Laat maar toch

  • Hepziba Gunneman
    Message 1 of 12 , Mar 1, 2005
      Ik heb net lopen zoeken naar de sporen van de groep op de eo, maar ze hebben niks laten staan! Alles is weg en veel discussies zijn gesloten.
      We maken dus wel degelijk een indruk en volgens mij hebben we eindelijk een manier gevonden om hun net zo veel dwars te zitten als ze ons doen. Een koekje van eigen deeg of zullen we het de Regel van 3 noemen?

      Zullen we ons hier opgeven? http://www.ronduit.nl/portals/mags/article.jsp?article=4820192&mag=5722702&portal=5233405
      Het leven van een Heks is namelijk ook hartstikke interessant, anders hadden ze niet zoveel artikelen over ons. Zullen we ons allemaal opgeven? En owee als ze ons discrimineren op geloof!
      Ik heb trouwens toch nog een paar reacties gevonden van ons van gister, maar niet onder de naam waar ik naar zocht. Vandaar dat ik jullie niet kon vinden.

      Ik ben nu bezig met een late actie en ik zal mijn resultaten hier rapporteren, zodat we er toch met z'n allen van kunnen genieten, hoe kort het ook blijft staan...

      Vrijheid
      Op 01-03-2005 14:29:53 schreef Fred's Witching Angel Hepziba:
      Wicca geeft mij alle vrijheid. Ook de vrijheid om slecht te doen, maar op eigen risico. En als Wicca wil ik natuurlijk niemand kwaad doen en zal daarom alleen kwaad doen als ik er meer kwaad mee kan voorkomen. Ik heb dus alle vrijheid en ben volledig gelukkig hiermee. Tot ik Christelijke artikelen lees die onzin verkondigen over mijn geloof, wat ze duidelijk niet goed kennen. Als je het niet goed kend, schrijf er dan ook niet over, want dat kwetst mij en dan doe jij kwaad! Of God het je nu vergeeft of niet. Ik neem tenminste de verantwoording voor mijn eigen daden. En dat maakt mij nou zo gelukkig.

      De regel van 3 als zegen
      Op 01-03-2005 14:24:20 schreef Fred's Witching Angel Hepziba:
      Omdat we alles drie keer terug krijgen, krijgen we ook de negatieve dingen 3 keer zo sterk terug. Daardoor kan je het misschien wel zien als een vloek, als je de positieve kant vergeet. Want deze positieve kant houdt in dat al het goede wat je doet ook 3 keer zo sterk terug krijgt. Wij hebben dus veel ongelukjes en vele zegens. En hoe meer goed je doet, hoe meer positieve dingen je tegemoet komen. Hoezo vloek? Dat is verantwoordelijkheid nemen voor je acties!

      http://www.jeugdkerken.nl/forum/cgi-bin/ikonboard.cgi?s=42246e200977ffff;act=ST;f=14;t=659;st=10

      Over Reiki.

      Laat me dit even op een rijtje zetten.
      Satan is slecht, maar kan wel genezen... En God is goed maar dood om de haverklap iedereen die hem niet zijn zin geeft of niet direct doet wat hij zegt, wat hij wil of juist hun oudste zonen die nog onschuldige kinderen zijn en niets gedaan hebben om hem tegen de haren te strijken?
      En je gelooft in God en de duivel maar de duivel wordt meer gevreesd dan God, waardoor hij eigenlijk machtiger is dan God. Want angst geeft macht.

      Nou ben ik het ermee eens dat de duivel een verzinsel is van de kerk om zieltjes te winnen want voor 400 na Christus was er helemaal nog geen duivel binnen het Christendom. De duivel is samengesteld uit een beeld van de Gehoornde God van de Heksen, om de heidenen naar de kerk te trekken...
      Maar Reiki kan iedereen en waarom zou God ons dan zo hebben gemaakt, naar zijn evenbeeld, met een potentieel Reikitalent? Is God soms ook duivels als hij dat doet?

      http://www.ronduit.nl/portals/mags/article.jsp?article=5720637&mag=5722702&portal=5233405

      Die psychologe mag wel wat beter haar werk doen voordat ze iets beweerd. Die regel van 3 heet namelijk niet voor niets de regel van 3. Je krijgt goed en slecht allebei in 3-voud terug. We zijn niet zo negatief als jullie met hel en zondes. Dus voordat je onzin ophangt, doe je werk eerst wat beter want anders krijg je het zelf ook in 3-voud terug, zoals in deze 3 berichtjes hier!
      Dankjewel Little Dragon, ik ben het helemaal met je eens!
      Die gekke rituelen van Wicca's zijn namelijk ook de basis geweest van de Christelijke rituelen; mirre en frankinsence zijn namelijk reinigende en zuiverende wieroken (magisch) en Christenen gebruiken ze om voor en na een kerkdienst, de kerk te zuiveren en te reinigen. Maar dan is het geen gevaarlijk magisch ritueel... De priesters kleden zich in wit of paars. Dit doen ze omdat wit de kleur van zuiverheid is ze op deze manier al het ongewenste weghouden. De paarse gewaden staan voor spiritualiteit en de trilling van de kleur verhoogd het bewustzijn, waardoor mensen meer open staan voor inzichten en andere magische ontvangenissen. Deze magische symbolen gebruiken Wicca's ook, maar dan is het 'gevaarlijk'...
      Heksen staan bekend om hun zwarte punthoed, omdat zwart energie aantrekt en de punt deze energie met een magisch doel het universum in zend. Allemaal heel eng, maar wat staat er op de kerk? Juist; een grote zwarte kegel die naar de hemel toewijst.
      Ook gebruiken sommigge Wicca's een belletje bij het begin of einde van hun ritueel, om al het ongewenste te verjagen. En ook dit hebben de Christenen nageaapt met hun kerkklokken.
      I rest my case...
      Haaa! Dat had je gedacht!
      Ik wil nog even opmerken dat vrienden van mij op de eo en op ronduit, berichten hebben gepost bij allerlei artikelen en deze zijn nu, een dag later, allemaal gewist. Zelfs tijdens het posten zijn een aantal van deze discussies spontaan gesloten!
      Als dit jullie enige verdediging is tegen de waarheid, die je niet wilt horen, stop dan ook met onzin te verkondigen die deze reacties uitlokt! Je moet toch wel met iets beschaafders en respectvollers kunnen komen dan deze reacties te wissen en te ontkennen!

      Wicca's geloven helemaal niet in de duivel, dus hoe kunnen we dan in zijn koninkrijk staan? Wij hebben niks met hem, wij richten ons op de natuur, God's natuur als je dat liever hebt.
      En waarom mag ze nog niet eens proberen te begrijpen hoe wicca's zijn en waarom, door middel van discussies? Die zijn heel leerzaam en vergroten het begrip en de tolerantie in beide richtingen. Ze zijn dus absoluut niet zinloos en waarvan zouden ze in vredesnaam afleiden om mee te beginnen? Praten is nooit zonloos als je jezelf en elkaar ermee kan verbeteren en wie dat wel beweerd is een dwaas die tegen wijsheid is.
      En wie ben jij om te beweren dat witte magie niet bestaat? Als je zegt dat God duidelijk is over goed en kwaad, is hij dat ook over zwart en wit. Of loop je jezelf nu tegen te spreken? Ik zal je vertellen hoe dat komt; je instelling klopt niet! Alles wat Wicca's doen is met de natuur. Komt de natuur dan ook uit de duivel als dat valt onder 'die andere bron'? Dan moeten Christenen wel heel erg bang zijn voor deze duivelse wereld! En dan zou de duivel boven God staan, als de natuur van hem was. En je zegt net dat Jezus ver boven de duivel staat. Nou spreek je jezelf alweer tegen! Toch beter je huiswerk doen de volgende keer, voordat je iets opschrijft.
      Jij bent niet in de positie om te zeggen dat wat God geeft, veel beter is dan wat een ander geloof geeft! Dan maak je anderen zwart (wat toch al zoveel gebeurt over Wicca hier bij de eo, en we kunnen ons er nog niet eens tegen verdedigen bij de meeste artikelen) en dat is heel oneerlijk om Christenen zo voor te trekken. Je moet toch al je naasten liefhebben. Nou, dan heb ik hier iets wat je vast nog niet wist: dat houd ook in dat je ook je niet-Christelijke naasten lief moet hebben.
      Als Wicca weet ik heel goed dat Jezus kwam, stierf en opstond. Wicca's geloven dan ook in re�ncarnatie, wat Christenen niet doen en ik zou daarmee bijna kunnen zeggen dat Wicca's het goede nieuws zelfs beter begrijpen dan Christenen... Maar dat doe ik niet, want dan zou ik mezelf verlagen naar jullie niveau en net zo slecht bezig zijn.

      Sorry Colinda,
      Ik wil geen ongelijkheid in de rangen veroorzaken hier, maar je bestempeld je mede Heidenen hier wel als slecht...
      Ik ben een trotse Wicca/Heks en de stroming die jij bedoelt is eclectisch, niet Wicca. Dit houd in dat je van Wicca of het Heidendom in het algemeen, dingen aanneemt die bij jou passen en waar je in geloofd. Dit is om te voorkomen dat je in iets probeerd te geloven wat je eigenlijk niet helemaal goedkeurt. Dus ik snap niet wat daar nou slecht aan is. En ik snap ook niet wie jij bent om dat te veroordelen, want je weet er duidelijk niet zo veel vanaf. Wicca is namelijk door Gerald Gardner opgericht en rust op de grondvestingen van ons geliefde en oerHollandse Heidendom (Paganisme in het Engels). Pas maar op dat je niet net zo veroordelend wordt als de Christenen hier...

      Waarom is sociaal zijn en dichtbij de natuur staan fout? Alleen omdat Christenen dat niet zijn (tegenover Heksen)? En wie ben jij om te zeggen dat dat fout is? Daar heb jij het recht niet toe!
      Daarbij komt, als je naar de kerk gaat om te bewijzen dat God niet bestaat, ben je toch niet lang genoeg heks geweest om te leren dat God bestaat in vele vormen, ook in de vorm van de Godin en de God van de Heksen.

      De inwijding verschilt per coven en solitaire heksen die niet in een coven zitten, hebben vaak helemaal geen inwijding, maar zijn wel degelijk echte heksen. Om aan bloed te komen, moet je iemand pijn doen, en dat mag niet volgens onze heksenregel, dus volgens mij klopt hier geen snars van. En zeker zo'n verbond sluiten kan alleen maar schade geven en vrijheid wegnemen en zouden heksen dus nooit doen.
      Onze bron van magie komt uit onze God en Godin, die dezelfde zijn als jullie God, Allah, Ganesha en alle andere Goden en Godinnen. Alle Goden zijn 1 en daarom hebben we ook geen duivel want alles is goddelijk. En onze bron dus ook.

      En sorry maar wat een volledige onzin over dat een kinderliedje demonen aantrekt of naar de sterren kijken je al in de armen van satan gooit. Dan ben je echt parano�de. En ik las net nog een artikel dat Wicca beangstigend zou zijn... Jullie doen het beter dan wij! En even voor de duidelijkheid; niets geeft demonen het recht om je leven binnen te wandelen, helemaal NIETS!
      En over demonen gesproken; je verteld dat het goed is om je kinderen een geloof op te leggen dat ze misschien helemaal niet willen, wat ze intolerant maakt naar andere religies en culturen, wat zorgt dat ze nooit hun gezonde verstand zullen gebruiken voor levensvragen omdat alles al voorgekauwd en vastgelegd, met de dreiging; als je het overtreed ga je naar de hel. Nee, dat is lekker! In andere culturen mogen kinderen hun eigen religie en levenspad kiezen als ze 16 of 18 zijn. Wat is daar nou zo erg aan? Bang dat ze niet voor het Christendom zullen kiezen? Mensen gaan niet verloren door humor, ze gaan verloren voor het Christendom als ze hun eigen waarheid vinden en deze anders blijkt te zijn dan wat in de bijbel staat. En daar zijn jullie zo bang voor! Stel je voor; straks wordt Nederland geen Christelijk land meer, maar weer een Heidens land, wat het 1500 jaar geleden was!
      Gingen toen je voorouders die niet Christelijk waren allemaal naar de hel?

      Zomaar een Christen,
      is het niet liefdevoller om te stoppen met vertellen over God voordat ze niet meer willen luisteren en vijandig worden? Volgens mij ben je dan namelijk te lang doorgegaan...

      Die neutrale krachten die Heksen gebruiken, geven we een doel, waardoor het vaak niet meer neutraal is. Je hoeft het dus enkel maar te gebruiken, zo simpel is het. Je wordt dus niet ingenomen want je kan het doen en laten wanneer je wilt, zonder jezelf te moeten bewijzen zoals jij beschrijft.
      Daarom kies ik voor neutraal, wat ik naar eigen goeddunken kan gebruiken, naar eigen keuze.

      Hoi Colinda, daar ben ik weer!
      Laat mij even wat vertellen over ons Heidendom. Heidendom (Engels Paganisme) bevat alle natuurreligies die de natuur heilig houden en het mannelijke en vrouwelijke hierin erkennen. En tot slot die ook nog eens geloven in re�ncarnatie. En voila, daar valt ook Wicca onder! Of je het nu wilt of niet.
      Wicca is opgestart door Gerald Gardner, die Dru�de en Heks is geweest. Deze religies heeft hij in Wicca een prachtige plek gegeven. De Gardneriaanse stroming valt dan ook binnen Wicca, maar Wicca bevat nog veel meer stromingen die volledig losstaan van Gerald Gardner.
      Je zult dus toch echt wat meer moeten duiken in het Heidendom voordat je zulke uitspraken loslaat.

      Ik vind 1 ding wel grappig en het heeft te maken met je fobie tegen rituele voorwerpen (die bot zijn en geen kwaad kunnen veroorzaken).
      Als een Heks zich toewijd aan de God en Godin, bijvoorbeeld door een inwijding, en daarmee beloofd om hun wil te doen, is het duivels. Maar als een Christen God beloofd om diens wil uit te voeren, dan is dat een goddelijke belofte! Apart toch...
      Je schrijft dat je bijna in een sekte zat en dat je daarvan schrok. Dan zal ik je eens wat leuks vertellen; Het Christendom is in de Romeinse tijd ook begonnen als een sekte.
      Mag ik vragen waarom je tegen vrijheid van geloof bent? Dat Hekserij en Satanisme niet mogen omdat het verleidelijk zou zijn? Of wil je daarmee soms beweren dat het Christendom niet verleidelijk zou zijn? En wat dan nog? Wat is er mis met mensen die geloven waarin ze willen geloven? Mijn regel is; zolang het geen kwaad veroorzaakt, mag alles. En dat is meteen ook de enige regel van Hekserij, dus waarom niet?

      Do you Yahoo!?
      Take Yahoo! Mail with you! Get it on your mobile phone.
    • Danielle -
      Message 2 of 12 , Mar 1, 2005
        Hoi Heppie,
        ik heb niet al je reacties gelezen maar wel een paar en ik vind ze heel goed. (1 maart is nationale complimentendag dus bij deze.)
        Ik heb nog wel en goede tip, ik vond reageren op artikelenw aarvan ik de inhoudt totaal noet interessant vind namelijk niete cht gezellig. Dus ik ben via het forum op de chat terecht gekomen. En daar waren ze best redelijk! Ik heb er zelfs een nieuw msn contact met een christelijk meisje van 15  aan over gehouden.
        Wellicht een idee!
        Succes verdermet schrijven.
        Sneeuwt het ook bij jullie? Hier ligt 10-15 cm sneeuw en er worden nog evle buien verwacht vannacht en morgenochtend.
        Groetjes,
        Danielle

        Hepziba Gunneman <walvissen@...> wrote:
[...]

        Om de website te bezoeken waaraan deze groep gekoppeld is;
        http://www.geocities.com/walvissen/

        http://mail.yahoo.com

      • Hepziba Gunneman
        Message 3 of 12 , Mar 2, 2005
          Gaaf idee! De chat op en mensen overtuigen en bijleren!
          Leuk plan!
          Bij ons sneeuwt het nog steeds en Jan Willem heeft een sneeuwman gemaakt die bijna net zo hoog is als hijzelf!

          Weet je wat ik wel handig vind aan dit rapportage mailtje?
          Je kan kijken of je reacties hebt gehad. Zo heb ik net uitgevonden dat een berichtje van mij alweer gewist is.Vrijheid
[...]

          Maar ik heb weer gereageerd daar, ik kon het niet laten...

          @ altroos
          Op 02-03-2005 15:33:49 schreef Fred's Witching Angel Hepziba:
          Tuurlijk kan je wel verantwoord leven. Het houdt alleen in dat je ook moet leren leven met schuldgevoel e.d. en als je niet af en toe een fout begaat en je hier verantwoordelijk voor voelt, dan kan je toch nooit de vreugde voelen van goede dingen doen? Zonder regen waardeer je de zon niet meer.
          Dus voor mij werkt balans beter.

          Maar ik zal straks zeker even de chat opgaan, als ik die kan vinden...
          Groetjes van Hepziba

          Danielle - <danielleprive@...> wrote:
[...]

          Celebrate Yahoo!'s 10th Birthday!
          Yahoo! Netrospective: 100 Moments of the Web

        • jannieke de Wit
          Message 4 of 12 , Mar 2, 2005
            ook de complimenten van mij.. k ben wel een beetje laat, mja :)
            miss kunnen we een kee rmet zn alle daar op chat gaan?

            bij ons ligt ook n aardig laagje sneeuw jah. oook zo'n 10 cm. :)

> [...]
            >http://www.geocities.com/walvissen/
            >

            >Yahoo! Groups SponsorADVERTISEMENT

            >Tired of spam? Yahoo! Mail has the best spam protection around

            Ontvang je Hotmail & Messenger berichten op je mobiele telefoon
            http://www.msn.nl/communicatie/smsdiensten/hotmailsmsv2/
          • fred de groot
            Message 5 of 12 , Mar 2, 2005
              ja idd, dat kunnen ze in ieder geval niet wissen dan toch...
              maar er lig hier intussen al een metertje sneeuw....
              hey j-w toch nog een nawee van die ijstijd???

              jannieke de Wit <krux_lp@...> wrote:
> [...]

              http://www.msn.nl/communicatie/smsdiensten/hotmailsmsv2/

              Om de website te bezoeken waaraan deze groep gekoppeld is;

              Meddle not in the affairs of dragons
              For thou art crunchy
              And go well with ketchup.

              Nature created Fear for Survival and Bravery for Sacrifice

              Reality bites, so i just nibble!!

              Growing old is official, we all have to do it, but growing
              up is optional!!

              'The man who speaks to you of sacrifice, speaks of slaves and masters.
              And intends to be the master. But if ever you hear a man telling you
              that you must be happy, that it is your natural right, that your first
              duty is to yourself--that will be the man who's not after your soul.'

              http://www.sarhelion.4-all.org

              http://mail.yahoo.com

            • steffivandenbergh
              Message 6 of 12 , Mar 2, 2005
                zelfs in het mooie plaatsje breda ligt sneeuw!

                --- In heksen_gedonder@yahoogroups.com, fred de groot

              • Jan Willem Gunneman
                Message 7 of 12 , Mar 4, 2005
                  H�? Wat? IJstijd? Even kwijt wat je bedoelt.

                  Message 8 of 12 , Mar 6, 2005
                    geef niet, zolang ik het maar snap

                        Message 11 of 12 , Mar 12, 2005
                          Dat dacht ik al. heb het gelezen. Goed gezegd!

                          Chatten met je online vrienden via MSN Messenger. http://messenger.msn.nl/
                        • Hepziba Gunneman
                          Message 12 of 12 , Mar 14, 2005
                            thanks!

> [...]

                            Chatten met je online vrienden via MSN Messenger. http://messenger.msn.nl/

                            Om de website te bezoeken waaraan deze groep gekoppeld is;

                            Make Yahoo! your home page