Willem van Koomen

  • Dirk Beerta
    Message 1 of 4 , Oct 13, 2013
      Ik vond onderstaand stukje op internet in een krant. Er stond ook een
      foto bij van mijn betovergrootoom. Wie weet hoe ik deze foto kan
      krijgen, ik heb geprobeerd deze te kopiëren maar dat lukt mij niet.

      THE OGGDEN STANDARD-EXAMINER
      THUESDAY EVENING, JULY 5/1938

      DEATH OCCURS IN FARR WEST
      L. D. S. Convert From Holland Succumbs At Age of 95

      FARR WEST, July 5-Willem van Komen, 95, prominent remired farmer of Farr
      West, died Monday at the family home after a threeweek illness. He was
      born in Slockteren Groningen , Holland. Aug. 5, 1842, to Powel van
      Komen and Janie Dallinga Van Komen. Mr. Van Komen lived in Holland
      until 1891 when as a convert to the L. D. S. church he came to
      Ogden,where he resided two years. He later moved to Farr West. While in
      Groningen, he was president of an L. D. S. branch for four years. Since
      living in Farr West he had been active in church duties and was a member
      of the high priests quorum. He was married in 1864 to Elidia Beerta. who
      died in 1912. He is survived by the following sons and daughters: Klaas
      Van Komen, Black Pine, Idaho; Mrs. H. H. Dickampre, Farr West; Mrs. C.
      H. Martin, Ogden; Mrs. John Vander Veen, Yuba City, Calif.; 47
      grandchildren, 119 great-grandchildren and five
      great-great-grandchildren. He is also survived by 10 brothers and
      sisters in Holland. Services will be held Fnday at two p.m. in the Farr
      West chapel with Bishop Lorenzo Taylor presiding. Friends may call at
      Lindquist & Sons' funeral chapel Wednesday until nine p.m. and at the
      residence of a daughter, Mrs. H. H. Sickamore in Far West Thursday
      afternoon and evening and Friday until time of services. Interment will
      be in Ogden city cemetery.

      D. Beerta
    • Pera
      Message 2 of 4 , Oct 13, 2013
        Hallo Dirk,

        Het handigst is waarschijnlijk om op de bewuste pagina te gaan staan.
        Vervolgens druk je op Print Screen, rechtsboven op je toetsenbord. Dan
        is de bewuste krantenpagina gekopieerd. Die kopie plak je in een Word
        document. Om alleen de foto te selecteren, moet je dan nog wel de rest
        van de tekst wegsnijden.

      • Aukina Woldhuis
        Message 3 of 4 , Oct 13, 2013
          Hoi Dirk,
          Kun je me dat artikel emailen of me de link sturen. Dat is ook familie van mij. Bij voorbaat hartelijk dank.

          Ineke

        • Jakob Niemeijer
          Message 4 of 4 , Oct 13, 2013
            Voor D. Beerta misschien de tip om voor het kopiëren van een foto of tekst (of foto in tekst) het gratis te downloaden programma Pic-Pick (http://www.picpick.org/en/) te gebruiken; werkt perfect is mijn ervaring.
            Met vriendelijke groet,
            Jakob Niemeijer
            Hoogeveen
            www.noordelingen.nl