RE: [groningen-genealogy] Geert Jans Poelman en Grietje Eilders (Boneschans)

  • Bé Langenburg
    Message 1 of 6 , Mar 2, 2004
      -----Oorspronkelijk bericht-----
      Van: Fr. Schwartz [mailto:f.jschwartz@...]
      Verzonden: dinsdag 2 maart 2004 9:56
      Aan: groningen-genealogy@yahoogroups.com
      Onderwerp: Re: [groningen-genealogy] Geert Jans Poelman en Grietje Eilders
      (Boneschans)

      Ben geintresseertd in de familie Poelman,
      In mijn stamboom bevindt zich de fam.Poelman, ik heb tot nu toen het
      volgende:

      Hallo, in mijn database de volgende Poelmannen- en vrouwen.
      Met vriendelijke groet, Bé Langenburg, Emmen

      I. Harm Poelman. Geboren ca. 1854 te Bonnerveen. zoon van Hendrik Poelman en
      Freerkien Hoving. Tr. 14 september 1876 te Gieten. bg.22jr.bd.28jr.
      wettiging 1 kind. Gehuwd met Aaltje Lanting, geboren ca.1848 te Bonnerveen.
      do. van Reinder Lanting en Jantje Ottens. .
      Uit dit huwelijk:
      1. Jan Poelman, volgt II.1
      Kinderen:
      II.1 Jan Poelman. Geboren 25 mei 1883 te Gieten, schoenmaker, overleden 7
      november 1951 op 68-jarige leeftijd, begraven te Drouwernerveen. Tr. 7 mei
      1904 te Gieten. bg.20jr.bd.23jr. Gehuwd met Egberdina Langenberg, geboren 2
      juli 1880 te Bonnerveen, dochter van Teunis (Tunnis) Langenberg en Harmtje
      Meringa, overleden 28 april 1970 op 89-jarige leeftijd, begraven te
      Drouwernerveen.
      Uit dit huwelijk:
      1. Aaltje Poelman, volgt III.1
      2. Harmtje Jantina Poelman, volgt III.2
      3. Harmanna Poelman, volgt III.3
      Kleinkinderen:
      III.1 Aaltje Poelman. Geboren 17 september 1904 te Gieten
      III.2 Harmtje Jantina Poelman. Geboren 29 augustus 1905 te Gieten, overleden
      16 februari 1908 te Buinerveen op 2-jarige leeftijd
      III.3 Harmanna Poelman. Geboren 8 juni 1915 te Borger, overleden 25
      september 1915 te Borger op 0-jarige leeftijd
      Message 2 of 6 , Mar 2, 2004
        Hallo Be,

        Dan heb ik wat aanvullingen voor je
        http://www.genealogy.henny-savenije.pe.kr/tng/getperson.php?personID=I8705&tree=savenije

        (en jij dus voor mij)

> [...]
        >III.3 Harmanna Poelman. Geboren 8 juni 1915 te Borger, overleden 25
        >september 1915 te Borger op 0-jarige leeftijd

        http://www.hendrick-hamel.henny-savenije.pe.kr (in English) Feel free to
        discover Korea with Hendrick Hamel (1653-1666)
        http://www.vos.henny-savenije.pe.kr Frits Vos Article about Witsen and
        Eibokken and his first Korean-Dutch dictionary
        http://www.cartography.henny-savenije.pe.kr (in English) Korea through
        Western Cartographic eyes
        http://www.genealogy.henny-savenije.pe.kr Genealogy
        http://www.henny-savenije.pe.kr/bboard Bulletin board for Korean studies
      • Hans Homan Free
        Message 3 of 6 , Mar 3, 2004
          Hallo Henny,

          Wat is jou relatie met de Poelman's van Bonnerveen? Ik heb nog wel het eea
          aan additionele gegevens.

          Met Vriendelijke Groeten
          Hans Homan Free
          http://home.hetnet.nl/~homanfree/

> [...]

          http://www.vos.henny-savenije.pe.kr Frits Vos Article about Witsen and
          Eibokken and his first Korean-Dutch dictionary
          http://www.british.henny-savenije.pe.kr A British encounter in Pusan
          (1797)
          http://www.genealogy.henny-savenije.pe.kr Genealogy
          http://www.henny-savenije.pe.kr/bboard Bulletin board for Korean studies