Plas / Pieper/Pijper

  • Jaap Huttenga
    Message 1 of 1 , Apr 1, 2004
      Heeft iemand in de groep zich bezig gehouden met de families Plas en/of Pieper/Pijper?
      In onze familie (Plas) gaat het verhaal dat een voorouder van ons uit Duitsland gekomen is en dat vervolgens zijn nazaten twee familienamen hebben aangenomen: Plas en Pijper.
      Eén van mijn voorouders is Pieter Willems uit Termunten, aldaar overleden voor 1815. Hij was gehuwd met Sara Louwes. Verder voorgeslacht weet ik niet.
      Ook in de familie Pijper / Pieper is sprake van een Pieter Willems uit Termunten. Deze was getrouwd met Antje Jacobs / Jacobus. Voorgeslacht ken ik niet.
      Jullie begrijpen het al: heeft iemand aanwijzingen dat het om één en dezelfde persoon Pieter Willems gaat?

      Bij voorbaat dank

      Jaap Huttenga