Jan Clements Hikkens en Foske ?

  • Andries Bos
    Message 1 of 1 , Sep 21, 2013
      Hallo,

      Mijn voorouders Jan Clements Hikkens en Foske N. kwamen uit Delfzijl.
      http://wc.rootsweb.ancestry.com/cgi-bin/igm.cgi?op=GET&db=anglofrisian&id=I286

      Hij werd 9 feb 1721 gedoopt te Delfzijl als zoon van Clement Jans Hikkens en Grietje Remmerts
      Ik denk dat hij 2 nov 1789 in Delfzijl werd begraven (Jan Klements).
      Maar er wordt op 8 sep 1806 in Delfzijl ook een Jan Hikkens, weduwnaar begraven!
      Welke is de juiste begravenis?

      Zij werd 30 July 1762 in Delfzijl begraven als "Foske Jans Huisvrouw van Jan Clement"

      Ik vond niet de doop van hun zoon Clement Jans Hikkens, die op 24 July 1765 te Appingedam huwt met Geeske Allberts van Appingedam.

      Bij de begravenis wordt Foske als Foske JANS beschreven.
      Maar ik vond wel een huwelijk van Jan Clements met Foske BERENTS op 26 Okt 1741 te Termunten.
      Dat echtpaar doopt ook een kind in Termunten op 6 okt 1748 (zonder naam).
      En ze dopen een zoon Berent in de stad Groningen op 2 July 1744.

      Is Foske Jans dezelfde persoon als Foske Berents?
      Is het misschien zo dat Foske bij haar begravenis met de voornaam van haar echtgenoot is beschreven in plaats van een patronym?

      Wie weet meer van deze familie en kan meer duidelijkheid brengen in het patronym van Foske en de juiste begravenisdatum van haar echtgenoot Jan Clements Hikkens?

      Vr. groet,
      Andries Bos