Douwema

  • sigrid krijger
    Message 1 of 1 , Aug 1, 2004
      Hallo,

      Ik vond bij het zoeken naar informatie over de grootouders van Lamme Clant, als zeer mogelijke grootouders Tiepko Douwema en zijn vrouw Lamme. Lamme Clants ouders zijn Frans Clant en Teetke Douwema.
      Nu vond ik op internet volgende informatie:
      In de inventaris Familie thoe Schwartzenberg en Hohenlansberg: "koopen consentbrief van een halve zate te Langeweer, liggende naast 's kopers stins. Verk. door Tjepke Rouckazn. Douwema aan Jancke Idserts Douwema". (1531)
      En dat er in het Tresoar van Friesland in Verzameling H.J. Murray Bakker, een werk zit dat Genealogische aantekeningen betreffende de familie Douwema en andere adellijke geslachten heet.

      Ik ben beniewd of er in deze aantekeningen ook meer informatie zit over het echtpaar Tiepko Douwema en zijn vrouw Lamme. De vraag hoort eigenlijk thuis op de friese mailinglist. Is er iemand die deze vraag voor mij op de friese mailinglist wil stellen? Anders moet ik me voor deze vraag apart daarop aanmelden.

      Sigrid