Re: Wemeltje Klaassen Brondsema / Uithuizermeeden-Westeremden

  • nanapar@rocketmail.com
    Message 1 of 3 , Jul 14, 2013
      hello,

      In de Garmerwolde Ledmaten (http://www.lidmatengroningen.nl/Garmerwolde.htm) blijkt dat Wemeltje kwamen uit Groningen:
      30 juni ontmoette Attestatie van Groningen
      Wemeltien Luities Jonge dogter
      22 XBER na belijdenis
      Grietien Luitien Huisvrouwe van Ties Tammes dan diep
      Jantien Roelefs Jonge Dogter op de Streek
      Hilje Allerts Jonge dogter dan diep
      Geertien Harms Jonge dogter an de boven rijge

      Dus het is zeker denkbaar dat ze ontmoette haar man in Groningen en daarna trouwde met hem in 1722. Daarna kunnen ze zijn verhuisd naar Groningen en hadden hun kind, Fennechien in 1724.

      Weet u alle records die ik zou kunnen controleren om verder bewijs van deze theorie vinden?

      Bovendien in de Garmerwolde Ledmaten, is er deze vermelding voor Luitien Willems, Wilmeltjen's vader. Kunt u mij vertellen wat dit betekent?

      1723
      26 7ber Na dat-to voorgaande kundinge tot den Dienst des Ouderlings Schaps de E. Luitien Willems en tot den Dienst des diakenschaps de Berent Ariaans
      zo hebbe deselvige op three Achter nl following sondagen de Gemeinte voorgedraagen dus sijn dese DAAR op den 5 december in Hunne Dienst bevestigt

      Dank je wel!