Lammerts

  • Anne Beukema
    Message 1 of 2 , Feb 29, 2004
      Hoi mensen,

      Ik ben even verdwaald in 't Hogeland, een Lammerts-wirwar.

      Wie helpt mij met:

      1) Sibrigien Lamberts, geb ca 1655, tr 1674 Michiel van Bolhuis

      2) Julle Lamberts en Marretien Janssen Cruissinga (boedelinventaris 1681)

      3) Julle Lamberts tr 17-05-1674 Anie Melles, beijde van de M

      4) Epke Lammerts, ged op 19-10-1662 te Middelstum, tr 12-08-1683 te den Andel met Edzo Stevens Broeils
      haar ouders: Lammert Julles, geboren Usquert, tr 204-1648 Warffum Sieuwke Janssen, van Warffum

      5) Michel Lammers/Michiel Lammerts, van Leens, tr Mensingeweer 05-11-1747 Itjen Willems, van Mensingeweer, dochter van Willem Abels en Marrigje Arents

      Graag info over ouders enzo van .. Lam(b)(m)erts.

      En voorts:

      Wie heeft informatie over het nageslacht van

      Valck Wolters, van Hoogemeeden, tr omstreeks 1603 Corneliske Cornelisdr., dochter van Cornelis Lenerts en Griet Mennes.

      Ik hoef niet alles. Tot ca 1700 is genoeg.

      Groet, ;-)
      Anne

    • J. van Bolhuis
      Message 2 of 2 , Mar 1, 2004
        Anne,

        Michiel van Bolhuis, * 3.10.1644, ? Warffum 12.5.1704, redger, x Kantens
        13.9.1674 Sibrigien Lamberts, * Middelstum 1.7.1655, een week later ~, ?
        Warffum 26.12.1678, dv Lambert Jullens en Sieucke Jans

        RAG 493, familiearchief Van Bolhuis 9,10, 27.7.1674:
        Hc Van Bolhuis - Lamberts, getuigen aan bruidszijde: Jacob Jans als
        voormond, Berend Jans als sibbe en Geert Alberts als vreemde voogden, Julle
        Lamberts als broer en Jacob Jans en Dewertje Jans als oom een moei.
        In datzelfde familiearchief nr 1.1.3.3. nr 45 het hc van Julle L en Marrtien
        Janssen Cruissinga uit 1681.
        idem nr 46 van Epke L met Edzo Broijls.

        Sibrigien, Julle en Epke zijn broer en zusters.
        De Michel L kan ik niet plaatsen.

        Met vriendelijke groet,
        Jan van Bolhuis
        http://home.planet.nl/~van.bolhuis