Re: Wiersema/Aaltje Ennes, Harm Jans

  • dirk1732
    Message 1 of 9 , Aug 1, 2013
      Aan alle groepsleden,
      Met belangstelling las ik de bijdragen in 2005 over de oorsprong van
      Jan Eylkes.
      Zelf had ik ook zo mijn twijfels, en door herlezing van oud materiaal
      blijkt hij uit Middelstum te komen, zie mijn bijdrage aan GroninGEN
      2013 p. 10.
      Verder is in het destijds door Klaas Bijsterveld aangedragen materiaal voor mij de volgende voogdij interessant:
      Geertje was voor 19-04-1731 reeds overleden, want toen werden Frerik
      Eijlkes, Lambert Michiels en Sijmen Cornelis genoemd als voormond,
      sibbe voogd en vreemde voogd over de 2 minderjarige kinderen van
      Pieter Lammerts bij wijlen Geertjen Eijlkes.
      Met name de sibbevoogd Lambert Michiels.
      Heeft iemand enig materiaal, waaruit de familiebetrekking van deze man tot de pupillen blijkt?
      Met vriendelijke groet,
      Dirk van Ham