Fw: romania -criza economica si politica la mana bancherilor

  • mihaela gabor
    Message 1 of 1 , Dec 18, 2009

      ----- Forwarded Message ----
      From: cojocaru hogea <gabihogea@...>
      To: miha gabor <ella_gabor@...>
      Sent: Fri, December 18, 2009 7:54:44 PM
      Subject: Fw:

      ----- Forwarded Message ----
      From: "divizie@..." <divizie@...>
      To: d_ceascai@...; gabihogea@...; kara1999bv@...; geosielena@...
      Sent: Fri, December 18, 2009 10:49:36 AM

      ymailto="mailto:hossu@...">hossu@...

> [...]
      > bancher, pe tema scenariului pentru 2010, si o sa va las sa
      > trageti concluziile.
      > Nu conteaza
      > banca unde lucreaza acest om, ci pur si simplu, strategia
      > ampla, pusa la cale peste capetele noastre, care par sa nu
      > se mai dezlipeasca de manipularile si circul campaniei
      > electorale.
      >

      > Un fost
      > sef de la CIA spunea " daca stii cum si cu ce sa
      > manipulezi atentia cetateanului, si pui in stanga lui un
      > spectacol de circ, nu o sa observe portavionul din dreapta

      lui"

> [...]
      > producerea momentului la care lucram de circa 10 luni de
      > zile; Banca noastra si-a redus extrem de mult expunerea in
      > Romania, a inchis robinetul creditarii, si am trimis catre
      > headquarter-ul grupului, cat de multa moneda euro am putut;
      > Repet, asteptam acum producerea rezultatului muncii noastre,
      > in cadrul unui plan la care participa extrem de multe
      > grupuri financiare si bancare
      > externe;
      >
      > UI : Adica
      > concret in ce consta acest rezultat pe care il asteptati ?
      > Sperati in revenirea economica a tarii ? Veti relua

      Naivitatea este o slabiciune de caracter a romanilor; Ma
> [...]
      > cresterile
      >  economice din 2010, sunt lansate concertat de analisti,
      > pentru ca aceasta este parte a strategiei noastre, pentru a
      > ne maximiza profitul pe care il vom face, cand balonul
      > speculativ imobiliar si al cursului valutar, ne va indica
      > faptul ca suntem pe trendul castigului maxim. Ma intrebi
      > daca vom relua creditarea ? Creditarea in Romania, s-a facut
      > cu cap; Este adevarat, ca si guvernarea din 2007-2008 ne-a
      > ajutat enorm, atunci cand, ne-am consolidat si ne-am
      > asigurat prin intermediul creditului de consum, dependenta
      active, a fortei de munca
> [...]
      > pentru ca :
      > [1] nu mai
      > produceati nimic;
      > [2]
      > pietele emergente sunt dominate de multinationale, legate de
      > grupurile financiare si bancare pe care noi le reprezentam;
      > [3] urma sa aveti in 2009 un an electoral in care , pe
      > fondul disputelor
      >  politice, era de anticipat ca va veti sapa singuri groapa;
      > La acest din urma punct recunosc ca a trebuit sa ne
      > implicam; si asta pentru ca, daca in 2008, actualul
      > presedinte avea o cota de popularitate de vreo
      60 %, noi
> [...]
      > Iulian, hai sa ne gandim putin. Noi nu a trebuit decat
      > incingem spiritele, si sa creem un cadru in care, oponentul
      > in alegeri al
      >  actualului presedinte, sa recupereze handicapul de
      > imagine, astfel incat sa creem romanilor si politicienilor,
      > impresia unei lupte stranse; Iar de aici pana la luptele
      > politice din Parlament, care au intunecat mintile tuturor
      > partidelor a fost doar un pas, insa decisiv a fost momentul
      > in care tara voastra a ramas fara Guvern. Atunci, si acum in
      > acest moment, orice guvern se va forma, este legat ombilical
      noastra, intrucat, are nevoie de banii
> [...]
      > PSD-PDL, pentru ca ceea ce noi ne doream era instabilitate
      > economica si politica; a trebuit sa presam extrem de mult
      > pentru ca ruptura la nivel guvernamental sa se produca, sa
      > cada guvernul, sa se amane sosirea
      >  transei de bani de la FMI, insa pana la urma, cunoscand
      > mentalitatea colerica romaneasca, am
      > reusit.
      > UI : Nu
      > imi vine sa cred; este evident ca suntem naivi si starnim
      > furtuni in paharul cu apa; Hai sa revenim putin la acea
      > legatura intre casele romanilor si creditul de

      consum.

> [...]
      > Si , in 2009, intr-adevar, pe fondul crizei economice, au
      >  explodat restantierii. Asta inseamna ca oamenii nu si-au
      > platit ratele catre banci, iar noi am trecut la executare
      > silita; Aici am avut iar nevoie sa ne concertam eforturile,
      > astfel incat, sa nu existe grupuri financiare romanesti,
      > companii sau persoane private , care sa ne strice planurile,
      > intrucat riscam sa ne trezim ca vin sa cumpere activele
      > imobiliare scoase la vanzare; Asa ca a trebuit sa lovim si
      > mediul de afaceri privat, pentru ca oamenii de afaceri, sa
      > se lupte pentru supravietuire, si sa nu aiba
      lichiditati
> [...]
      > tara;
      > UI : Ati eliminat concurenta
      > autohtona, blocand creditarea pentru firme si blocand piata
      > executarilor silite ?
      >

      > Bancher :
      > Corect. Si nu a fost greu. Pe o piata interna gatuita de
      > blocajul financiar, firmele romanesti au fost sufocate de
      > lipsa lichiditatilor, iar guvernul din 2009 a fost lasat
      > fara nici o posibilitate de a asigura resursele financiare;
      > Daca intr-o tara guvernul nu are bani pe care sa-i injecteze
      > in economia nationala, iar noi bancherii, va blocam
      accesul
> [...]
      >  sa puna in aplicare masurile economice, si sa abatem
      > atentia asupra luptei din campania electorala. Dupa ce ne-am
      > asigurat ca pur si simplu nu va exista riscul sa apara
      > intrusi care sa cumpere activele imobiliare, case, terenuri,
      > scoase la vanzare de executorii nostri bancari, am inceput
      > sa trimitem pe banda rulanta dosarele celor care au luat
      > credite de consum , catre executori. Nimeni nu a sesizat
      > faptul ca, nu ne interesa de fapt sa le vindem casele, ci sa
      > manipulam piata imobiliara, sa o tragem in jos,
      > asigurandu-ne in acelasi timp, ca la momentul potrivit, cand
      atinge cel mai de jos nivel,
> [...]
      > in 2008 era evaluat la 150000 euro, va fi scos la vanzare ,
      > la executare silita, la preturi de sub 30000 de euro si nu
      > va veni nimeni sa cumpere, pentru ca in 2010
      >  toti vor fi preocupati sa tina bani deoparte pentru ziua
      > de maine; Va fi momentul perfect sa cumparam totul pe nimic.
      > Romanii vor deveni chiriasi in propriile case, pentru ca
      > acesta a si fost obiectivul nostru primordial, si anume
      > achizitiile la preturi infime. Pentru asta era obligatoriu
      > sa ducem piata imobiliara la un maxim, pentru ca pe fondul
      > prabusirii acesteia, noi sa culegem caimacul. Si la plan se
      Ce
> [...]
      > Pai este vorba de aceiasi reteta, care se invata la orice
      > curs de MBA. Asa cum piata imobiliara a fost dusa de noi la
      > maximuri ireale, pentru ca trebuia sa va dam credite la
      > valori foarte mari, ca sa aveti pe urmatorii 30-40 de platit
      > rate uriase catre noi, pentru a deveni in acest interval de
      > timp, atat proprietarii caselor voastre, dar si
      > asigurandu-ne ca veti munci voi si familiile voastre pentru
      > noi, pentru a plati aceste rate ireale, tot asa, bula
      > speculativa a monedei nationale, trebuie manipulata , insa
      > in sens invers. In cazul speculatiilor pe moneda nationala,
      minim, cat mai mic
> [...]
      > romanilor, salarii platite in lei, sa faca din rata catre
      > banca, un cosmar al vietii de zi cu zi. Totul legal,
      > profitand de naivitatea generala, de ternele lupte politice
      > si de tot acest context romanesc , care din 2006 lucreaza
      > pentru noi si in interesul nostru. Iata ca ieri euro era
      > deja la 4,21 lei.
      >
      > UI :
      > Asadar totul este componenta a unui plan; cand va fi detonat
      > ?
      > Bancher :
      > In ciuda galopului inregistrat de alte active din aceeasi
      risc in ultimele zece luni, leul nu are cum sa
> [...]
      > de investitii britanice. El considera ca euro ar putea sa
      > coboare spre 4,1 lei.Balon de sapun, care este un element al
      > sarjei finale de cumparare a Romaniei la OUTLET.Pentru ca
      > defapt, prin incingerea campaniei electorale, noi avem
      > acoperirea perfecta ca nimeni nu mai are timp sa ne strice
      > planurile.
      >
      > UI : Ce
      > veti face cu acte active, cu casele romanilor
      > ?
      > Bancher :
      > Pai este esential sa controlam aceste active, intrucat, ele

      sunt o moneda de tranzactionare pe pietele internationale;
> [...]
      > care au credite la banci; Ei trebuie constransi sa lucreze
      > mai mult, si sa plateasca rate mai mari catre noi;
      >  Avand in mana bunul cel mai de pret al unui om, locuinta,
      > acesta va munci pentru noi; Recreem astfel sistemul
      > sclavagist perfect, in care aparenta de libertate, in care
      > mintea si atentia cetateanului este atrasa de lupta
      > politica, fara ca cineva sa mai aiba timp sa se gandeasca la
      > ce li se intampla cu adevarat. Iar cand se vor trezi va fi
      > de fapt foarte tarziu; Noua ne trebuie sa exploatam forta de
      > munca a voastra , sa va impingem sa munciti mai mult ca sa
      Mai
> [...]
      >  politica ?
      > Bancher :
      > In mod evident, in 2007 si 2008 am sprijinit si sustinut
      > politicieni care avea acces la fraiele guvernarii, ca sa fim
      > lasati sa derulam amplul program de acordare masiva a
      > creditelor de consum. In 2009 fiind an electoral, grija
      > noastra a fost sa alimentam puternic aparitia unui
      > contracandidat puternic pentru actualul presedinte, care
      > avea o cota mare de popularitate, si am reusit. Mult mai
      > usor si mai ieftin decat ne imaginam. Sa ne intelegem : noua
      > nu ne pasa cine va iesi presedinte, pentru ca sunteti la
      noastra, in plan guvernamental. A fost mai usor pentru
> [...]
      >  de modul in care, marea masa a jurnalistilor, ne-au facut
      > misiunea mult mai usoara, implicandu-se in aceasta campanie
      > electorala emotional, doar pe fondul ideii ca actualul
      > vostru presedinte trebuie dat jos, fara sa aiba nici un fel
      > de viziune economica asupra realitatii. Repet, noi doar am
      > alimentat ascensiunea unui oponent puternic pentru dl.
      > Basescu, si restul l-a facut mass-media, si naivitatea
      > voastra , de la sine. Anul 2010 va aduce si rasplata pentru
      > munca depusa de noi in ultimii 4 ani, pentru ca vom aduce
      > Romania la statutul de tara total si , cel mai important,
      , de fraiele complicatului sistem
> [...]
      > muncea intreaga natiune ; La 20 de ani, veti fi ajuns fix in
      > aceeiasi situatie, adica nimic nu va
      >  mai fi in proprietatea voastra, si veti munci sa va
      > platiti datoriile. Iar economia nationala va fi dominata de
      > multinationalele controlat indirect tot de noi, in vreme ce
      > falimentele firmelor romanesti, detinute de romani, vor
      > continua si in 2010, intrucat fara finantare , fara credite,
      > si cu un guvern care nu are resurse financiare, nu exista
      > sanse de supravietuire. Astfel incat, tinerii romani vor
      > avea doar doua optiuni : angajati la stat, sau angajati la

      multinationalele straine; In ambele variante, numai noi