Allersma-Knol-Venhuizen-Bolt-Schuit-Keizer-Smit

  • Erwin H. Allersma
    Message 1 of 4 , Apr 7, 2001
      Hallo allemaal,

      Dit is eigenlijk een herhaalde oproep. Ik ben op zoek naar alle mogelijke
      informatie over alle hierna genoemde personen. Geboorte- en overlijdensdata,
      broers, zusters maar ook kinderen uit een genoemd huwlijk etc. Het zijn
      allemaal voorouders van mij

      Jakob ALLERSMA
      Geboren te Uithuizermeeden op 06-02-1847; overleden te Uithuizermeeden op
      06-12-1912 (vermoedelijk) Ouders: Jan Jans ALLERSMA en Aaltje Arends van
      den BERG
      Gehuwd op 22-11-1878 te Uithuizermeeden met Bouke MOLAG ; geboren op
      16-03-1855
      Haar ouders: Frikke MOLAG en Trijntje KOOI

      Siert KNOL
      Geboren te Uithuizen op 29-11-1878; overleden te Uithuizermeeden op
      07-07-1961. Ouders: Hendrik KNOL en Stientje van der MOLEN
      Gehuwd op 24-05-1898 te Uithuizen met Gepkelina KNOL geboren op 17-01-1879
      te Kantens; overleden op 11-05-1967 te Uithuizermeeden. Haar ouders waren
      Klaas KNOL en Bouke KAMPEN

      Warmolt VENHUIZEN
      Geboren op vermoedelijk 19-09-1853 te Loppersum. Ouders: Klaas Sebes
      VENHUIZEN en Gesien Warmolts KUIPER
      Gehuwd te Appingedam op 12-05-1877 met Jantje ENGELSMAN, geboren te
      Appingedam op 24-09-1858. Haar ouders: Hindrik Harms ENGELSMAN en Frouke
      Tonnis van der TUIN

      Gerrit BOLT
      Geboren op 12-03-1856 te Eenrum
      Gehuwd te 't Zandt op 17-09-1880 met Trijntje SCHUIT geboren 05-12-1846

      Eppe Kornelis KEIZER
      Geboren op 08-11-1849 te 't Zandt
      Gehuwd te Slochteren op 27-12-1873 met voornoemde Trijntje SCHUIT

      Derk SMIT
      Geboren te Krewerd; overleden in 1876
      Gehuwd met Frouke EMMELKAMP

      Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen. Bij voorbaat dank.
      Erwin Allersma
    • Jur Eckhardt
      Message 2 of 4 , Apr 7, 2001
        Beste Erwin,

        Toevallig heet een goede kennis en oud-schoolmaatje van mij ook Warmolt
        Venhuizen (hij is de vader van de kunstrijdster Karen Venhuizen).
        Waarschijnlijk familie. Eventueel heb ik zijn e-mail adres voor je.
        Verder is er een Venhuizen family-page: http://www.sannes.net/tj/venhuizen/
        Een ander interessant gegeven is het huwelijk van Klaas Sebes Venhuizen
        (geboren1753 te Zijldijk en overleden 24-7-1805) in het jaar 1773 met Anje
        Egges (wier voorgeslacht tot midden 1600 bekend is). Zij kregen o.a. een
        dochter Dieverke Klaassen Venhuizen (* 1-1-1778 te Zijldijk). Zeer
        waarschijnlijk is deze Klaas Sebes de grootvader van de door jou genoemde
        Klaas Sebes Venhuizen.

        Met vr. gr.

        Jur Eckhardt

> [...]

        > Geboren te Krewerd; overleden in 1876
        > Gehuwd met Frouke EMMELKAMP
        >
        > Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen. Bij voorbaat dank.

      • Jur Eckhardt
        Message 3 of 4 , Apr 7, 2001
          Hallo Erwin,

          Ik heb nog even voor je gekeken op de Mormonen pagina en vond:

          Sebe Venhuizen, (geboren 19-10-1783 te Zijldijk, zoon van de eerder genoemde
          Klaas en Anje), gehuwd op 13-5-1804 met Dieverke Kinkema.

          Groeten,

          Jur Eckhardt

> [...]

          > Geboren te Krewerd; overleden in 1876
          > Gehuwd met Frouke EMMELKAMP
          >
          > Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen. Bij voorbaat dank.

        • Tjaart Glas
          Message 4 of 4 , Apr 8, 2001
            Beste Jur,

            De eerste generaties Venhuizen zijn te vinden in: Geslachtsregister der
            nakomelingen van Derk Pieters en Katrina Tomas gewoond hebbende Huizinge op
            de landhoeve Melkema'', van de hand van ds. J. Huizinga, Groningen 1883.
            Verder is een kwartierstaat Venhuizen opgenomen in het Groninger
            Kwartierstatenboek deel 1, Groningen 1988. De oudste generaties worden
            genoemd in de inventaris van het archief Venhuizen op de Groninger
            Archieven.

            Mijn groeten,

            Tjaart Glas
            E-mail: tkglas@...