Re: Antw: Re: [groningen-genealogy] Hindrik Jacobs Hagen

    Message 1 of 2 , Sep 21, 2013
      Bedankt Teijo, nu de vraag of ik nog een doop van zowel Willemtje en Jan Jacobs kan vinden :-)

      At 12:09 PM 9/21/2013 Saturday +0200, you wrote:

      Het zijn idd broers:

      731-7364- Fol 450-451 - 18 januari 1760

      Jan Jacobs Hagen en Trijntje Lammerts

      Voor de bruidegom: Lijsebeth Jans, moeder; Hindrik Jacobs [Hindrik Jacobs Hagen] en Jantjen Alberts, broeder en zuster; Hindrik Lippes [Hindrijk Lippes] en Elsjen Jacobs, broeder en zuster; Hindrik Jacobs [Hindrik Jacobs Hagen], broeder;

      Voor de bruid: Peter Jans [Pieter Jans] en Greetje Albers, moeder en stiefvader; Arent Jans Glim [Arent IJans Glim] en Aaltje Lammers, zwager en zuster.

      Getuigen: Jan Jans en Geert Hindrix Knigge [Geert Hindrijks].

      731-7365- Fol 55-56 - 21 januari 1763

      Peter Jans en Willemtjen Wilkens

      Voor de bruidegom: Willem Jans Schuir en Elsjen Berents, broeder en zuster;

      Voor de bruid: Lijsebeth Jans, moeder; Jan Hagen [Jan Jacobs Hagen] en Trijntje Lammerts [Trijne Lammers], Hindrik Hagen [Hindrik Jacobs Hagen] en Jantjen Alberts, Hindrik Lippes en Elsjen Jacobs, Hindrik Jacobs [Hindrik Jacobs Hagen] en Talligjen Adriaans, Derk Jans [Derk Jans Mik] en Jantjen Jacobs, halfbroeders en zusters.

      Getuigen: Jelte Jans [IJelte IJans] en Geuchien Coops [Geugje Koops]. In de marge: Bet.

      Teijo

      Op 21-09-13, henny jane siefkes-boer <siefkesboer58@...> schreef:

      Tja Henny, en we zitten allebei ook niet in Groningen (Zuid-Korea en Nieuw-Zeeland).

      Misschien zijn er voor beide HJ Hagens huwelijkscontracten voorhanden?  Het is natuurlijk niet onmogelijk om ouders met dezelfde voornamen te hebben, maar de vaders hebben eveneens gelijke achternamen - die kunnen dus wel neven zijn.

      De ouders van Tallichjen Adriaans zijn trouwens voorouders van mij via haar broer Egbert Adriaans, maar daar kan ik verder niks mee.

      Groet, Henny Jane

      2013/9/21 Henny Savenije < adam-eve@...>

      Hallo Henny Jane

      (nog verwarrender dat we bijna dezelfde naam hebben :-)

      Ik neig diezelfde conclusie te trekken, temeer omdat dezelfde vernoemingen bij beide voorkomen. Het vervelende is dat er echter alleen maar een doop te vinden is, (maar ook dat zegt niet alles) Ik zou graag een wat "harder" bewijs zien

      At 01:18 PM 9/21/2013 Saturday +1200, you wrote:

      Hallo Henny

      Het lijkt wel zeker dat er twee verschillende mannen zijn geweest met dezelfde naam Hindrik Jacobs Hagen.  Frappant vind ik echter dat de tweede ook ouders had die Lijsbeth en Jacob heetten.  Frustrerend zul je het wel noemen.  Het zou beter zijn als we konden geloven dat beide mannen gewoon broers waren met dezelfde voornaam.  Dit kwam wel vaker voor en in mijn familie nog in de 20e eeuw.

      Groet
      Henny Jane
                       _   _
                      (o) (o)