Aanvulling op eerder bericht betr Hooijer

  • Hooijer
    Message 1 of 1 , Jan 1, 2001
      Omdat ik nogal onduidelijk was tijdens mijn vorige bericht hierbij een
      uitdraai van de Groningers uit mijn genealogie.
      Helaas heb ik er nog weinig info over, maar misschien heeft iemand
      aanvulling hierop.
      Groeten Henk

      Bestand : C:\PG30\NL\DATA\HOOIJER
      Datum : 01-01-2001
      Selectie : 'Personen in parenteel van Jacob BOS [3890]'
      Sortering : Per tak

      I Jacob Tonnis BOS.
      Gehuwd met Janna Arends BOSSCHER.
      Uit dit huwelijk:
      1. Tonnis Jacobs BOS (zie II).

      II Tonnis Jacobs BOS, geboren 1811 te Meeden.
      Gehuwd op 21-09-1844 te Meeden met Anna Fokkes NIEBOER, geboren 1824 te
      Meeden, dochter van Fokko Jans NIEBOER en Ida Jans GARRELSMA.
      Uit dit huwelijk:
      1. Tjakko BOS (zie III).

      III Tjakko BOS, Landbouwer, geboren op 11-04-1857 te Meeden, overleden op
      13-12-1947 te Zuidlaren op 90-jarige leeftijd, begraven te Geesbrug
      (Oosterhesselen).
      Gehuwd op 32-jarige leeftijd op 24-05-1889 te Meeden Gr met Geertje van der
      VEEN, 23 jaar oud, zonder, geboren op 05-11-1865 te Nieuwe Pekela, overleden
      op 28-10-1947 te Zuidlaren op 81-jarige leeftijd, begraven te Geesbrug
      (Oosterhesselen), dochter van Derk van der VEEN en Trijntje de LANGE.
      Woonplaatsen
      26 april 1909 Nieuwlande H2 Oosterhesselen.
      04 november 1947 Tienelsweg 14 Zuidlaren Westlaren.
      Uit dit huwelijk:
      1. Anna BOS (zie IVa).

      2. Ida BOS (zie IVb).

      3. Tonnissiena BOS, geboren op 07-09-1898 te Meeden.
      Gehuwd op 22-jarige leeftijd op 10-05-1921 te Oosterhesselen met Jan
      VEENSTRA, geboren te Dantumadeel, zoon van Hendrik Johannes VEENSTRA en
      Trijntje Jans de VRIES.

      4. Willem BOS, geboren op 25-06-1902 te Meeden.
      Gehuwd op 26-jarige leeftijd op 07-05-1929 met Hendrikje RABBERS.

      5. Janna BOS, geboren op 10-09-1905 te Meeden. Verm trouwdatum 2 juni
      1932 Beilen.
      Gehuwd met Roelof de WEERD.

      6. Aaltje BOS, geboren op 23-08-1908 te Meeden. Verm trouwdatum 14 juni
      1930 Beilen.
      Gehuwd met Jan HOLWERDA.

      7. Derk BOS, geboren te Meeden.
      Gehuwd op 20-11-1918 te Oosterhesselen met Sjoukje VEENSTRA, geboren te
      Dantumadeel, dochter van Hendrik Johannes VEENSTRA en Trijntje Jans de
      VRIES.

      IVa Anna BOS, geboren op 23-02-1890 te Meeden, overleden op 14-10-1973 te
      Hollandseveld (Hoogeveen) op 83-jarige leeftijd, begraven op 18-10-1973 te
      Hollandseveld (Hoogeveen).
      Gehuwd op 29-jarige leeftijd op 30-04-1919 te Oosterhesselen met Hendrik
      ZOMER, 27 jaar oud, Landbouwer, geboren op 23-11-1891 te Hoogeveen,
      overleden op 04-05-1971 te Hollandseveld (Hoogeveen) op 79-jarige leeftijd,
      begraven op 08-05-1971 te Hollandseveld, zoon van Hendrik ZOMER, Landbouwer,
      en Machteldje STREUTKER.

      IVb Ida BOS, Verpleegster Dennenoord Zuidlaren, geboren op 30-11-1895 te
      Meeden, begraven te Amsterdam. Verm trouwdatum 6 juni 1923 Zuidlaren.
      Gehuwd met Jacob Dirk van WIEREN, Verpleger Dennenoord Zuidlaren, begraven
      te Amsterdam.