[groningen-genealogy] ouders

  • Willem Hovinga
    Message 1 of 7 , Jun 5, 2003
      Hallo

      Wie kan mij helpen aan de ouders van Jan Klaasen Vos gehuwd met Elje Geerts
      Poelman.
      En eventuele Broers en zussen kinderen zijn Martje Jans, Klaas Jans en
      Geertje Jans
      Gehuwd waarschijnlijk in Biessum rond 1800
      Bijvoorbaat mijn dank

      Willem Hovinga
      http://members.lycos.nl/willemhovinga genealogie Hovinga, Bijma, Poelman,
      enz

    • P. de Ridders
      Message 2 of 7 , Jun 13, 2003
> [...]
        Poelman,
        > enz
        >

        > Ik hoopmaar dat er iets van terecht komt. Eerst wil ik U wijzen op een
        e-mail van U,die bij mijn dochter in Tilburg terechtkwam, terwijl ik in
        Hooge Mierde woon. Verder de notitie dat ik dank zij heer Boerema met staat
        Hovinga gekomen ben tot de echtparen Sewle Gerrits tr. 23-9-1725 met Martje
        Alderts en aan de andere kjant Jan Harmes Jansema, tr.5-4-1750 met Aaltje
        Tammes. Van deze Aaltje heb ik nog iets. T.a.v. VOS heb ik de voorouders van
        Rijntje Klassens Vos tr. 19-5-1820 met Boukje Hindriks Niewold. Gaarne
        bereid tot nader overleg.

        Groeten, Pieter de Ridders

      • Willem Hovinga
        Message 3 of 7 , Jun 13, 2003
          Hallo Pieter

          Bedankt voor de reactie.
          Hoe dit mailtje in limburg terecht kom weet ik niet of ze moet lid zijn van
          de groep.
          We raken op deze manier wel de kluts kwijt.
          Alle gegevens die je me toezond zijn al in mijn bezit.
          Alleen de trouw datum van Rijntje Klassens Vos had ik nog niet.

          Vriendelijke groet

> [...]

          Rijntje Klassens Vos tr. 19-5-1820 met Boukje Hindriks Niewold. Gaarne

          Get A Free Psychic Reading! Your Online Answer To Life's Important Questions

          http://us.click.yahoo.com/Lj3uPC/Me7FAA/ySSFAA/FvNolB/TM

          .

        • Casper Casemir
          Message 4 of 7 , Aug 16, 2012
            Wie zijn de ouders van:

            (mr) Steffen (Steven) Jans

            Tr. 10 juli 1687 met Aucke Remckes d.v. Remcko Willems en Anneke

            Tr.2. 3 april 1700 Midwolda Leefke Peters d.v. Peter Onnes en Haeske
            Meijnarts

            Tr. 3. 23 juli 1702 Scheemda Sijnkes Edes d.v. Ede Wibbes en Frouwke Heerkes

            Tr.4. 2 april 1723 Midwolda Jantien Alberts (mogelijk d.v. Albert Hindriks
            en Jacobjen Klasens) zij is wed.v. Hiltio Upkens.

            Hier en daar wat gevonden:

            Hij zou dan zoon zijn van Jan Steffens en Madalena Peters.

            Die hebben een dochter:

            Tiabbe Jans

            Vz5, 27-4-1647 Genoemd in huwelijkscontract van Tiabbe jans met

            Pieter Tiaarts , zij dochter van Jan Stevens en Anne Eltiens

            (waarbij de bruid een overleden broer Jan Stevens heeft). Jan Everts

            oom en voormond, Ontko Eltiens oom en sibbevoogd, Tamme Epkens

            vreemde voogd. en Diuwo Aypkens als neef.

            Als dit zo is dan kan hij dus niet de vader zijn van onze Jan Steffens.

            Dan klopt het niet. Er is wel een zoon van Jan Sreffens en Anna Eltjens.

            Kom er even niet uit?

          • albert zweep

              Message 6 of 7 , Aug 17, 2012
                Dank je wel Albert,
                Dan vallen de echtgenoten Leefke en Aucke af indien hij 1702 met Sijnke
                huwt.
                Die met Jantje Alberts klopt wel. Dus moet ik focussen op een andere Steffen
                Jans.
                Met slecht 2 kinderen bij Sijnke blijft het een puzzel.

                Message 7 of 7 , Sep 24, 2013

                  Wie zijn de ouders van Berent Jans z.v. Jan en Sara van Scheemda ???

                  Berent tr. Ca. 1660 met Fenna Broerkens d.v. Broerke Pieters en Cornelisjen Jans

                  Kinderen; Sara,Corneliske en Martjen.

                  Moin

                  Vr.gr. C.Casemir