Vragen

  • E.B.G.W. Ockels
    Message 1 of 1 , Sep 2, 2004
      Beste lijstgenoten.

      Alweer een vraag over de familie Harckema.
      Mij is intussen toch wel duidelijk, dat Aaltje Harckema een dochter is van Sicce Harckema (meier te Dorkwerd) x (ca.1660) Aeltien Bronnens.
      Deze Sicco is dan volgens Gruoninga 2000; blz. 32 een zoon van Willem Pieters en Anna Harckema.
      Ik heb intussen het boek "Een vergeten plattelandselite" besteld, maar zal nog een weekje geduld moeten hebben voor ik het in kan zien,-want het was in Groningen uitverkocht.
      Toch ben ik zo nieuwsgierig naar een verbinding met de Harckema's, die daarin worden genoemd, dat ik het erg plezierig zou vinden, wanneer iemand mij nu al daarover zou willen informeren.

      Behalve deze vraag, heb nog een andere:
      Aeltje Harckema trouwt 21-5-1700 met Jan Dercks uit Ranum.Is er een bepaalde familie of boerderij in Ranum, waarmee hij in verband gebracht zou kunnen worden=

      Bij voorbaat mijn dank voor het meedenken.

      Wil Ockels