Re: Baving

  • Christina
    Message 1 of 3 , Sep 4, 2004
      ---

      > Ingegeven (en gekopieerd van) door een mailtje van Redmer heb ik al
      wel een theorietje gelanceerd betreffende deze Helperich-tak. Roelef
      Bavinck Jr. was al in 1604 medevoogd (buiten de stad zou je het
      sibbevoogd noemen denk ik) over de kids van wijlen Rijke Knol door
      Helperich Roelefs verwekt. Ik denk dat ze neefjes zijn maar bewijzen
      kan ik het niet. Zie hiervoor onder Roelef Bavinck Jr.

      1657 09 22 AK GEESJEN HARMEN HELPRICHS ANNA ALBERTS BREDEMERCT
      1650 12 06 AK HEIJLTIEN ROELFF HELPRICHS TRIJNTJEN CORNELIS POELPRT

      1669 11 05 AK SWAENTIEN BERENT HELPERICHS JANTIEN ALDERS HEERSTR
      1667 06 03 NK ALBERT HERMAN HELPRICHS ANNE ALBERTS GELTST

      1682 02 10 MK TIETJEN JAN HELPERICKS JEIJE JANS SLEMEDNDERSTR
      1687 08 07 NK JOHANNA JAN HELPRICKS JERICHJEN JANS SLEMSTRAET
    • Menne Glas
      Message 2 of 3 , Sep 4, 2004
        Dank Christina .. :)

        Heijltje kan ik direkt plaatsen, haar ouders trouwden op 13 januari 1633 hier in de stad, ze draagt de voornaam van haar grootmoeder Heijle Boelens de 2e vrouw van Helperich Roelefs onderstaand.

        Overigens zal ze een voor 1640 gedoopte zuster Hillegonda Helprichs Rosingh gehad hebben, die met de weduwnaar van Anna Iwema (jawel, weer een Iwema!) nl. Jan Hoedenborgh trouwde op 7-11-1663, Aardig om te zien is dat deze hun dochter op 18-12-1668 Heilena doopten, naar Hillegonda's grootmoeder resp. zuster vernoemd dus.

        Groet, Menne
> [...]

        1682 02 10 MK TIETJEN JAN HELPERICKS JEIJE JANS SLEMEDNDERSTR
        1687 08 07 NK JOHANNA JAN HELPRICKS JERICHJEN JANS SLEMSTRAET

        Yahoo! Groups Sponsor

        ---