Re: [groningen-genealogy] oedipusbestand openen

  • Vermij Vertalingen
    Message 1 of 2 , Mar 1, 2004
      Beste Wilma,

      Je vraag kwam me erg bekend voor: Bijna een jaar geleden kreeg ik Oedipus
      ook niet aan de praat. Met hulp van onderstaand mailtje van Dick Kuil lukte
      het wel. Misschien helpt het jou ook?
      Succes!
      Els Vermij

      Wanneer ik jou verhaal zo lees, vermoed ik dat jij niets fout doet
      maar dat je niet weet hoe het programma werkt.
      Je hebt het bewuste bestand uitgepakt zodat je een *.odp bestand
      krijgt. Wanneer je het persoonlijk document kunt openen, betekent dit
      dat het bestend is geopend. Kijk dan maar eens onder info.
      Wanneer je nu op het verrrekijkertje klikt, komt er een zoekscherm.
      Wanneer je vervolgens een zoekterm (b.v. "jans" ) ingeeft, komen alle
      personen die aan "jans" voldoen in beeld. Je junt ook een datum of een
      gedeelte daarvan ingeven. Door vervolgens op zo'n persoon te
      dubbelklikken, wordt de persoonskaart geope4nd en kun je b.v.
      wijzigingen aanbrengen door eerst je wacgtwoord in te geven.
      Wanneer je zelf een bestand maakt, kun je dit beveiligen door middel
      van een wachtwoord.
      In het programma kunj je ook lijsten maken van b.v. alle
      persoonskaarten.

      Of een genealogie in html.

      Moch je er niet uitkomen, neem gerust contact met mij op.

      Met vrienelijke groet,

      Dick Kuil

      * Genealogie Provincie Groningen
      * eBooks Groningana en Genealogie

      url: www.futurum.nl
      email: info@...
      Message 2 of 2 , Mar 1, 2004
        Bedankt Els!

        Ik ga het uitproberen! Ik heb inmiddels een uitgepakte versie van pekela ontvangen, maar er zijn nog andere oedipusbestanden die ik ook zou willen bekijken. Dus daar ga ik jouw adviezen, via Dick Kuijl, op loslaten.

        Groetjes, Wilma Heeres