Re: [groningen-genealogy] Parentage of Derk Jurriens van Peer - Wildervank

  • Henk Boon
    Message 1 of 8 , Jul 8, 2013
      Hallo Henny Jane,

      Trouwboek Gasselternijveen (dtb 51, pag. 80):
      10-8-1755 Derk Jurriens, J.M. van Wildervank en Fennigien Hindriks, J.D. van Gass.Nveen, Getrout.

      Groeten, Henk.

      Message 2 of 8 , Jul 8, 2013
        In Emmen is "Jan van Peer" een begrip, die heeft hier verschillende winkels
        (huishoudelijk, wonen, speelgoed), maar de meesten hier zeggen dan: "ik ga
        even naar Jan van Peer toe". http://www.janvanpeer.nl/

        De verste voorvader zou natuurlijk best uit Limburg kunnen komen. Mijn
        verste voorvader Voos was bij zijn huwelijk in Groningen "van Maastricht".
        Alwaar ik hem nog steeds niet terug heb kunnen vinden. Wel kwam iemand me
        laatst een oude vakantiefoto laten zien, van een meubelzaak Voos in
        België...

        Groetjes, Sjouwke
        http://members.home.nl/sjouwke

        Dit 'Van Peer" intrigeert mij, daar ik voorouders uit het Vlaamse Peer heb
        (Belgisch Limburg). Zou Derk Jurriens uit Peer komen of heeft die plaats er
        helemaal niks mee te maken?

        Groeten
        Henny Jane

        Internal Virus Database is out of date.
      • henny jane siefkes-boer
        Message 3 of 8 , Jul 8, 2013
          Bedankt Henk en anderen, de naam is dus niet al te uniek in het noorden -
          kan toch nog best uit Peer komen maar dat laten we hier eerst in het midden.

          Groeten
          Henny Jane

        • nanapar@rocketmail.com
          Message 4 of 8 , Jul 8, 2013
            Ja, ze waren getrouwd in Drenthe:
            Gasselternijveen tr. 1755/10/08 80 Derk Jurriens bruidegom Hindriks Gasselternijveen, doop-, trouw-en overlijdensboek (1690-1811; DTB 51), 10 augustus 1755, pagina 80
            Huwelijksdatum: 1755/10/08.
            Bruidegom: Derk Jurriens, jongeman, Herkomst: Wildervank.
            Bruid: Fennigien Hindriks, jongedochter; Herkomst: Gasselter-Nieuwveen.