Re: Jacobus Henderks Koning en Jakob Hendriks Koning

  • wiersemafred
    Message 1 of 4 , Jul 11, 2013
      Henny en Jan --

      Ik ben het geheel met jullie eens. Ook in mijn bestand heb ik vele gevallen van broers (en zusters) die gelijktijdig leefden en dezelfde naam hadden Maar dan vind ik inderdaad meestal hun naam in het voorgeslacht van beide ouders. In dit geval zie ik niet meteen (mogelijke) voorouders die Jacob(us) heten.

      Klaas --

      Bij het verder speuren vond ik een HC in 1774 van Gerlof Clasen x Antje Jans, weduwe van Hindrik Hillebrands. Voor de bruid zijn aanwezig Hillebrand Hindriks, Jan Hindriks, Cornellis Hindriks, Jacobus Hindriks [slechts een keer genoemd], en Hindrik Hindriks, allen kinderen van de bruid. [Van Cornelis Hindriks heb ik geen doop gevonden.]

      Het blijft een puzzel.

      Gr., FredW

      --- In groningen-genealogy@yahoogroups.com, "J. van Bolhuis" <j.van.bolhuis@...> wrote:

      > Je hoeft het niet eens zo ver te zoeken als ooms. Ook beide grootvaders kunnen dezelfde naam hebben, en met een veel voorkomende naam als Hendrik is dat bepaald niet ondenkbaar.
      > Zelfs nu komt dat nog voor.In de recente generaties van mijn genealogie kom ik twee zusjes tegen die beiden Antje heten. De jongste wordt Sjoukje genoemd.
      > Helaas verdwijnet het charmante gerbuik van vernoemen steeds meer.
      >
      > Jan

    • geertkamphuis
      Message 2 of 4 , Jul 11, 2013
        Fred,

        Ik neem aan dat je op de hoogte bent van het HC van Hindrik Hillebrants en Anje Jans van 24-4-1732 (587/455-76).
        Mogelijk dat het HC van Jakob Hendirks en Remke Melles, 2-11-1798 te Warffum (734/815-174) voor een oplossing kan zorgen. Van deze laatste heb ik jammer genoeg geen regest.

        groeten

        Geert Kamphuis

        Message 3 of 4 , Jul 11, 2013
          Dank je wel, Geert. Ik ga het HC van 1798 opzoeken ... wellicht komt er iets uit voort. Gr., FredW