Re: [groningen-genealogy] Ihren, Hannover

  • Aiko Timmer
    Message 1 of 16 , Aug 1, 2004
      Hoi Sigrid,
      Bedankt voor het aanbod. Even kijken of Hans misschien met het antwoord
      komt, anders maak ik er graag gebruik van.
      Groeten,
      Aiko

      Message 2 of 16 , Aug 2, 2004
        Ihren ligt bij Leer, de OSB van Ihrhove (en Ihren) is te vinden op
        http://www.indyrad.iupui.edu/public/appldorn/geneal/osb/ihrhove/surnames.html.

        Teijo

> [...]
        >
        > To visit your group on the web, go
        > to:http://groups.yahoo.com/group/groningen-genealogy/
        > To unsubscribe from this group, send an email

      • Dirk Beerta
        Message 3 of 16 , Aug 2, 2004
          Berichtje voor Hans Homan Free

          Ik las dat u gegevens heeft over Ihren en ik heb een vraag, dit is mogelijk te combineren?

          Jakobus Cornelius BRILL

          geboren rond 1755 - overleden 8 Aug 1806 Ihrhove

          beroep: predikant te Ihrhove.

          Hij is getrouwd geweest met Alida Schenk.

          Graag zou ik wat meer gegevens van deze twee mensen willen hebben. (ouders; huwelijksdatum e.d.)

          Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

          Dirk Beerta

        • Annemarth Sterringa
          Message 4 of 16 , Aug 2, 2004
            Zonder punt aan het eind werkt de url beter:-)
            http://www.indyrad.iupui.edu/public/appldorn/geneal/osb/ihrhove/surna
            mes.html

            Groetjes,
            Annemarth

            --- In groningen-genealogy@yahoogroups.com, vert0073@x wrote:
            > Ihren ligt bij Leer, de OSB van Ihrhove (en Ihren) is te vinden op

            http://www.indyrad.iupui.edu/public/appldorn/geneal/osb/ihrhove/surna
            mes.html.

            > Teijo
          • Hans Homan Free
            Message 5 of 16 , Aug 2, 2004
              Hallo Aiko,

              De link van Annemarth en het OSB boek Ihrhove geven dezelfde informatie:
              Jan is geb. 23-1-1839, z. v. Jan Lammerts Hajer , molenaar en Augustina
              Hinrichs Mulder.

              Geen verder info, en ook geen andere Hajers.

              Met Vriendelijk Groeten
              Hans Homan Free
              http://home.hetnet.nl/~homanfree/

              Message 6 of 16 , Aug 2, 2004
                zie:

                http://www.indyrad.iupui.edu/public/appldorn/geneal/osb/ihrhove/d0001/g00000
                98.html#I563

                Geen verdere Brill's in Ihren.

                Message 7 of 16 , Aug 2, 2004
                  Hallo Allemaal,

                  Iedereen die, op welke wijze dan ook, een steen heeft bijgedragen aan
                  het beantwoorden van mijn vragen: Hartelijk dank!
                  Op grond van alle aanwijzingen ben ik gekomen tot onderstaande
                  reconstructie. Het is jammer dat er nog geen gegevens zijn gevonden
                  over de ouders van Lammert (Jan Lammerts) Haijer (Hajer).
                  Gezien zijn beroep (molenaar)en de namen van zijn kinderen vermoed ik
                  nog steeds een link met mijn Haaijer-parenteel. Misschien dat de
                  missing-link nog eens boven tafel komt. Sigrid heeft aangeboden om
                  een oproep te doen in de Oldenburg-groep. Ik maak hiervan graag
                  gebruik onder het motto "niet geschoten is altijd mis" Sigrid, je
                  ontvangt separaat een bestand met een (zo goed mogelijke) duitse
                  vertaling van mijn vraag.
                  Trouwens, dit was de eerste keer dat ik met Ortssippenbücher in
                  aanraking kwam: Wat een schat aan gegevens!
                  Met vriendelijke groet,
                  Aiko Timmer
                  http://home.tiscali.nl/famtimmer/

                  Parenteel van Lammert Haijer
                  I Lammert Haijer.
                  Notitie bij Lammert:
                  In OSB Ihrhove genoemd: Jan Lammerts Hajer
                  In OSB Grosswolde genoemd: Jan Lambertus Hayer
                  In Familysearch IGI genoemd: Jan Lammerts Hayer
                  Beroep:
                  Molenaar (OSB Ihrhove: Müller Ihren
                  OSB Grosswolde: Müller) [bron: OSB Ihrhove, OSB Grosswolde]
                  Lammert trouwde met Augustina Hinderks Mulder.
                  Notitie bij Augustina Hinderks:
                  In OSB Ihrhove genoemd: Augustina Hinrichs Mülder
                  In OSB Grosswolde genoemd: Geestina Hinderks Müller
                  In Familysearch IGI genoemd: Augustina Hinderikus Mulder

                  Kinderen van Lammert en Augustina Hinderks:
                  1 Lambertus Hayer, geboren op 20-04-1827 in Timmel (Dld) [bron: OSB
                  Grosswolde] Volgt II-a.
                  2 Hinderk Janssen Hajer, geboren op 27-07-1833 in Ihren (Dld) [bron:
                  OSB Ihrhove]. Hinderk Janssen is overleden op 21-10-1833, 2 maanden
                  oud. [bron: OSB Ihrhove].
                  3 Hinderk Janssen Hajer, geboren op 14-03-1836 in Ihren (Dld) [bron:
                  OSB Ihrhove].
                  4 Jan Haijer, geboren op 23-01-1839 in Ihren (Dld) [bron: Genlias /
                  OSB Ihrhove] Volgt II-b.

                  II-a Lambertus Hayer is geboren op 20-04-1827 in Timmel (Dld) [bron:
                  OSB Grosswolde], zoon van Lammert Haijer en Augustina Hinderks
                  Mulder. Lambertus is overleden op 28-03-1893 in Leer (Dld), 65 jaar
                  oud [bron: OSB Grosswolde]. Hij is begraven te Grosswolde (Dld)
                  [bron: OSB Grosswolde].
                  Beroep:
                  Molenaar (Volgens OSB Grosswolde: Mühlenpächter Neu-Rhede) [bron:
                  OSB Grosswolde]
                  Lambertus trouwde, 37 jaar oud, op 02-03-1865 in Grosswolde (Dld)
                  [bron: OSB Grosswolde] met Lümke Heinrich Meyer, 28 jaar oud. Lümke
                  Heinrich is geboren op 21-06-1836 in Grosswolde (Dld) [bron: OSB
                  Grosswolde], dochter van Peter Conrad Hinrich Meyer en Rikke Wielfs
                  Borchers. Lümke Heinrich is overleden op 20-10-1905 in Grosswolde
                  (Dld), 69 jaar oud [bron: OSB Grosswolde].

                  II-b Jan Haijer is geboren op 23-01-1839 in Ihren (Dld) [bron:
                  Genlias / OSB Ihrhove], zoon van Lammert Haijer en Augustina Hinderks
                  Mulder.
                  Notitie bij Jan:
                  In OSB Ihrhove genoemd: Jan Janssen Hajer
                  Jan trouwde, 25 jaar oud, op 30-04-1864 in Sellingen met Alke Luth,
                  21 jaar oud.
                  Notitie bij het huwelijk:
                  Vanuit Hamburg geëmigreerd naar de Verenigde Staten
                  Woonde in Grand Rapids, Michigan en Dayton, Ohio
                  Immigrated to the United States from Hamburg, Germany.
                  Lived In Grand Rapids, Michigan and Dayton, Ohio.
                  (bron: Eric Roelfsema)
                  Alke is geboren op 05-11-1842 in Sellingen, dochter van Meeme Jans
                  Luth en Frerikje Wessels Wever Meendering.

                  Kind van Jan en Alke:
                  1 Meeme Haijer, geboren op 04-02-1865 in Sellingen [bron: Eric
                  Roelfsema].
                  Notitie bij de geboorte van Meeme:
                  Familysearch IGI noemt als geboortedatum: 03-02-1865 te Vlachtwedde,
                  Groningen, Netherlands, zoon van Jan Hayer en Alke Luth
                  Notitie bij Meeme:
                  In Familysearch IGI genoemd: Meeme Hayer

                  Gegenereerd met Aldfaer versie 3.2.5 op 02-08-2004 21:22
                • mwpvdvalk
                  Message 8 of 16 , Aug 5, 2004
                    Hallo, Aiko

                    Meer info over zoeken in Ostfriesland:

                    http://www.gghh.genealogy.net/reg/HIST/ostfriesland-e.html

                    Daar staat ook het verhaal over hoe Ostfriesland tussendoor
                    (Na Napoleon tot 1868) bij het vorstendom Hannover hoorde.
                    +- 1740 stierf de laatse Ostfriese Fuerst en in 1756 is het
                    overgegaan naar het vorstendom Pruissen. Het is even Frans geweest
                    tot +- 1815, toen van Hannover en in 1868 is het weer in Pruissische
                    handen overgegaan.
                    Boven aan deze pagina staat de link van de
                    Deutche Genealogische Home page die ook de moeite waard is.

                    Groeten,
                    Marc
                  • Aiko Timmer
                    Message 9 of 16 , Aug 5, 2004