HINDRIK MIDDEL

  • René Middel
    Message 1 of 3 , Jun 4, 2004
      Beste familieonderzoekers,

      Mede dankzij het plaatsen van doopboeken op Genlias (hulde aan de
      vrijwilligers!), heb ik een aantal gegevens gevonden met betrekking tot een
      drietal Middel's die waarschijnlijk dezelfde vader (Hindrik Middel) moeten
      hebben gehad.
      Het zijn:
      Fennechien Hindriks Middel
      Treintje Hindriks Middel
      Hindrik Hindriks Middel

      Alle gegevens die ik heb over deze tak staan onderaan deze mail.

      Hindrik Middel zou logisch gezien een zoon zijn van Harmen Jans Middel en
      daarom ook wel Hindrik Harms Middel heten.
      Op internet heb ik her en der meer gegevens gevonden. Ik kan echter niet
      alles terugvinden in de archieven.

      Wie kan mij helpen om deze tak te koppelen met de familie Middel uit
      Wildervank en wie heeft er meer gegevens/bronnen?

      Alvast bedankt!

      Groet,

      René Middel
      r.k.middel@...
      www.Middel.org

      1.Hindrik (Harms ??) Middel, geb. ong. 1720 in Wildervank ??.
      Hij trouwde met Grietje Jans Koers ??, getrouwd 1745 in Veendam ??, geb.
      1715 in Scheemda ??,
      (dochter van Jan Coerts en Grietjen Jans).
      Kinderen:
      2. i Fennechien Hindriks (Fennigje Hendriks) Middel geb. 2 Nov 1744.
      3. ii Treintje Hindriks Middel geb. 1764.
      4. iii Hindrik (Hinderk/Hinderik) Hindriks Middel.

      Tweede Generatie

      2.Fennechien Hindriks (Fennigje Hendriks) Middel, geb. 2 Nov 1744 in
      Wildervank.
      Zij trouwde met Jurjen Jochems Lula/Loela, getrouwd 14 Jan 1769 in
      Wildervank, geb. 1 Mrt 1744 in Hoogezand,
      ovl. 24 Sep 1813 in Wildervank. Fennechien overleed 10 Jan 1827 in
      Midwolda (Scheemdermeer).
      Kinderen:
      i Aaltje Jurjens Lula, geb. in Wildervank, ovl. 14 Okt 1849 in
      Midwolda.
      ii Hendrik Jurjens Lula.
      iii Jochem Jurjens Lula, geb. 20 Apr 1779 in Wildervank. Hij trouwde
      met Jantje Jans Snijder,
      (dochter van Jan Douwes Snijder en Marchien Hindriks Baas) ovl. 12
      Mrt 1858 in Midwolda.
      Jochem overleed 6 Jun 1825 in Midwolda.
      5. iv Hindrik Jurjens Middel geb. 20 Mrt 1783.
      v Derkina (Dirkje) Jurjens Lula, geb. 1 Feb 1786 in Wildervank. Zij
      trouwde met Teis Jans Grooten,
      geb. 15 Nov 1784. Derkina overleed 2 Apr 1883 in Midwolda
      (Scheemdermeer).
      vi Geert Jurjens Lula/Loela, geb. 9 Feb 1789 in Wildervank. Hij
      trouwde met Stijntje Meinderts (Brandsema),
      getrouwd 13 Jun 1811 in Veendam, (dochter van Meindert Eilderts
      (Brandsema) en Stijntje Geerts (Middel))
      ovl. 6 Feb 1864 in Midwolda. Geert overleed voor 1818 in tijdens
      grote veldtocht naar Rusland.

      3.Treintje Hindriks Middel, geb. 1764 in Wildervank ??.
      Zij trouwde met Jan Jans Habing, getrouwd 25 Mrt 1787 in Gieten, geb. in
      Bonnen, (zoon van Jan Berents Habing en
      Willemtien Jansen) ovl. 5 Jun 1795 in Bonnen, gem.Gieten.
      Kinderen:
      i Willemtje Jans Habing. Zij trouwde met Hindrik Jans Snijder,
      getrouwd 22 Dec 1811 in Wildervank,
      (zoon van Jan Hindriks Snijder en Geertruit Gerrits) ovl. 1 Okt
      1833 in Wildervank.
      Willemtje overleed 10 Jun 1828 in Wildervank.
      ii Annechen Jans Habing, geb. 3 Jan 1789 in Gieten. Zij trouwde met
      Gerrit Jans Snijder,
      getrouwd 26 Aug 1816 in Wildervank, geb. 15 Jun 1783, (zoon van Jan
      Hindriks Snijder en Geertruit Gerrits).

      4.Hindrik (Hinderk/Hinderik) Hindriks Middel, geb. in Wildervank.
      Hij trouwde met (1) Dorentje P(i)eters Strobosch, getrouwd 11 Mrt 1790 in
      Wildervank (Luthers), geb. in Wildervank.
      Hij trouwde met (2) Wietske Geerts, getrouwd 1795 in Wildervank, geb. in
      de Kiel/Windeweer.
      Kinderen:
      i Trientje.

      Derde Generatie

      5.Hindrik Jurjens Middel, geb. 20 Mrt 1783 in Wildervank.
      Hij trouwde met Jantje Hindriks Hagen. Hindrik overleed 16 Sep 1820 in
      Midwolda.
      Kinderen:
      i Hindrik Hindriks Middel, geb. 18 Feb 1814 in Midwolda
      (Scheemdermeer), ovl. 26 Nov 1867 in Wildervank.
      6. ii Tallechien Hindriks Middel geb. 10 Okt 1815.
      7. iii Aaltje Hindriks Middel geb. 16 Jan 1820.

      Vierde Generatie

      6.Tallechien Hindriks Middel, geb. 10 Okt 1815 in Midwolda (Scheemdermeer).

      Zij trouwde met Klaas Edes van Lent, getrouwd 4 Mei 1850 in Wildervank,
      geb. 5 Aug 1816 in Sappemeer,
      (zoon van Ede Klaassens van Lend en Annigje Klaassens Jonker).
      Kinderen:
      i Hendrik van Lent, geb. 1859 in Wildervank. Hij trouwde met
      Trijntje Hilkamp, getrouwd 7 Apr 1883 in Veendam,
      geb. 1862 in Veendam, (dochter van Hendrik Hilkamp en Meinderdina
      Klaassens Noordhoek).

      7.Aaltje Hindriks Middel, geb. 16 Jan 1820 in Midwolda (Scheemdermeer).
      Zij trouwde met Jacob Hindriks Mulder, getrouwd 4 Mei 1850 in Wildervank,
      geb. 18 Jan 1821 in Wildervank,
      (zoon van Hindrik Harbes Mulder en Elsien Mennes Tol). Aaltje overleed 12
      Dec 1865 in Wildervank.
      Kinderen:
      i Jantje Mulder, geb. 1855 in Wildervank. Zij trouwde met Jacob
      Wacht, getrouwd 22 Mei 1875 in Wildervank,
      geb. 1853 in Wildervank, (zoon van Jacob Wacht en Berendina
      Brouwer).
      ii Elsien Mulder, geb. 1859 in Wildervank. Zij trouwde met Berend
      Holman, getrouwd 15 Mrt 1894 in Wildervank,
      geb. 1849 in Wildervank, (zoon van Gozen Berends Holman en
      Hinderkien Wijchers Tundeler).
    • Ad IJpelaar
      Message 2 of 3 , Jun 4, 2004
        Hallo René,

        Ik heb nog een dochter van:

        <knip>
[...]

        namelijk: Grietje Jurjens, geboren Lula 19-03-1771, gedoopt Windeweer
        01-04-1771, overleden Wildervank 28-09-1815; zij trouwt Wildervank
        19-04-1795 Andries Pieters Roos(s)ien, ged. Veendam 02-06-1771, ov.
        Wildervank 28-04-1827, zoon van Pieter Andries Roosjen en Grietje Lubberts.

        Met vriendelijke groet,
        Ad IJpelaar
      • René Middel
        Message 3 of 3 , Jun 5, 2004
          Beste Ad,

          Bedankt voor de informatie.
          Ik kan gelijk weer een aantal personen combineren.
          De familie Roossien/Roosjen had ik al op een andere plek in mijn
          kwartiestaat staan,
          en nu zijn er dus nog meer familieverbanden.

          Met vriendelijke groet,

          René Middel

[...]

          a clean sweep of pop-up ads. Yahoo! Companion Toolbar.
          http://us.click.yahoo.com/L5YrjA/eSIIAA/yQLSAA/FvNolB/TM