Re: [groningen-genealogy] Duitse bronnen

  • Vermij Vertalingen
    Message 1 of 1 , Dec 1, 2003
      Hallo allemaal,

      Een vraag n.a.v. de Ortsippebücher. (Wat zijn dat trouwens)?
      Ik wil graag weten of de naam Busscher/Bosscher in (het begin van) de 17e
      eeuw (rond 1600) al in Duitsland voorkwam. In de 18e eeuw kwamen
      verschillende bruidegommen met die naam voor in de huwelijksregisters van de
      provinie Groningen, maar in de 17e eeuw niet.
      Ik heb via de Ostfriesen mailing-list zojuist deze vraag ingestuurd. Heeft
      iemand nog een ander idee hoe ik erachter kan komen? Ik heb het idee dat die
      Ortsippebücher daar niet geschikt voor zijn.
      Els Vermij