Voorstellen Hooijer

  • Hooijer
    Message 1 of 1 , Jan 1, 2001
      Hallo allemaal.
      Na een paar weken deze groepen gevolgd te hebben wilde ik mezelf even
      voorstellen.
      Mijn naam is Henk Hooijer en woon in Heerhugowaard.
      Ik doe onderzoek naar de genealogie van de familie Hooijer.
      Er zijn meerdere takken van Hooijer maar ik ben hoofdzakelijk bezig met de
      Drents-Overijsselse Hooijers. Deze kwamen oorspronkelijk uit De Wijk e.o.
      Enkele achternamen in deze genealogie zijn:
      Hooijer,Pol,Zomer,Bos.De laatste kwam uit Groningen(Pekela).
      Het onderzoek heeft me gebracht tot de periode 1600- 1670.
      Een gedeelte van de genealogie staat op de webside van het Reestdal
      http://home.wanadoo.nl/reestdal/ Hooijer(2).
      Een van de plaatsen waar ik me momenteel op concentreer is Beugelingen.
      Gelegen nabij IJhorst in Overijssel. Indien iemand meer over dit plaatsje
      weet hou ik me aanbevolen.
      Verder maak ik van de gelegenheid gebruik om een ieder een gelukkig
      nieuwjaar te wensen en een vruchtbaar genealogisch jaar.
      Groeten Henk Hooijer