Fw: Constantin Tanase

  • mihaela gabor
    Message 1 of 1 , Nov 19, 2009

      --- On Tue, 11/17/09, dragoi alexandra <alexaforfriends@...> wrote:

      From: dragoi alexandra <alexaforfriends@...>
      Subject: Constantin Tanase
      Date: Tuesday, November 17, 2009, 1:31 PM

      --------

      C. Tănase, "Şi cu asta ce-am făcut?" ...

      Ne-am trezit din hibernare
      Şi-am strigat cât am putut:
      Sus Cutare! Jos Cutare!?
      Şi cu asta ce-am făcut?

      Am dorit, cu mic, cu mare,
      Şi-am luptat, cum am ştiut,
      S-avem nouă guvernare?
      Şi cu asta ce-am făcut?

      Ca mai bine să ne fie,
      Ne-a crescut salariul brut,
      Dar trăim în săracie?
      Şi cu asta ce-am făcut?

      Ia corupţia amploare,
      Cum nicicând nu s-a văzut,
      Scoatem totul la vânzare?
      Şi cu asta ce-am făcut?

      Pentru-a câştiga o pâine,
      Mulţi o iau de la-nceput,
      Rătăcesc prin ţări străine?
      Şi cu asta ce-am făcut?

      Traversam ani grei cu crize,
      Leul iar a decăzut,
      Cresc întruna taxe-accize?
      Şi cu asta ce-am făcut?

      Totul este ca-nainte,
      De belele n-am trecut,
      Se trag sforile, se minte,
      Şi cu asta ce-am făcut?

      Se urzesc pe-ascuns vendete,
      Cum nicicând nu s-a văzut,
      Ţara-i plină de vedete,
      Şi cu asta ce-am făcut?

      Pleacă-ai noştri, vin ai noştri!
      E sloganul cunoscut;
      Iarăşi am votat ca proştii,
      Şi cu asta ce-am făcut?

      Constantin Tănase, născut la 5 iulie, 1880, în Vaslui, a murit la Bucureşti, în 1945.

      Există zvonuri potrivit cărora ar fi fost ucis de Armata Roşie invadatoare, deşi surse mai credibile indică faptul că moartea sa s-a datorat unui
      blocaj renal.

      Constantin Tănase încă mai juca în Bucureşti, la un an de la invazia sovietică, şi se spune că ar fi fost ucis din cauza satirei la adresa soldaţilor ruşi, care aveau obiceiul să rechiziţioneze mai ales ceasuri,
      folosind expresia: "Davai Ceas" (davai = dă-mi)
      Rău era cu "der, die, das"
      Da-i mai rău cu "davai ceas"
      De la Nistru pân' la Don
      Davai ceas, davai palton
      Davai ceas, davai moşie
      Haraşo tovărăşie

      După mai multe reprezentaţii a fost arestat, ameninţat cu moartea şi i s-a ordonat să nu mai joace piesa.

      În următorul spectacol a apărut pe scenă într-un pardesiu imens, cu mânecile pardesiului căptuşite de sus până jos cu ceasuri de mână.

      Spectatorii l-au aplaudat frenetic la apariţie, deşi actorul nu a scos niciun cuvânt. Apoi şi-a descheiat pardesiul, scoţând la iveală un ceas cu pendulă!

      A spus doar: "El tic, eu tac, el tic, eu tac". Două zile mai târziu marele actor era mort.

      Brought to you exclusively by Windows Live Download new and classic emoticon packs at Emoticon World

      --
      BAROUL BUCURESTI

      Bing brings you maps, menus, and reviews organized in one place. Try it now.