Zwaantje de Groot

  • Ben Doedens
    Message 1 of 3 , Jul 17, 2013
      Lijstgenoten,

      Op 20 juli 1907 wordt in Nieuw Beerta Zwaantje de Groot geboren. Zie
      onderstaande akte.

      Registratiedatum 22-07-1907
      Geboorte 20-07-1907 Nieuw Beerta gem. Beerta
      Kind Zwaantje de Groot
      Geslacht v
      Vader Hemmo de Groot
      Leeftijd 30 jaar
      Beroep arbeider
      Moeder Gepke Hector
      Bron Geboorteregister Beerta 1907 Aktenummer 70

      Daarna is er van haar vrijwel niks meer te vinden, niet op Alle Groningers,
      niet op WieWasWie. Ik kom een persoon met dezelfde naam tegen in een
      overlijdensakte van Wubbo Nanninga die overleden is in Winschoten als
      echtgenote. Deze is volgens zijn geboorteakte in hetzelfde jaar geboren als
      Zwaantje de Groot. Een (mogelijke) huwelijksakte tussen beiden is
      onvindbaar. Niet op alle Groningers, niet op WieWasWie.

      Overlijden 14-05-1940 Winschoten
      Overledene Wubbo Nanninga
      Geslacht m
      Beroep kartonbewerker
      Leeftijd 33 jaar
      Geboorteplaats Finsterwolde
      Relatie Zwaantje de Groot
      Relatietype echtgenoot/echtgenote
      Vader Jan Jacob Nanninga
      Moeder Trientje Rijks
      Bron Overlijdensregister Winschoten 1940 Aktenummer 116

      Registratiedatum 17-04-1907
      Geboorte 15-04-1907 Ganzedijk gem. Finsterwolde
      Kind Wubbo Nanninga
      Geslacht m
      Vader Jan Jacob Nanninga
      Leeftijd 30 jaar
      Beroep bode
      Moeder Trientje Rijks
      Bron Geboorteregister Finsterwolde 1907 Aktenummer 22

      Wie weet meer van deze Zwaantje de Groot.

      Met Vriendelijke Groeten,
      Ben Doedens
    • Paul Stuit
      Message 2 of 3 , Jul 17, 2013
         Dag Ben,

        Ik heb Zwaantje nog gekend. Ze is overleden op 15 oktober 2001 in Winschoten. Ze huwde op 12 mei 1947 in Scheemda met Hilbert Veenkant. Geen kinderen. Mocht je meer willen weten, mail me dan even prive.
        Groet,
        Paul

        ________________________________

        Message 3 of 3 , Jul 17, 2013
          Ben,

          Het huwelijk van Wubbo Nanninga en Zwaantje de Groot was op 30 april
          1938 in Beerta (bron: Bevolkingsregister Winschoten 1920-1940).
          Zij was inderdaad geboren op 20 juli 1907. Uit het bericht van Paul
          Stuit begrijp ik dat ze later trouwde met Hilbert Veenkant. Dat was me
          nog niet bekend.
          Een foto van Wubbo's grafsteen op de begraafplaats Hofstraat in
          Winschoten heb ik voor je, als je daarin geïnteresseerd bent.

          --

          Harm Selling
          http://genealogiegroningen.nl