Ter Velde, Jantje Harms, Trijntje Tjallings, Eijsenach, Gebke Aarends

  • Anna van Gelderen
    Message 1 of 1 , Mar 3, 2001
      Sinds een tijdje probeer ik de kwartierstaat van mijn Groningse overgrootvader Harm Hateboer samen te stellen. Op enkele punten loop ik echter vast. In de eerste plaats is daar Bouke Roelfs TER VELDE. Volgens zijn overlijdensakte (25-2-1823, Terheijl) moet hij rond 1776 te Marum zijn geboren en zijn zijn ouders Roelf Pieters en Sjoukje. Echter ik heb hem nergens in de DTB van Marum terug kunnen vinden. Ook zijn echtgenote Jantje HARMS (gehuwd vóór 1811) heb ik nergens kunnen traceren.
      Dan is er nog Trijntje TJALLINGS, die op 1-5-1808 trouwt te Midwolde met Hindrik Willems Raven (geb. 1785). Blijkens de huwelijksgegevens is ze van Leek, maar ook haar heb ik niet kunnen vinden.
      Tot slot: wie weet er meer over het echtpaar Godfried EIJSENACH (uit Mauske "in het Pruissische" (ontraceerbaar)) en Gebke AARENDS uit Leer in Ost-Friesland. Ze trouwen in 1802 te Nieuwe Pekela en krijgen voor zover ik weet 2 kinderen: Trijntje en Anna Margaretha.
      Zie eventueel ook mijn webpagina: www.xs4all.nl/~avangeld/Harm%20Hateboer.htm.
      Alle hulp is van harte welkom!
      Anna van Gelderen