijk ook, zolang het leuk blijft en je er niet op aangekeken wordt als je het niet kent.

                                            <hepzibadevries@ ...> wrote:

> [...]
                                            Just radically better.

                                            > Om de website te bezoeken waaraan deze groep gekoppeld is;

                                            http://mail.yahoo.com

                                          • jannieke *-*
                                            Message 21 of 21 , Jul 3, 2006
                                              MM en BB vind ik wel mooi om te gebruiken... maar doe ik niet vaak omdat ik
                                              me ook niet prettig bij voel.. maar toch het principe vind ik vaak wel mooi
                                              juist :)

                                              Meer ruimte nodig? Maak nu je eigen Space http://spaces.msn.nl/